2020. május 25., hétfő

Informatika 05. 25.

A mai alkalommal az lenne a kérésem, hogy a Google kereső használatát mutassuk be a tanulóknak.

1. feladat

Kérjük meg, hogy a Google keresőbe másolja be  azt, hogy:

 pünkösdi rózsa






2. feladat

Most a keresősáv alatt kattintson arra, hogy "képek":







Nézzük meg így mit kapunk. Én ezt:





3. feladat

Ezután a keresősáv alatt a "képek" opció mellett kattintson arra, hogy "videók":



Így ezt fogjuk kapni:


Köszönöm a munkátokat!



Informatika 05. 25.

A mai órán az internethasználattal haladunk tovább.
A múlt órán átismételtük az egyszerű internetes kereséssel kapcsolatos tudnivalókat.
A mai órán az összetett kereséssel fogunk jobban megismerkedni.

1. feladat
Nézzétek meg figyelmesen a videót:



A múlt órán megtanultuk, hogy mi a kulcsszavas és a tematikus kereső. Ezúttal kulcsszavas keresőt fogunk használni, mégpedig a megszokott google keresőt (www.google.hu).


2. feladat
A video első részében láthatjuk, hogy milyen lehetőségeink vannak a keresésünk pontosítására. A videoban elhangzik, hogy a jobb felső sarokban lévő fogaskerékre emlékeztető "beállítások" gombra kattintva tudjuk ezt megtenni.




  • írd be a Google keresőbe, azt hogy pünkösdi rózsa









  • ezután kattints a "beállítások"-ra a keresősáv alatt (mint ahogy a következő képen látod)
  • a lebomló menüben kattints arra, hogy "speciális keresés" (ezt is a képen látod!)










  • írd be először az első mezőbe, hogy pünkösdi rózsa



  •  nézd meg, hány találatot kapsz (én 204 000-et kaptam)



  • most írd be a második mezőbe, és nézd meg, hány találatod lesz


  • nekem 104 000 lett, ami kb fele az előzőnek, mert itt szigorúan erre a két szóra kerestünk




3. feladat
A video második része arról szól, hogyan tudunk képet keresni az interneten.

  • a megszokott módon a Google keresősávba beírjuk, hogy pünkösdi rózsa
  • a keresősáv alatt arra kattintunk, hogy "képek", és innentől csak a kép találatokat kapjuk meg:



Köszönöm a munkátokat!

Testnevelés 2020.05.25-26.

Sziasztok! 

A héten már korábban megismert feladatokkal is találkozhattok, amelyek végrehajtásához a szép májusi időben sok sikert kívánok Nektek! Köszönöm a sok igen aktív tanulói visszajelzéseket, és feladatok sikerrel abszolválását. Hajrá, így tovább!


2020.05.25. Hétfő

Bemelegítés, a hét megindítása...

1.      Fej döntése jobbra, majd balra lassan

2.      Fej forgatása jobbra, majd balra (áll szinte érje el a váll vonalát)

3.      Nyújtózkodás magas tartásban, jobb majd bal kézzel (először picit, majd egyre magasabbra)

4.      Csukló körzés

5.      Vállkörzés, karok a test mellett (vállcsúcsot szinte a fülig húzzátok fel)

6.      Helyben járások (simán, taposófutás = joggolás, térdlendítéssel, saroklendítéssel)

7.      Törzsfordítás = kaszálás (fejjel is forduljon utána)

8.      Törzsdöntésben, törzsfordítás

9.      Malomkörzés előre törzshajlításig, Törzshajlítás megtartása 4mp,

malomkörzés hátra törzsemeléssel, (törzshajlítás magas tartásban a kar)

10.  Csípőkörzés, törzskörzés

11.  Térdkörzés

12.  Bokakörzés

13.  Tarkóra tartásban, térdlendítés

14.  Térdlendítéssel futás helyben vagy szabadban (fél perc)

15.  Sarok lendítéssel futás helyben vagy szabadban (fél perc)

Helyben futás (fél perc)

2020.05.26.Kedd


Fekete, fehér, igen, nem

Szükséges eszközök: nincs

A feladat leírása: Az "otthon tanulás" során - könyvolvasás, zenehallgatás, beszélgetés vagy egyéb tevékenység közben - ha olvasod vagy meghallod a következő szavakat, akkor a lejjebb leírt feladatokat hajtsd végre:

Fekete: egyensúlyozás egy lábon 30 másodpercig, majd csere
Fehér: helybenfutás magas térdlendítéssel 30 másodpercig
Igen: plank (alkartámasz) 30 másodpercig
Nem: jumping-jack - terpesz-zár szökdelés 30 másodpercig

05.25. Olvasás-írás

A mai napon egy új feladatot hoztam nektek. Ha nincs lehetőségetek kinyomtatni, akkor csak mutasson rá a gyermek a helyes tárgyra, valamint utána gyurmázzatok kicsit az ujjak bemelegedéséért, vagy ha van otthon valamilyen színező, akkor színezni is lehet.
Akinek viszont van nyomtatási lehetősége, annak az lesz a feladat, hogy a gyermek elolvassa a négyzetek alatti szót, és csak azt a tárgyat kell kiszínezni, amit ott ír!




Folytatjuk a mese másolását:

A gyerek így elszabadult az öregember kezéből, kifutott az utcára. Hát az utcán éppen vásár volt. Megállott a hídon, tapogatta a fenekét, s ezt gondolta:
"Hát megnövök én még, s akkor visszaadom annak a kapzsi öregnek, amit kaptam." S ki tudja, még miket gondolt.
Ahogy ott tűnődik a gyerek, hát éppen arra járogatott egy ember léggömbökkel. Sok léggömb volt összekötve, úgy vitte őket az ember, s árulgatta.
Közben odaérkezett a kocsma elé az ember, ott volt egy karfa. Gondolta, megköti a léggömböket a karfához, s bemegy, hogy igyék egy deci pálinkát. A gyerek látta, hogy az ember megkötötte a léggömböket, s azt is látta, hogy bement a fogadóba. Hamar odafutott, s eloldta a léggömböket.
Az ember, mikor a szájához tette a kocsmában a decist, hogy megigya a pálinkát, hát csak a felét tudta meginni, mert akkor látta, hogy egy gyerek eloldja a léggömböket. Úgy a kezében a decissel futott ki, nem itta meg egészen a pálinkát, mert tudta, hogy olyan erősek a léggömbök, hogy a gyereket, ha eloldja őket, elrepítik.



Jó munkát kívánok!

05.25. Olvasás-írás


A mai napon egy új feladatot hoztam nektek. Ha nincs lehetőségetek kinyomtatni, akkor csak mutasson rá a gyermek a helyes tárgyra, valamint utána gyurmázzatok kicsit az ujjak bemelegedéséért, vagy ha van otthon valamilyen színező, akkor színezni is lehet.
Akinek viszont van nyomtatási lehetősége, annak az lesz a feladat, hogy a gyermek elolvassa a négyzetek alatti szót, és csak azt a tárgyat kell kiszínezni, amit ott ír!




Ha ezzel megvagytok, a következő szavakból írjatok két-két sort:

ASZTAL, SZÉK, ABLAK, AJTÓ, TERASZ, SZEKRÉNY, POLC, LÁMPA, ÁGY, FOTEL

Jó munkát kívánok!

05.25. Olvasás-írás


A mai napon egy új feladatot hoztam nektek. Ha nincs lehetőségetek kinyomtatni, akkor csak mutasson rá a gyermek a helyes tárgyra, valamint utána gyurmázzatok kicsit az ujjak bemelegedéséért, vagy ha van otthon valamilyen színező, akkor színezni is lehet.
Akinek viszont van nyomtatási lehetősége, annak az lesz a feladat, hogy a gyermek elolvassa a négyzetek alatti szót, és csak azt a tárgyat kell kiszínezni, amit ott ír!




Jó munkát kívánok!

05.25. Nyelvtan


Folytatjuk a helyhatározók gyakorlását. A tankönyved 68. oldalán csináld meg a 7. és a 8. feladatot. A 69. oldalon pedig a 9. feladat a) részét, majd olvasd el az oldal alján található információkat!

Jó munkát kívánok!

05.25. Nyelvtan


Folytatjuk tovább a megkezdett anyagot. A tankönyved 82. oldalán csináld meg a 7. és 8. feladatot, valamint a 83. oldalon a 9. és 10. feladatot.

Jó gyűjtögetést és jó munkát kívánok!

05.25. Nyelvtan


Ma egy új fejezetbe kezdünk nyelvtanból, ez lesz az utolsó tananyag amivel foglalkozunk az idei tanévben. Ez pedig a helyesírásunk alapelvei lesznek.

A tankönyved nagyon részletesen elmagyarázza a szabályokat, ezért nyisd ki a 60. oldalon olvasd el az elejétől és ahogy haladsz az olvasással csináld meg sorba a feladatokat, majd ugyan így a 61. oldalon is csináld meg a feladatokat.

A 61. oldalon a 4. feladatban az internetről gyűjts adatokat pl: teljes név, mikor született, mikor halt meg, hol élt, mi a foglalkozása.

A füzetben dolgozz azoknál a feladatoknál, aminek nincs hely kihagyva a könyvben!

Jó munkát kívánok!

05.25. Számolás-mérés


A mai napon online logikai feladatok lesznek:

1.       Meg kell találni az ugyan olyat:




2.       Válasszátok ki a következő színt a sorrend szerint:
3.       Párosítsátok az alakzatokat:
4.       Végül kicsit gyakoroljuk az irányokat. A játékban az autók színének és a nyilak színének passzolnia kell:
Jó munkát kívánok!

05.25. Matematika


A mai napon a szorzást és az osztást fogjuk gyakorolni:

1.       Szorzás gyakorlása játékosan:



2.       A következő játékban nehéz osztások vannak, írd le a füzetbe és próbáld meg írásban kiszámolni az osztást, úgy, hogy nem használsz számológépet!




Jó munkát kívánok!

05.25. Matematika


A mai napon is folytatjuk a tizedes törtek szorzását kerek tízesekkel.
A feladatgyűjteményben csináld meg a 83. oldalon a 8. és a 9. feladatot, valamint a követekező oldalon a 10., 11., és 12. feladatot.

Jó munkát kívánok!

05.25. Matematika


A mai nap a tizedes törtek szorzásával fogunk foglalkozni.
Az idei évben sokat foglalkoztunk az írásbeli szorzással, remélem emlékeztek rá, de itt egy kis emlékeztető:

    321 x 5              - Mindig jobbról balra haladunk a szorzással.
  1605                    - 5 x 1= 5 ezt a számot leírom pont a szorzandó utolsó száma alá.
                              - 2 x 5 =10 az egyesek helyén lévő nullát leírom a kettes alá és maradt egy, amit
                                felírhatsz jelen esetben a hármas fölé.
  - 3 x 5 = 15 és mivel maradt egy, azt hozzáadjuk, így írjuk le a 16-ot.
  - amire figyelni kell: mindig pontosan a számok alá írd az eredményt, így lesz pontos
    az eredmény!
      210 x 52         - Ha kétjegyűvel szorzol még fontosabb, hogy pontosan egymás alá írd a számokat!
 +   420                 - ebben az esetben is jobbról balra haladunk, előbb a kettessel majd az ötössel
   1050                      szorzunk. Amikor a második számjeggyel szorzol, a tízesek helyén lévővel,ami a
   10920                     mi esetünkben az ötös, akkor mindig egy számjeggyel balra kell tolni az
                                  eredményt
                                  Ezért az 1050-nek az utolsó nulláját nem a 420-nak a nullája alá írtam, hanem a
                                  kettes alá. (ez egy fontos szabály, erre figyelj oda)
-          Végül a megkapott két eredményt össze kell adni és már kész is az írásbeli szorzásunk!
-          Azt pedig tudod, hogy hogy működik az összeadás írásban, jobbról balra haladsz, esetünkben: nulla meg semmi az nulla, kettő meg nulla az kettő, négy meg öt az kilenc, semmi meg nulla az nulla, semmi meg egy az egy!
Remélem így már sikerült visszaemlékeznetek, mivel erre a tudásra lesz a héten szükségetek.

A tizedes törtek szorzása ugyan így működik, csak nagyon kell vigyázni a tizedesvesszőre. Mindig csak annyi szám marad a szorzás után a tizedesvessző után amennyi a szorzandóban volt!
Nyisd ki a tankönyvedet a 111. oldalon. Itt többféleképpen magyarázzák a tizedes törtek szorzását, nézd át őket, de te úgy csináld ahogy mi tanultuk a szorzást!

Ha átnézted csináld meg a könyv 112. oldalán lévő 1. feladatot valamint a 2. feladatot is!

Jó munkát kívánok!