2021. április 27., kedd

Hittan

 

Sziasztok Drágák!!

Mai óránkon több feladatunk is lesz!

Sok mindenről kell beszélgetnünk gondolkodnunk!

Vannak dolgok amiktől féltek?

Vannak emberek helyeztetek amiktől féltek?

Vajon miért félünk ezektől a dolgoktól emberektől, helyzetetektől?

Gondolkoztatok már azon ,hogy ha esetleg jobban megismernéd azt amitől félsz tartasz akkor nem lenne annyira ijesztő.

Mai órán az lenne a feladatod, hogy elsőként meg nézd az a mesét amit csatolok, és le rajzold, beszélgess arról ,hogy mi az a dolog amitől tartasz, szerinted mit kellene csinálni ,hogy ne félj tőle.

Nagyon várom a munkáitokat!

https://www.youtube.com/watch?v=aCwvRaWL7nI

 

04.27. Történelem

 

A múlt héten nagyon ügyesen megírtad a dolgozatot! Szeretnélek megdicsérni!

Ma pedig belekezdünk egy új anyagrészbe, a Küzdelem az új Magyarországért- címűbe. Az első amiről tanulni fogunk a tudomány és vallás az újkor elején. Kérlek ezt olvasd el a könyved 121. oldalán. Valamint a feladatlapokban válaszolj az anyaghoz kapcsolódó kérdések közül az első hét darabra. A többit majd pénteken fogjuk folytatni.

Jó munkát kívánok!

04.27. Történelem

 

A múlt héten dolgozatot írtatok, a dolgozat mindenkinek jól sikerült! A mai napon belekezdünk egy új tananyagba, a Korunk történelmébe. Elsősorban megnézzük, hogy mi volt a második világháború után a földön. Erről a tankönyved 134., 135. és 136. oldalán olvashatsz. Mivel a feladatlapokban erről már nincsenek kérdések, így arra kérlek, hogy nyiss egy történelem füzetet, ahova leírod a kérdéseket amiket küldök és ott válaszolsz is rájuk. Szeretném, ha a kérdéseket is leírnád mindig, mert majd ha tanulásra, ismétlésre kerül a sor, akkor a kérdések segíteni fognak.

Mivel ez egy hosszú tananyag, most csak 14 kérdést küldök, pénteken fogjuk folytatni.

Jó munkát kívánok!

Földünk a második világháború után

(tk.134.old.)

 

1.Mi történt Európában a második világháború után?

________________________________________________________________

2.Mi volt az elsődleges teendő?

-_______________________________________________

-___________________________________________________

3.Melyik két világhatalom alakult ki a második világháború után?

-___________________________________________

-____________________________________________

4.Mikor indult meg Európa kettészakadása?

_____________________________________________________________

5.Mi történt ekkor?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

6.Mit dolgozott ki az amerikai kormány?

______________________________________________________________

7.Mi volt ennek a célja?

________________________________________________________________

8.Hogy nevezték el ezt a tervet?

________________________________________________________

9.Mely országokat segített a Marshall-terv?

-_________________________________________

-_______________________________________

-__________________________________________

-_________________________________________

10.Melyik ország nem vette igénybe és utasította el a segítséget?

_____________________________________________________________

11.Melyik országok maradtak szintén távol a segélyprogramtól, Sztálin nyomására?

-____________________________________________

-__________________________________________

-______________________________________________

-_________________________________________

12.Mi történt ezekben az országokban az életszínvonallal?

______________________________________________________________

13.Mit követelt még meg a Szovjetunió?

________________________________________________________________

14.Milyen két tábor alakult ki?

________________________________________________________________

04.27. Számolás-mérés

 

A feladatlapok mellé küldök online gyakorló feladatokat a megbeszéltek szerint:

https://wordwall.net/hu/resource/15157997/t%c3%b6bb-kevesebb-ugyanannyi

https://wordwall.net/hu/resource/15158245/t%c3%b6bb-kevesebb-ugyanannyi-m%c3%a9hecske

Jó munkát kívánok!

04.27. Matematika

 

A mai napon is a feladatgyűjteményben, a 80. oldalon (lásd a képen) fogunk dolgozni. Szeretném ha a 4. és 5. feladatot csinálnád meg. Azonban egyik feladatban sem kell bővíteni a tizedes törteket, csak ahogy le van írva, úgy számold ki az összeadásokat és a kivonásokat.



Online feladat:

https://wordwall.net/hu/resource/15157253/tizedes-t%c3%b6rtek-%c3%b6sszehasonl%c3%adt%c3%a1sa

Jó munkát kívánok!

04.27. Matematika

 

A mai napon elkezdjük tanulni az idő mérését. Erről már tanultál, gondold át, miben lehet mérni az időt? (év, hónap, nap, óra, perc, másodperc)
Az időt leggyakrabban órával mérjük, ezzel kapcsolatos feladatokat fogunk ma csinálni. A tankönyved 44. oldalán fogunk dolgozni.
1. feladat:
Itt csak a napszakokhoz kell kötnöd a felsorolt tevékenységeket, majd egy pár példát írj te is a felsoroltakon kívül, hogy te még mit szoktál pl. reggel csinálni.

2.feladat:
Az a) részében számolnod kell, ahhoz, hogy ki tudd számolni hányszor megy körbe a kismutató, tudnod kell, hogy az mit mutat, az órát vagy a percet. Ha ezt átgondolod, sokkal könnyebb lesz. A b) részben pedig a pontos időt kell leolvasnod és leírnod a lenti órákról. Ehhez tudnod kell, hogy 12:00 óra után (dél után) már nem a számlapon írt számokat olvassuk fel, hanem folytatjuk a számlálást 24-ig. Így délután az 1 óra – 13 óra, a 2 óra -14 óra, a 3 óra – 15 óra és így tovább egészen 24-ig, ami az éjfél, ekkor indul újra a számolás, mivel eltelt egy nap.

3. feladat:
Itt a feladat azt kéri, hogy írd le számokkal a megadott időt, de én szeretném, ha a füzetben dolgoznál és minden idő mellé rajzolnál egy kis órát is, ahova az idő alapján rajzolnád be a mutatókat.

4. feladat:
Ebben a feladatban csak számolnod kell. Segíthet benne, ha egy órán meg tudod nézni, ilyenkor mennyit halad a mutató, ha nincs olyan órád amin gyakorolhatsz, az is segíthet a számolásban ha a két időt mutató órát egymás mellé rajzolod és az alapján olvasod le, hogy hány perc telt el a kettő között.

Jó munkát kívánok!

04.27. Olvasás-írás

 

A mai napon is hoztam olvasást gyakorló feladatot!



Jó munkát kívánok!

04.27. Olvasás-írás

 

A mai mese is kicsit hosszabb, ha kell, nyugodtan tartsatok szünetet olvasás közben. Utána pedig segítő kérdésekkel próbáljátok értelmezni a történetet.



Jó munkát kívánok!

04.27. Irodalom

 

A mai napon kérlek, tanulgasd az Egri csillagok mű összefoglalóját.

Jó munkát és tanulást kívánok!

04.27. Irodalom

 

A mai napon egy újabb költővel ismerkedhetsz meg, Áprily Lajossal. Róla nagyon röviden a 145. oldalon olvashatsz a tankönyvedben. Szeretnélek megérni arra, hogy két rövid versét is olvasd el, a Hóhullásban és a Március címűt.

Ha elolvastad a verseket, akkor a feladatlapokban a 63. oldalon csináld meg az 5. feladatot, kivéve a d) részét, azt nem kell megcsinálnod.

Jó munkát kívánok!

04.27. Kommunikáció

 

A héten a foglalkozásokkal fogunk foglalkozni kommunikáció órán. Ezzel a témával kapcsolatos online feladatokat fogok küldeni ma is:

https://wordwall.net/hu/resource/15171710/foglalkoz%c3%a1sok-mem%c3%b3ria

https://wordwall.net/hu/resource/15171349/foglalkoz%c3%a1sok-eszk%c3%b6z%c3%b6k

https://wordwall.net/hu/resource/15171406/foglalkoz%c3%a1sok-kv%c3%adz

Jó munkát kívánok!

04.27. Földrajz

 

Földrajzból egy hosszabb anyagrész következik, amivel a héten és a jövő héten is foglalkozni fogunk még. Ez a tananyag a Nyelvek és vallások színes világa. A tankönyvedben a 68.-oldaltól a 71.-oldalig találod meg. Olvasgasd lassan a tananyagot és válaszolj a lenti kérdésekre. Pénteken folytatni fogjuk.

Jó munkát kívánok.

Nyelvek és vallások színes világa

6.o.földrajz tk., 68.-69.70.-71.old.

 

1.Mivel fejezik ki az emberek gondolataikat, közléseiket?

________________________________________________________________

2.Mennyi idő kellett kialakulásához?

___________________________________________________________

3.Hogyan fejezték ki őseink érzelmeiket, gondolataikat?

-_________________________________________

-___________________________________________

-_____________________________________________

4.Minek a fejlődésével alakult ki a beszéd, és a nyelv?

____________________________________________________

5.Mit használ még az ember, hogy kifejezze érzéseit, gondolatait?

_______________________________________________________________

6.Ezt nevezzük:__________________________________________

7.Sorold fel a hat alapérzelmet:

-_____________________________________

-_____________________________________

-_____________________________________

-_____________________________________

-_______________________________________

-__________________________________________

 

Mf.62.old. 1., 2.,feladat

8.Mibe soroljuk azokat a nyelveket, melyek közös ősi nyelvből fejlődtek ki?

_____________________________________________

9.Hova tartozik a magyar nyelv?

__________________________________________________

10.Európában minek a része a legtöbb nyelv?

_______________________________________________________________

11.Írj néhány példát?

-_____________________________________

-_____________________________________

-______________________________________

-______________________________________

12.Milyen nyelven beszél a Földön az emberek nagy része?

-________________________________________

-______________________________________

-______________________________________

-_______________________________________

04.27. Földrajz

 

A mai nap az utolsó szomszédos országról, Szlovéniáról fogunk tanulni. A tankönyved 78. oldalán olvashatsz róla. Miután elolvastad, kérlek, válaszolj a feladatlapokban a kérdésekre.



Jó munkát kívánok!