Nézd meg a rövid kisfilmet a közlekedőedényekről!
2021. március 10., szerda
Angol
Sziasztok!
Oldjatok meg a Tankockán 3 feladatot a család témakörében, hármat állat témában, hármat gyümölcs témakörben, hármat zöldség témakörben és hármat a test témában. Fotózzátok le amikor készen vagytok és küldjétek vissza.
Határidő: március 16. kedd
Jó munkát kívánok!
03.10. Technika
A
mai órán virágot készítünk!
Szükséges
eszközök:
-
lap
-
színes
papír (piros, zöld)
-
olló
-
ragasztó
Feladat:
-
Rajzold
le a virág szárát és a virág kettő levelét!
-
Vágd
ki a virág szárát és a virág kettő levelét!
-
Ragaszd
rá a papírra a virág szárát és a virág kettő levelét!
-
A
piros színes papírra rajzold körbe a tenyered!
-
Vágd
ki a tenyeret!
-
Ragaszd
rá a virág szárára a tenyeret!
03.10. Technika
A
mai órán virágot készítünk!
Kérem
a szülőt előre rajzolja meg a lapra a virág szárát és a leveleket.
Szükséges eszközök:
-
lap
-
vízfesték/tempera
(piros, zöld)
-
ecset
Feladat:
-
A
virág szárát és a leveleit fesd be zölddel
-
Fesd
be a tenyered piros vízfestékkel, a virág szár fölé nyomd rá a tenyered!
03.10. Számolás-mérés
A meglévő feladatlapok mellé,
küldök egy kis online irányokat és viszonyszavakat gyakorló feladatokat:
https://wordwall.net/hu/resource/12131654/jobb-bal-ir%c3%a1nyok
https://wordwall.net/hu/resource/12131764/ir%c3%a1nyok-jobb-bal-fel-le
https://wordwall.net/hu/resource/12131970/copy-viszonyszavak
https://wordwall.net/hu/resource/12232942/viszonyszavak
https://wordwall.net/hu/resource/12233468/kicsi-nagy-csoportos%c3%adt%c3%a1s
03.10. Matematika
A mai nap dupla matematika óránk van, így egy kicsit több
feladatot fogok feladni. Kezdjük egy kis játékos szorzással, pörgesd meg a
kereket és mond ki az eredményt!
https://wordwall.net/hu/resource/790799/matek/szorz%c3%b3t%c3%a1bla-szerencseker%c3%a9k
Osztás gyakorlására pedig egy labirintusos játékra
gondoltam. Te vagy a piros kis lény, gyorsan ki kell számolnod a megoldást és
eljutni a jó megoldásig, úgy, hogy a kék kis lényeket elkerüld.
https://wordwall.net/hu/resource/1294836/matek/oszt%c3%a1s-gyakorl%c3%a1sa
Ezután pedig belekezdünk az
osztásba, ezúttal háromjegyű osztóval!
Nálam a 78. oldalon kezdődik, de
majd feltöltöm az oldalakat. Az első oldalt olvasgasd át figyelmesen és a 2.
feladatot kell megcsinálnod. Ezekben a feladatokban nem igazán lesz értelme
írásban osztani. Könnyen úgy logikázhatod ki, hogy az osztót folyamatosan
hozzáadod önmagához, még a legközelebb nem kerülsz az osztandóhoz. A maradékot
pedig alá írd és karikázd be.
Valamint ezen kívül még a 79.
oldalon a 2. feladatot is meg kell csinálni. Itt már négyjegyű számot osztunk
háromjegyűvel, és már tudjuk alkalmazni az írásbeli osztást. Ha az osztó
belefér legalább egyszer az osztandó első 3 számjegyébe, akkor azt úgy
csináljuk mint szoktuk, pl:
8105 : 810 = 10
-810
05 -> ebbe nincs meg
egyszer sem, így nullát írok az egyenlőségjel után, és megállapítom, hogy a
maradék 5.
Ezek könnyű osztások lesznek! Jó munkát kívánok!
03.10. Matematika
A mai nap dupla matematika óránk van, így egy kicsit több
feladatot fogok feladni. Kezdjük egy kis játékos szorzással, pörgesd meg a
kereket és mond ki az eredményt!
https://wordwall.net/hu/resource/790799/matek/szorz%c3%b3t%c3%a1bla-szerencseker%c3%a9k
Osztás gyakorlására pedig egy labirintusos játékra
gondoltam. Te vagy a piros kis lény, gyorsan ki kell számolnod a megoldást és
eljutni a jó megoldásig, úgy, hogy a kék kis lényeket elkerüld.
https://wordwall.net/hu/resource/1294836/matek/oszt%c3%a1s-gyakorl%c3%a1sa
Utána a tankönyv 36. oldalán az 5. feladatot csináld meg. Ha
valaminek a negyedét kéri a feladat például, akkor 4-gyel kell osztanod, ha a
harmadát, akkor 3-mal és így tovább.
Majd ha ezzel is végeztél, akkor a munkafüzet 36. oldalán
próbáld meg megcsinálni az összes feladatot.
Az 1., 2. és a 4. feladat nem nehéz, ezekhez hasonlót csináltunk a
napokban. A 3. feladatban gondolkodni kell. Számold ki a gyümölcsök mindkét
oldalán a feladatot ha van, és vedd figyelembe a relációs jeleket.
A relációs jeleket mi még csak egyszer említettük futólag,
így most ezt is leírom neked:
< - ez a jel azt jelenti, hogy a
jobb oldali szám nagyobb kell, hogy legyen, mint a bal oldali
> - ez azt jelenti, hogy a bal
oldali szám nagyobb mint a jobb oldali.
= - ezt pedig már biztos ismered,
ez azt jelenti, hogy egyenlő a jobb és bal oldali szám.
Összegezve, amerre mutat a
kacsacsőr nyitott szája, arra van a nagyobb szám!
Jó munkát kívánok!