2020. május 4., hétfő

Informatika 05. 04.


A mai alkalommal azt szeretném kérni, hogy próbáljátok ki az alábbi linken található játékot:

https://lightbot.com/flash.html


Első lépésként javasolnám a jobb felső sarokban a nyelv átállítását magyarra.
Ezt követően egyértelmű magyarázatot kapunk a játék menetére. Egyenként bemutatja az egyes parancsok jelentését.
A cél, hogy általunk vezetve az egyes parancsok segítségével végigmenjen a robot az egyes pályákon, illetve, hogy a kék mezőkön kigyúljon a fény a robotunk fején.

Kérnék szépen visszajezést arról, hogy kinek, hogy ment, meddig sikerült eljutni!
Köszönöm a munkátokat!



Informatika 05. 04.

A mai informatika óra témája továbbra is a biztonságos internethasználat lesz.


1. feladat

Kérlek benneteket, hogy a videót figyelmesen nézzétek meg, lehetőség szerint a szüleitekkel, és utána beszéljétek át a látottakat.:



2. feladat

Beszéltünk már arról informatika órán, hogy vannak olyan helyzetek, amelyekben valamilyen okból kifolyólag nem szeretnénk, ha valaki lefényképezne minket és a fényképet megmutatná másoknak.

Az elmúlt órákon a korábbi videókból azt már megtanultuk, hogy ami egyszer felkerül az internetre, azt onnan végleg eltűntetni lehetetlen.

Képzelj el egy olyan kellemetlen helyzetet, hogy valaki lefényképez téged mosdó használat közben, és a fényképet elkezdi mutogatni másoknak, hogy gúnyolódjon rajtad.

Gondolkodj el! Milyen hasonló helyzeteket soroltunk még fel? A videó, amit néztél segíthet.

A feladat ezúttal az lesz, hogy írj le legalább egy olyan helyzetet, ami szerinted kínos, ha fénykép készül róla, és láthatják mások is.

Kíváncsian várom az üzeneteket messengeren, e-mailben! :-)

Köszönöm szépen a munkátokat!

Testnevelés 2020.05.04-05.

Kedves gyerekek! 

Ezen a héten minden napra egy-egy tartásjavító tornafeladatot kaptok. Lassan 2 hónapja dolgoztok a számítógépek, telefonok előtt, így a gerincetek egészségét ezekkel a gyakorlatokkal megőrizhetitek.

Május 4. Hétfő

Tartásjavító torna
Kiinduló helyzet: Úgy üljünk a széken, hogy a csípő és a térd derékszöget zárjanak be, a talpak a földön nyugodjanak. Támlának nem dőlve, egyenes testtartással, kényelmesen ülünk. Karok csípő mellett lógnak. Minden gyakorlatot 8-10-szer ismételjünk!

1. Vállakat húzzuk hátra, lapockákat közelítjük, zárjuk, közben orron mély lélegzetet veszünk. Majd engedjük vissza a vállunkat, lazítunk és szájon fújjuk ki a levegőt.
2. Ülésben húzzuk ki magunkat, tenyerünket fektessük a combunkra, majd végezzünk vállkörzést hátra, majd előre!
3. Összekulcsolt ujjakkal (kifordított tenyér) páros kézkörzés a testünk előtt balra, majd jobbra (mintha rajzolnánk egy nagy hasat magunknak).
5. Kezünket tegyük a vállunkra. Végezzünk vállkörzést előre, majd hátra.
6. Karok magastartásban. Bal karral nyújtózunk felfelé, majd vissza. Jobb karral nyújtózunk felfelé, majd vissza.

Május 5. Kedd

Nyaktorna
1. Nagyon finoman fej előre hajtása (áll érinti a mellkast), majd fej vissza középig (hátra nem hajtjuk a fejet).
2. Szintén óvatosan fejfordítás jobbra és balra (a hossztengely mentén).
3. Fej hajítása balra, majd lent átgörgetése jobbra (áll érinti a mellkast), majd vissza görgetés a baloldalra. (hátra nem)
4.   Balra hajlítás - vissza
      Előre bólintás - vissza
      Jobbra hajlítás - vissza
      Ismét előre bólintás- vissza
5. Bukfenc előre-hátra
6. Fejállás
7. Tarkóállás (gyertya)

05.04. Számolás-mérés


A mai napon a szörnyikék segítségével fogunk számolni.


A fent látott linket másoljátok át a googl-be, majd a beállításokban a műveleteknél válasszátok ki az összeadást, a legnagyobb eredménynél a 100-at, a szintnél pedig a kezdőt és már kezdhetitek is a játékot a start gombbal.
A játék lényege, hogy kijön egy művelet, majd ha kiszámoltátok, akkor a megfelelő eredménnyel rendelkező szörnyikét kell kiválasztani és rákattintani!
Ha végigmentetek egy pályán, akkor a beállításoknál váltsátok át az összeadást a kivonásra és kezdhetitek újra! :D

Jó munkát kívánok!

05.04. Számolás-mérés


A mai napon a szörnyikék segítségével fogunk számolni.


A fent látott linket másoljátok át a googl-be, majd a beállításokban a műveleteknél válasszátok ki az összeadást, a legnagyobb eredménynél a 20-at, a szintnél pedig a kezdőt és már kezdhetitek is a játékot a start gombbal.
A játék lényege, hogy kijön egy művelet, majd ha kiszámoltátok, akkor a megfelelő eredménnyel rendelkező szörnyikét kell kiválasztani és rákattintani!
Ha végigmentetek egy pályán, akkor a beállításoknál váltsátok át az összeadást a kivonásra és kezdhetitek újra! :D

Jó munkát kívánok!

05.04. Matematika


A mai napon egyszerű szöveges feladatokat fogunk csinálni, kövesd a fontos lépéseket:
-           Írd át a füzetedbe a szöveges feladatot!
-          írd ki a szövegből a meglévő adatokat!
-          Készíts tervet! (hogy, hogyan kell ezt később kiszámolni)
-          Számold ki!
-          Válaszolj a kérdésre szöveggel!

1.       Édesanya a polcra tette a téli körtét. 53 körte még zöld, de 128 már megérett. Hány darab ez összesen?
2.       A tanév elején 180 tanulója volt az iskolának. Év közben 89 tanuló iratkozott be. Hány tanulója van az iskolának most?
3.       A tárolóban 956 fa volt felsorakoztatva a fal mellé. Ebből ledőlt 467 darab. Mennyi maradt felsorakoztatva a fal mellett?


Jó munkát kívánok!

05.04. Matematika


A mai napon gyakoroljuk tovább a műveletek végzését tizedes törtekkel. A tankönyved 92. oldalán csináld meg a 7. és 8. feladatot! Ne felejts el kerekíteni, ha a tizedes vessző utáni első szám ötnél nagyobb akkor felfelé, ha kisebb akkor lefelé kerekítünk.



Jó munkát kívánok!



05.04. Matematika


A múlthéten a törtek szorzásával foglalkoztunk. Ma a törtek osztása következik.
Közönséges törtet úgy osztunk egész számmal, hogy a tört nevezőjét (törtvonal alatti szám) beszorozzuk az osztóval, a tört számlálója (törtvonal feletti szám) pedig változatlan marad.
pl. 1/5:3 ­­à1/15 à a törtvonal alatti számot megszoroztam hárommal, így kaptam meg az eredményt!

Azért, hogy jobban megértsd, nyisd ki a tankönyvedet a 105. oldalon, olvasd el a magyarázatot, majd csináld meg az 1. és 2. feladatot.

Ha kész vagy, dolgozz a füzetedbe és a következő feladatokat is számold ki:
1/4:6=                 1/7:3=                 1/8:2=                 1/9:5=                 1/3:8=                1/5:7=

Jó munkát kívánok!

05.04. Írás-olvasás


Egy feladatlappal kezdünk, ilyet már csináltunk a múlt héten, amire figyeljetek, hogy ne emelje fel a ceruzát a gyermek a papírról mielőtt végezne.



Ha végeztél, a mese másolását folytatjuk:

A gazda mindjárt rájött turpisságra, de azért tette magát, mintha sajnálkoznék. Így szólt a rókához:
- Jaj, csak ne búsulj, és ne kiabáld tele a falut, inkább kettőt adok az egy kövér disznód helyett. Add ide a zsákot, hogy odakinn tegyem bele őket.
Kiment a gazda a róka zsákjával. Volt neki két mérges kopókutyája, éppen jó éhesek voltak. Ezeket bedugta a róka zsákjába, jól be is kötötte, azután a rókának adta, hogy igyekezzék a faluból kifelé.
Nem kellett a rókának kétszer sem mondani, most vitte csak nagy örömmel a zsákot, s már előre nyalta a száját a jó zsíros lakomára! Alig várta, hogy kijusson a faluból az országútra.
Kibontotta a zsákot, hogy megnézze a két disznót, hát amint bontja, ugyan mi ugrik ki belőle? A kopókutyák! Nosza, szaladóra fogta a róka koma a dolgot! Nem kellett már neki a disznópecsenye, csak a bőrét megmenthesse!
Hanem hiába szaladt, mert a két kopókutya utolérte és alaposan kicsipkézte a bundáját.
Ha a rókát a kutyák el nem kapták volna, az én mesém is tovább tartott volna.

Jó munkát kívánok!

05.04. Írás-olvasás


Egy feladatlappal kezdünk, ilyet már csináltunk a múlt héten, amire figyeljetek, hogy ne emelje fel a ceruzát a gyermek a papírról mielőtt végezne.



Ha végeztél a következő szavakból írj 2-2 sort, ha nem ismeri az állatokat, nyugodtan nézzétek meg együtt az interneten:

HAL, RÁK, POLIP, MEDÚZA, KAGYLÓ,

Jó munkát kívánok!

05.04. Írás-olvasás


Egy feladatlappal kezdünk, ilyet már csináltunk a múlt héten, amire figyeljetek, hogy ne emelje fel a ceruzát a gyermek a papírról mielőtt végezne.



Jó munkát kívánok!

05.04. Nyelvtan


Ma egy rövid kis dolgozattal kezdünk. Az alábbi mondatokat nyomtasd ki, vagy másold át a füzetbe és aláhúzással jelöld az összes alanyt és az összes állítmányt!

Dolgozat:

1.       A nehéz kosarat ketten cipeltük. (mi)
2.       Apám becsületes maradt egész életében.
3.       Hol van a kabátod?
4.       Még nem harangoztak. (ők)
5.       Korán beesteledik.
6.       Okosabb is lehetett volna!
7.       Meg lehet azt mondani szép nyugodtan is.
8.       Ezzel a dolog el is van intézve.
9.        Nekünk ezt nem szabad megtenni.
10.   Télen hamar sötétedik.
11.   Mellettünk házat építenek. (ők)
12.   Engem mindenki Létrának szólít.
13.   Bence minden verseny előtt izgatott volt.
14.   Jó lett volna.
Ha ez kész, olvasd el a könyved 57. oldalát, beszéld át valakivel. A következő órán a tárgyat fogjuk gyakorolni!

Jó munkát kívánok!

05.04. Nyelvtan


A mai napon is a fogalmazásokkal foglalkozunk, de ma a kötőszókat fogjuk megfigyelni benne. A tankönyved 72. oldalán olvasd el a tudnivalókat, ismételd át a kötőszavakat, ebben segíthet a tavalyi tankönyved, ha megtaláltad, akkor a 35. oldalán átismételheted, ha nincs meg, szólj, és én szívesen lefotózom neked!
Miután átismételted, csináld meg az 1. és 2. feladatot!

Jó munkát kívánok!

05.04. Nyelvtan


Ezen és a következő órán a leíró fogalmazást fogjuk kicsit gyakorolni. Nyisd ki a könyvet az 51. oldalon. Olvasd el és csináld meg mind a három feladatot. A harmadik feladathoz, a fogalmazás folytatásához keresgélj nyugodtan az interneten az elefántokról.
Ha ezzel megvagy, az 52. oldalon olvasd el Józsi fogalmazását, ebben a fogalmazásban nagyon sok a szóismétlés. Írd át a füzetedbe helyesen a fogalmazást, javítsd ki és figyelj a szóismétlésekre! A feladat a, b, c, és d részét nem kell megcsinálnod!

Jó munkát kívánok!