2021. március 10., szerda

Fizika 8. o.

 Nézd meg a rövid kisfilmet a közlekedőedényekről!

https://youtu.be/nDec7UBF1GQ

Angol

 Sziasztok!

Oldjatok meg a Tankockán 3 feladatot a család témakörében, hármat állat témában, hármat gyümölcs témakörben, hármat zöldség témakörben és hármat a test témában. Fotózzátok le amikor készen vagytok és küldjétek vissza. 

Határidő: március 16. kedd

Jó munkát kívánok!

03.10. Technika

 

A mai órán virágot készítünk!




Szükséges eszközök:

-          lap

-          színes papír (piros, zöld)

-          olló

-          ragasztó

 

Feladat:

-          Rajzold le a virág szárát és a virág kettő levelét!

-          Vágd ki a virág szárát és a virág kettő levelét!

-          Ragaszd rá a papírra a virág szárát és a virág kettő levelét!

-          A piros színes papírra rajzold körbe a tenyered!

-          Vágd ki a tenyeret!

-          Ragaszd rá a virág szárára a tenyeret!

03.10. Technika

 

A mai órán virágot készítünk!


Kérem a szülőt előre rajzolja meg a lapra a virág szárát és a leveleket.


Szükséges eszközök:

-          lap

-          vízfesték/tempera (piros, zöld)

-          ecset

Feladat:

-          A virág szárát és a leveleit fesd be zölddel

-          Fesd be a tenyered piros vízfestékkel, a virág szár fölé nyomd rá a tenyered!

03.10. Számolás-mérés

 

A meglévő feladatlapok mellé, küldök egy kis online irányokat és viszonyszavakat gyakorló feladatokat:

https://wordwall.net/hu/resource/12131654/jobb-bal-ir%c3%a1nyok

https://wordwall.net/hu/resource/12131764/ir%c3%a1nyok-jobb-bal-fel-le

https://wordwall.net/hu/resource/12131970/copy-viszonyszavak

https://wordwall.net/hu/resource/12232942/viszonyszavak

https://wordwall.net/hu/resource/12233468/kicsi-nagy-csoportos%c3%adt%c3%a1s


Jó munkát kívánok!

03.10. Matematika

 

A mai nap dupla matematika óránk van, így egy kicsit több feladatot fogok feladni. Kezdjük egy kis játékos szorzással, pörgesd meg a kereket és mond ki az eredményt!

https://wordwall.net/hu/resource/790799/matek/szorz%c3%b3t%c3%a1bla-szerencseker%c3%a9k

Osztás gyakorlására pedig egy labirintusos játékra gondoltam. Te vagy a piros kis lény, gyorsan ki kell számolnod a megoldást és eljutni a jó megoldásig, úgy, hogy a kék kis lényeket elkerüld.

https://wordwall.net/hu/resource/1294836/matek/oszt%c3%a1s-gyakorl%c3%a1sa

Ezután pedig belekezdünk az osztásba, ezúttal háromjegyű osztóval!

Nálam a 78. oldalon kezdődik, de majd feltöltöm az oldalakat. Az első oldalt olvasgasd át figyelmesen és a 2. feladatot kell megcsinálnod. Ezekben a feladatokban nem igazán lesz értelme írásban osztani. Könnyen úgy logikázhatod ki, hogy az osztót folyamatosan hozzáadod önmagához, még a legközelebb nem kerülsz az osztandóhoz. A maradékot pedig alá írd és karikázd be.

Valamint ezen kívül még a 79. oldalon a 2. feladatot is meg kell csinálni. Itt már négyjegyű számot osztunk háromjegyűvel, és már tudjuk alkalmazni az írásbeli osztást. Ha az osztó belefér legalább egyszer az osztandó első 3 számjegyébe, akkor azt úgy csináljuk mint szoktuk, pl:

  8105 : 810 = 10

-810

      05 -> ebbe nincs meg egyszer sem, így nullát írok az egyenlőségjel után, és megállapítom, hogy a maradék 5.

 


Ezek könnyű osztások lesznek! Jó munkát kívánok!

03.10. Matematika

 

A mai nap dupla matematika óránk van, így egy kicsit több feladatot fogok feladni. Kezdjük egy kis játékos szorzással, pörgesd meg a kereket és mond ki az eredményt!

https://wordwall.net/hu/resource/790799/matek/szorz%c3%b3t%c3%a1bla-szerencseker%c3%a9k

Osztás gyakorlására pedig egy labirintusos játékra gondoltam. Te vagy a piros kis lény, gyorsan ki kell számolnod a megoldást és eljutni a jó megoldásig, úgy, hogy a kék kis lényeket elkerüld.

https://wordwall.net/hu/resource/1294836/matek/oszt%c3%a1s-gyakorl%c3%a1sa

Utána a tankönyv 36. oldalán az 5. feladatot csináld meg. Ha valaminek a negyedét kéri a feladat például, akkor 4-gyel kell osztanod, ha a harmadát, akkor 3-mal és így tovább.

Majd ha ezzel is végeztél, akkor a munkafüzet 36. oldalán próbáld meg megcsinálni az összes feladatot.  Az 1., 2. és a 4. feladat nem nehéz, ezekhez hasonlót csináltunk a napokban. A 3. feladatban gondolkodni kell. Számold ki a gyümölcsök mindkét oldalán a feladatot ha van, és vedd figyelembe a relációs jeleket.

A relációs jeleket mi még csak egyszer említettük futólag, így most ezt is leírom neked:

< - ez a jel azt jelenti, hogy a jobb oldali szám nagyobb kell, hogy legyen, mint a bal oldali

> - ez azt jelenti, hogy a bal oldali szám nagyobb mint a jobb oldali.

= - ezt pedig már biztos ismered, ez azt jelenti, hogy egyenlő a jobb és bal oldali szám.

Összegezve, amerre mutat a kacsacsőr nyitott szája, arra van a nagyobb szám!

Jó munkát kívánok!