2020. április 6., hétfő

Informatika 04. 06.

A mai informatika órán a biztonságos internethasználattal kapcsolatos tudnivalókkal szeretnék tovább haladni.

1. feladat
Arra kérlek benneteket, nézzétek meg a következő linken található videót:

https://youtu.be/_XKg3JfOYpM?list=PLFm3vX8tRy9MAgfD9oe93NNAYRezDXh1I

2. feladat
Az alábbi linken egy újabb "Legyen ön is milliomos" típusú játékot találtok. Szurkolok mindenkinek: a főnyeremény ezúttal is a jelszó, amit várok e-mailben, vagy messengeren!


https://learningapps.org/display?v=pa5vmd1n520

Köszönöm a munkátokat!

Informatika 04. 06.

A mai informatika órán a biztonságos internethasználattal kapcsolatos tudnivalókkal szeretnék tovább haladni.

1. feladat
Arra kérlek benneteket, nézzétek meg a következő linken található videót:

https://youtu.be/_XKg3JfOYpM?list=PLFm3vX8tRy9MAgfD9oe93NNAYRezDXh1I

2. feladat
Az alábbi linken ezúttal is egy szókereső típusú játékot találtok. A nyeremény egy jelszó lesz, amit küldjön el mindenki, ötös jár érte!

https://learningapps.org/display?v=pu1qetzx320

Köszönöm a munkátokat!

Testnevelés 2020.04.06-08.

Április 6. Hétfő: Izomerő növelés

A feladatok végrehajtása előtt alaposan melegítsetek be a már ismert gimnasztikai gyakorlatokkal, tudjátok mindig fejtől lefelé haladva. J





Április 7. Kedd: Gyorsgyaloglás






Április 8 . szerda: zokni célba dobása

1.  Gyűjtsétek össze a zoknikat és párosítsátok őket gombócba!

2.  Kérjetek a szüleitektől egy nagy edényt!

3.  Helyezkedjetek el az edénytől 4-5 méterre és próbáljatok beletalálni!

Kellemes tavaszi szünetet Mindenkinek! Találkozunk április 15-én! :)








04.06. Olvasás-írás

Ezen az órán szeretném, ha csinálnátok pár papírgalacsint (pl.20 db), ezzel jól bemelegítitek az ujjacskákat.
Majd a következő feladatlapot kellene megcsinálni, úgy gondolom, ha nincs is nyomtatási lehetőség, ezt könnyű átrajzolni! J


Végül, írj 2-2 sort a következő szavakból: SZÜLINAP, KARÁCSONY, HÚSVÉT, NÉVNAP, PÜNKÖSD, FARSANG, SZILVESZTER

Jó munkát kívánok!

04.06. Olvasás-írás

Ezen az órán szeretném, ha csinálnátok pár papírgalacsint (pl.20 db), ezzel jól bemelegítitek az ujjacskákat.
Majd a következő feladatlapot kellene megcsinálni, úgy gondolom, ha nincs is nyomtatási lehetőség, ezt könnyű átrajzolni! J



Végül, a múltkor elkezdett mesének a másolását folytatjuk:

Csitították, hogy dehogy lopták el, már ugyan ki lophatta volna el? Talán elbújt a szobában valahova. Keresték mindenfelé, de sehol sem találták. Szörnyen szégyellte magát a gazda, hogy éppen az ő házában tűnt el a rókának valamije, de meg is sajnálta szegényt, hogy olyan keservesen siránkozott. Mi mást tehetett volna, adott egy szép nagy kakast a rókának, hogy ne sírjon úgy, s most már menjen tovább békével.
El is ment a róka nagy örömmel.
Ment a kakassal egész nap, este pedig megint bekopogtatott valahova. Itt is jó emberek laktak, akik szívesen látták. Amikor le akartak feküdni, a róka ismét körülnézett a szobában, mintha tolvajok után kutatna, majd így szólt a gazdához:

Jó munkát kívánok! A folytatást majd máskor küldöm! :D

04.06. Olvasás-írás


Ezen az órán szeretném, ha csinálnátok pár papírgalacsint (pl.20 db), ezzel jól bemelegítitek az ujjacskákat.
Majd a következő feladatlapot kellene megcsinálni, úgy gondolom, ha nincs is nyomtatási lehetőség, ezt könnyű átrajzolni! J



Jó munkát kívánok!

04.06. Nyelvtan


Ismétlés céljából csináld meg a következő játékos feladatokat!

1.       Névszók gyakorlása: https://learningapps.org/2065841



2.       Ige gyakorlása – ebben a feladatban 5 feladat van, nagyon egyszerűk, kérlek mind az ötöt csináljátok meg : https://learningapps.org/2317586






Ha ezzel készen vagytok, nyissátok ki a tankönyvet a 43. oldalon. Az új tananyag az alany és állítmány. Olvassátok el a magyarázatot, majd az 1. feladat képeiről írjatok nyolc tőmondatot a füzetbe. Az általad írt tőmondatokban legyen alany és állítmány is.
Miután ezzel is kész vagy, a 44. oldalon olvasd el, hogy szoktuk elemezni a mondatot, hogy húzzuk alá az alanyt illetve az állítmányt. Ha sikerült megértened, akkor a füzetedben az előbb megírt 8 mondatot elemezd, húzd alá két vonallal az állítmányt és egy vonallal az alanyt, minden mondatban.

Jó munkát kívánok!

04.06. Nyelvtan


A mai napon továbbra is a szavak hangalakjával és jelentésével fogunk foglalkozni.

-          A tankkönyv 45. oldalán felül, találsz egy újabb magyarázatot, definíciót. Miután elolvastad, ezt másold át a füzetbe.

-          Ha ezzel készen vagy a 45. oldalon lévő második feladat következik. Itt csoportosítani kell a szavakat aszerint, hogy egy- vagy többjelentésű szóról van-e szó. Miután csoportosítottad őket, mindegyik szóval írj egy-egy mondatot a füzetbe.

-          A harmadik feladatban, kösd össze azokat a képeket, melyeken két különböző dolog van, mégis ugyan úgy hívjuk őket. Ha ezzel kész vagy, válassz ki egy szót közülük, és írj vele két mondatot, mind a két mondatban más jelentése legyen az adott szónak.

-          A 46. oldalon lévő negyedik feladathoz kreatívnak kell lenned. Három képet látsz a könyvben, három tárgyról. A tárgyak egyes részeinek megnevezése többjelentésű lehet, ezeket a szavakat kell összegyűjtened.

Hogy megértsd a feladatot, mondok egy példát, a könyvben látsz egy cipőt, a cipő nem többjelentésű, de ha a cipő részeiben gondolkodunk, akkor eszünkbe jut, hogy a cipőnek van orra. Az orr szó már több jelentésű, mert nem csak a cipőnek, hanem nekünk is lehet orrunk. A többi képről is így kell elgondolkodnod!

-          Végül, ugyan ez a feladaton belül, olvasd el a leírást és a lap alján található bekeretezett részt, ami megmagyarázza az azonos alakú szavakat, azt másold le a füzetbe.

Jó munkát kívánok!

04.06. Nyelvtan


A mai napon folytatjuk a mondatalkotás gyakorlását. A tankönyv 61. oldalán kell megcsinálnod a negyedik és ötödik feladatot, az utóbbi folytatódik a 62. oldalon, itt már egy összetett szöveget, rövid fogalmazást kell írnod az előző oldalon lévő mondatokból. Valamint a 62. oldalon a 6. feladatot is old meg.

Jó munkát kívánok!

04.06. Számolás-mérés


Először pörgessetek és gyakoroljátok a szorzótáblát, majd oldjátok meg a következő kivonásokat!






Jó munkát kívánok!

04.06. Számolás-mérés


A mai napon játékos összeadást hoztam nektek, valamint írok pár kivonást is!






9-6=                                   10-7=
8-5=                                   7-3=
15-3=                                18-7=
19-7=                                20-9=
15-6=                                12-7=

Jó munkát kívánok!

04.06. Matematika


A mai napon a kerek tízesek osztásával ismerkedhetsz meg. A szabályokat és módszereket figyeld meg és olvasd el a tankönyv 86., 87., és 88. oldalon, valamint old meg a benne lévő feladatokat. Végül a 88. oldalon az első és a második feladatot csináld meg!

Jó munkát kívánok!

04.06. Matematika


A törtek bővítését gyakoroljuk továbbra is. Ma egy feladatlappal készültem nektek!


Jó munkát kívánok!