Sziasztok!!! Ne haragudjatok, de a múlt heti feladat eltűnt az éterben. Remélem ez már eljut Hozzátok!
1. Feladat: Írjatok egy 20 szóból álló szóláncot! Első szó: apple. Tudjátok, a következő szó "e" betűvel kezdődjön.
Jó munkát kívánok! Vigyázzatok Magatokra!
2020. március 31., kedd
03.31. Kommunikáció
Feltöltöttem egy kommunikáció fejlesztésére való anyagot.
Kérlek titeket beszéljétek át gyermeketekkel. Nevezzétek meg mi látható a
képeken, beszéljetek, kérdezzetek róluk. Ebben segít a képeken látható utasítás
is! A kisautókat nem kell kiszínezni, ha nincs nyomtatási lehetőség.
03.31. Földrajz
A mai ismétlendő tananyag
Az Erdélyi-medence, amit a
tankönyv 13.oldalán találsz meg. Miután elolvastad a következő feladatok várnak
rád:
1.
Mi tarkítja a Kárpát-medencét?
2.
Mik formálták dombsággá az Erdélyi-medence
felszínét?
3.
Mit választ el az Erdélyi-középhegység?
4.
Az Erdélyi-középhegység a Kárpátokhoz tartozik?
5.
Másold le a 14. oldalon lévő összefoglaló
(bekeretezett) részt!
03.31. Földrajz
Folytatjuk Nyugat-Európát. A mai napon a tájairól és
természeti kincsiről olvashatsz a tankönyv 82. és 83. oldalán. Miután
elolvastad a munkafüzetben válaszolj az anyaghoz tartozó kérdésekre.
Valamint egy kicsit többet megtudhatsz Nyugat-Európáról a
következő videóból, ezt csak érdekességnek szántam:
03.31. Életvitel
- Gyurmázás:
készítsetek gyurmából csigát és kukacot. Természetesen nem szükséges olyan
részletességgel, mint azt a mellékelt képeken látjátok, a lényege a gombóc és a hurka készítése.
(ha
nincs otthon gyurma, könnyen készíthettek ti is só-liszt gyurmát, valamint
ennek elkészítésében is részt vehetnek a gyerekek, biztos élveznék és
fejlődnének is közben.)
- Só-liszt
gyurma recept:
o
20 dkg liszt
o
20 dkg apró szemű só
o
125 ml víz
o
1-2 evőkanál étolaj
o
ha akarjátok tehettek hozzá még
ételfestéket, vagy valamilyen színezőt, így nem csak fehér lenne.
o
Ezeket kell összekeverni simára, és már
formázható is az a csiga és kukac.
Valamint egy csoportosító játékkal készültem:
Ebben a feladatban ha felül a nyárra kattintatok,
akkor a továbbiakban azokra a képekre kell kattintani ami a nyárra jellemző. Ha
eltaláltátok, eltűnik a kép. Ha a nem nyárra vonatkozó képeket szeretnétek
eltüntetni, felül a nem nyárra kell kattintani előbb, majd válogathattok a
képek közül.
03.31. Történelem
A Levédia tananyagot folytatva, küldöm a további kérdéseket.
A múlthéten 7 kérdést kaptál, ezeket folytatólagosan írd tovább, így most a 8.
következik!
Jó munkát!
Kérdések:
8.Sorold fel a 7 törzs nevét!
-
-
-
-
-
-
-
9.Mivel foglalkoztak a Levédiában élő magyarok?
-
-
10.Mi volt félelmetes fegyverük?
A fegyver őseinknek éppoly
fontos és meghatározó eszköze volt mint a ruházatuk. Egy igazán jó íj
elkészítése akár egy évig is eltarthatott. Egy szépen díszített aranyozott íj
értéke több szarvasmarha, illetve ló árával volt egyenlő. Az egykori
leírásokból is világos, hogy a magyarok legfontosabb fegyverének az íjat
tekintették.
Böngészés a neten!!J Írj néhány
dolgot őseink fegyveréről.(pl. miből készült, hogyan használták, milyen messze
lőtt ki…..stb.)
Szorgalmi feladat: Melyik középkori mondás kapcsolódik
a magyarok félelmetes fegyveréhez?
11.Kik voltak híresek még Levédiában?
-
-
12. Milyen állatokat ábrázoltak fegyvereik?
-
-
Szorgalmi feladat!J Nézz
utána Magyarországon hol találhatunk a képen látható ősi jelképről
szobrot, emlékművet.
13. Tanulmányozd a tankönyvben a törzsi felépítést!
(50.old.)
03.31. Történelem
A tankönyv 115. oldalán található – A nagy gazdasági
világválság Európában – a tananyag. Olvasd el és készíts rövid vázlatot belőle
a füzetbe!
Jó munkát kívánok!
03.31. Történelem
Ma szeretném, ha átismételnénk, miket is tanultunk a
Reformkorról. Készítettem nektek egy feladatlapot, ezt ki is nyomtathatjátok,
vagy a válaszokat egy füzetbe írhatjátok.
Jó munkát kívánok!
Összefoglaló:
1.
A reform szó latin eredetű, mit jelent
magyarul?
________________________________________________________________________
2.
Hánytól, hányig tartott a reformkor?
Karikázd be a helyes megoldást!
1730-1748 1820-1858 1830-1848 1832-1848 1725-1748
3.
Ki volt a reformkor elindítója?
________________________________________________________________________
4.
Írd a megfelelő emberhez a sorszámokat!
1.gőzhajó,
11.
Legnagyobb magyar,
2.sok
embert mentett ki az áradás idején, 12.
Országgyűlési Tudósítások,
3.Lánchíd,
Ferenciek tere, 13.
szembaj,
4.
Kezdeményezésére – Habsburg ház trónfosztása
5.
Anglia, 14.
takácsmesterség,
6.
Pesti Hírlap 15.
gázvilágítás,
7.
Napóleon hadai ellen harcolt, 16.
népkönyveket és röpiratokat adott ki,
8.
gyalog bejárta Nyugat-Európát, 17.
vízöblítéses WC,
9.
Monok, 18.
A börtönben tanult
10.
Forradalmat akart
Gróf
Széchenyi István
|
Báró
Wesselényi Miklós
|
Táncsics
Mihály
|
Kossuth
Lajos
|
|
|
|
|
5.
A reformországgyűlések helyszíne?
_____________________________________________________________________
6.
Ki volt az alsó tábla egyik vezetője,
egyben a Himnusz költője?
_____________________________________________________________________
7.
Számozással jelöld a helyes sorrendet,
milyen utat járt be egy törvényjavaslat, míg törvény lett belőle?
___felsőtábla
___megyegyűlés
___király
___alsótábla
8.
Kösd össze a megfelelő szót a
jelentésével!
haladók régi rend hívei
maradiak reformkért küzdők
9.
Húzd alá azt, amit NEM követeltek a
reformországgyűléseken!
- az
ősiség törvényének eltörlése
- a
földbírtok eladása, megvétele
- jobbágyfelszabadítás
- törvény
előtti egyenlőség
- a
törvények német nyelven való megjelenése
- gyáralapítás
- független
nemzeti kormány felállítása
- a
magyar nyelv hivatalossá tétele
- a
nemzeti hadsereg felállítása
- a
cenzúra törlése
03.31. Olvasás-írás
Boribon következő két része jön. Beszéljétek át az előző
részeket, próbáljátok meg emlékezetből, esetleg a képek segítségével. Olyan
kérdésekre gondolok mint pl:
-
Volt két testvér. Hogy hívják őket?
-
Mire nem tudtak vigyázni?
-
Milyen játékuk volt?
-
Mi történt vele?
-
Mit kaptak utána? Mi történt azzal?
-
Minek öltöztették be Boribont?
-
Mit játszottak még Boribonnal?
-
Ki dugta el Boribont?
-
Hol keresték? (sorolja fel)
-
Nem volt sehol, hol keresték még? stb.
03.31. Olvasás-írás
Olvasásból két oldalt is küldök a mai napon. Mindkét oldalon
beszéljétek meg a betűket, képeket, olvassátok össze a betűkombinációkat és az
oldalak alján lévő kommunikációs feladatokat is beszéljétek át.
Jó munkát kívánok!
03.31. Olvasás-írás
A Miau 5. része következik olvasásból. Ezt képen csatolom
is. Mielőtt elolvasnátok, beszéljétek át az előző négy részt emlékezetből.
Valamint az új rész elolvasása után, azt is beszéljétek át.
Jó munkát kívánok!
03.31. Irodalom
Irodalomból már megismerhettél egy mítoszt a múlt órán, most
egy másikkal, Prométheusz történetével ismerkedhetsz. Az olvasókönyv 65.
oldalán találod. Ezt kell elolvasni, majd a feladatlapokban válaszolni a
történetre vonatkozó kérdésekre.
Jó munkát kívánok!
03.31. Irodalom
A mai napon Rákosi Viktorról olvashatsz egy kicsit, valamint
az általa írt Hős fiúk című regény egy részletét is megismerheted. Az
olvasókönyv 71. oldalától a 74. oldaláig kell elolvasni.
Ha elolvastad, az Irodalmi feladatlapok könyv 37. oldalán
lévő 7. feladatot kell megcsinálnod, valamint a füzetedbe kell írni egy 5-6
soros jellemzést Gyuriról.
Jó munkát kívánok!
03.31. Irodalom
A múlthéten átismételtétek a Toldi első kilenc énekét. Ma
először egy szókeresővel készültem nektek, ahol a szereplők nevét kell majd
megkeresnetek:
Ha itt nem lenne elérhető a játék, a következő linken találjátok: https://learningapps.org/display?v=pnkv2k2et19
Ha itt nem lenne elérhető a játék, a következő linken találjátok: https://learningapps.org/display?v=pnkv2k2et19
Ha ez megvan, az olvasókönyv 115. oldalán találod a Tizedik
éneket. Ezt kell elolvasnod.
Az ének két szerkezeti egységre bomlik, két helyszínen
játszódnak az események. Figyeld meg az ének olvasásakor, a helyszíneket és,
hogy milyen esemény viszi közelebb Miklóst a célja elérésében.
Miután elolvastad, az Irodalmi feladatlapok 42. és 43.
oldalán lévő feladatokat csináld meg!
Jó munkát kívánok!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)