2021. március 18., csütörtök

03.18. Rajz

 

A mai órán színes tojást fogunk készíteni.

Szükséges eszközök:

-       A4-es papír

-       filc/ceruza

-       színes papír (ha nincs újság is jó)

-       olló

-       ragasztó


A tojás elkészítésének a menete:

-       Az 4-es papírra szaggatott vonalat rajzoljon meg a szülő.

-       A tanuló az  előre megrajzolt tojáson húzza végig  a ceruzát vagy a filcet!

-       Vágd a színes papírt darabokra!

-       Kisebb részt ragasztózz meg!

-       Ragaszd rá a színes papírt!


Jó munkát kívánok!

03.18. Rajz

 

A mai órán színes tojást fogunk készíteni.


Szükséges eszközök:

-       A4-es papír

-       filc/ceruza

-       parafa dugó, vatta vagy az ujjacskáid

-       különböző színű tempera


A feladat:

-       Az A4-es lapra rajzolj egy nagy tojást!

-       A tojásba húzz vízszintes vonalakat!

-       A parafa dugót, a vattát vagy az ujjacskádat mártsd a temperába.

-       A meghúzott vízszintes vonalak közé a parafa dugót, a vattát vagy az ujjacskádat nyomkod rá

-       Csináld végig, hogy színes legyen a tojás.


Jó munkát kívánok!

03.18. Osztályfőnöki

 Tanmese:

Egy ember nem találta helyén a baltáját. Bizonyos volt benne, hogy a szomszéd fia lopta el. Leste, hogy jár-kel a legény: pontosan úgy lépkedett, mint egy tolvaj. Figyelte az arckifejezését: éppolyan volt, mint egy tolvajé. Kihallgatta, amint beszélt: mintha egy tolvajt hallott volna. Egy szó, mint száz, a legény egész viselkedése arról árulkodott, hogy csakis ő lehetett a tolvaj.

Később a mi emberünk kiment ásni a kertjébe, és a kertben meglelte a baltát. Amikor pedig újra megnézte magának a szomszéd legény gesztusait, semmit sem talált már bennük, ami tolvajra emlékeztette volna.

 

Gondolkodj el azon, hogy az egyik pillanatban miért tűnhetett tolvajnak a szomszéd fia, a másikban pedig miért nem? Hogy hívjuk ezt a jelenséget, reakciót a való életben? Te szoktál az említett emberhez hasonlóan gondolkodni? Ha igen, hogy lehetne máshogy? Mi lehetne a megoldás?

Ezeken csak gondolkodj el, esetleg beszéld meg valakivel.

03.18. Osztályfőnöki

 

Tanmese:

Csak nézzétek meg, ezzel kapcsolatban nem lesznek feladatok.

https://www.youtube.com/watch?v=tADkcAzu_-Q


Jó mesenézést kívánok!

03.18. Kommunikáció

 

Az előző kommunikáció órán a konyha bútorairól és a benne zajló cselekvésekről beszéltetek, ma a gyermekszobáról hoztam egy képet, szeretném, ha itt is megbeszélnétek minden bútor, berendezés, tárgy nevét, valamint megemlítenétek még különböző cselekvéseket, amit a szobában a bent lévő tárgyakkal lehet csinálni, pl. lefekvés az ágyra, játék a macival, stb…

Valamint a nyomtatott feladatlapokat is csinálgassátok!



Jó munkát kívánok!

03.18. Nyelvtan

 

A mai napon az igekötős igékkel fogunk foglalkozni. A tankönyved 35. oldalán olvasd el, mit ír az igekötős igékről, próbáld megjegyezni melyik szócskák lehetnek igekötők, majd a képek alapján egy igekötőt tegyél a tör szóhoz.
A 36. oldalon minden feladatban igekötőket kell valamilyen formában a szavakhoz illesztened, közben megtanulhatod, hogy miket fejezünk ki az igekötők segítségével.

Ha ezekkel végeztél, akkor vedd elő a feladatlapokat, nyisd ki a 31. oldalon és csináld meg a 2. és 3. feladatot. A 2.-ban fel kell ismerned az igekötős szavakat és egy függőleges vonallal elválasztani a szótőtől, végül mondatokat kell írnod a talált szavakkal. A 3. feladatban pedig a megfelelő szót a megfelelő képhez kell kötnöd, majd lapozz és fejezd be a mondatokat.

Jó munkát kívánok!

03.18. Nyelvtan

 

A mai nyelvtanórán már a szóösszetételekkel fogunk foglalkozni. Igazán érdekes feladatokat és szabályokat találsz ezzel kapcsolatban a nyelvtan könyv 78.,79. és 80. oldalán. A feladatod ezen az oldalon megcsinálni a feladatokat. Egy kis segítség, magyarázat:

78. oldal:

- olvasd el a bevezető szöveget és a szabályt.

- 1. feladat: az előtag alatt és az utótag alatt is találsz képeket, úgy kell új szavakat alkotnod, (természetesen olyanokat amik értelmesek) hogy kiválasztasz egy képet az előtagból és egyet az utótagból majd ezt összekötöd. Pl. Ház –Tető = háztető

79. oldal:

-2. feladat: a körök mellett 4 szót látsz. A körbe csak egy szót kell beírnod, de annak a szónak illeszkednie kell mind a 4 meglévő szóhoz, úgy, hogy azok értelmes szavak legyenek ha egyben leírod őket. Majd utána 1-1 mondatot kell írnod mind a 3 körből, használj fel egy-egy szót belőlük.

- olvasd el a szabályt

-3. feladat: Először többszörösen összetett szavakat kell kitalálnod a megadott szavakból, majd utána a b) részben a három szóból egyet kell csinálnod, végül mondatokat írni velük.

80. oldal

- olvasd el a szabályt.

- 4. feladat: az összetett szavakban meg kell állapítanod az előtag és az utótag szófaját. (ige, főnév, melléknév, számnév) A b) részben mondatot kell írnod a 3 szóval, a c) részben pedig ki kell egészítened a megadott szavakkal a mondatokat.

Jó munkát kívánok!

  Testnevelés 

2021.03.18-19.

Csütörtök

Kattintsatok az alábbi videóra, ahol különböző koordinációs feladatok láthatóak, ezek közül válasszatok ki néhányat és csináljátok meg azokat otthon. Jó munkát!

Szem-kéz koordinációs gyakorlatok és erősítés.


Péntek

Általános bemelegítést követően mindenki fusson néhány kört az otthona körül, majd ha lehetősége van és tud segítsen a szüleinek bármi olyan ház körüli teendőben amely régóta várat magára. Ha nincs ilyen akkor segítsetek a bevásárlásnál a szatyrok cipelésében.


Szép hétvégét Mindenkinek!