2021. május 4., kedd

05.04. Matematika

 

Ma már a tizedes törtek osztását fogjuk gyakorolni 10-zel, 100-zal, 1000-rel. A tankönyved 96. oldalán nézhetsz utána, (nálad ez egy másik oldalszám, ilyen címet keress: Tizedes törtek osztása 10-zel, 100-zal, 1000-rel) de ez is bonyolultan van leírva. Ugyan úgy mint a szorzásnál itt is van egy egyszerűbb magyarázat a megértéshez. Szorzásnál jobbra toltuk a tizedes vesszőt annyival, ahány nulla volt a szorzóban. Osztásnál pedig balra fogjuk tolni a tizedes vesszőt.

Pl.

123,4 : 10 = 12,34 à mivel a 10-ben egy nulla van, így eggyel toltam balra a tizedes vesszőt a tizedes törtben.

123,4 : 100 = 1,234 à mivel a 100-ban két nulla van, így kettővel toltam balra a tizedes vesszőt a tizedes törtben.

123,4 : 1000 = 0,1234 à mivel a 1000-ben három nulla van, így három hellyel toltam balra a tizedes vesszőt a tizedes törtben és kiraktam egy nullát a vessző elé.

Remélem így már érthető. Szeretném, hogy a feladatgyűjtemény 85. oldalán meg az 1. és 4. feladatot, a 86. oldalán a 7. és 8. feladatot, a 87. oldalon pedig a 9. és 12. feladatot.




Jó munkát kívánok!

05.04. Történelem

 

A héten történelemből a mezőgazdaság és az ipar fejlődéséről fogunk tanulni a kora újkorban. A tankönyved 122. oldalán találod ezt az anyagot. A feladatlapokban sok kérdés tartozik hozzá, így azt szeretném, ha ma az első 10 darabra válaszolj, és pénteken folytasd majd a válaszadást.

Jó munkát kívánok!

05.04. Történelem

 

A múlt héten megnéztük és arról tanultunk, hogy milyen volt a világ a második világháború után. Ma arról tanulhatsz, hogy mi történt hazánkban a második világháború után. A tankönyved 137. oldalán találod a Hazánk a vesztes háború után című anyagot. Kérlek, olvasd el, és válaszolj a lenti kérdésekre, úgy ahogy a múlthéten is.  Pénteken még ezt az anyagot fogjuk folytatni.

Jó munkát kívánok!

Hazánk a vesztes háború után

(tk. 137.old.)

 

1.Mit állítottak legelőször helyre hazánkban a háború után?

___________________________________________________________

2.Utána mik kezdtek működni azért, hogy megindulhasson az energiaszolgáltatás?

__________________________________________________________

3.Mi történt 1945. március 15-én, és 17-én?

_______________________________________________________________

________________________________________________________________

4.Mi alakult ki?

______________________________________________________

5.Mit tartottak 1945-ben?

_____________________________________________________________

6.Mi jött létre a választások eredményeként?

______________________________________________________________

7.Mi volt a népbíróság feladata?

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

05.04. Számolás-mérés

 

A feladatlapok mellé ma is vegyítve küldök online feladatokat, ismétlésként az eddig tanultakból:

https://wordwall.net/hu/resource/12233653/kicsi-nagy-h%c3%b3pih%c3%a9kkel

https://wordwall.net/hu/resource/12131880/jobb-vagy-bal-neh%c3%a9z

https://wordwall.net/hu/resource/14752133/alakzatok-p%c3%a1ros%c3%adt%c3%a1sa

Jó munkát kívánok!

05.04. Matematika

 

A mai napon is a tankönyvben fogunk dolgozni. Szeretném ha a 45. oldalon megcsinálnád a 7. feladatot, és a lehetőségekhez mérten a 8. feladat pár részét. Valamint küldök online feladatokat is:

https://wordwall.net/hu/resource/15306682/id%c5%91-m%c3%a9r%c3%a9se-gondolkod%c3%b3s

https://wordwall.net/hu/resource/1026924/matek/az-id%c5%91-m%c3%a9r%c3%a9se

Jó munkát kívánok!

05.04. Olvasás-írás

 

A szokásos feladatot hoztam olvasás-írás órára. Kérlek gyakoroljátok az összeolvasást.



Jó munkát kívánok!

05.04. Olvasás-írás

 

A feladatlapok mellé, hoztam egy kis olvasós feladatot is. Kérlek beszéljétek át segítő kérdésekkel, miután elolvastátok.



Jó munkát kívánok!

05.04. Irodalom

 

A mai napon belekezdünk egy nagyon híres költő megismerésébe. Ez a költő Petőfi Sándor. Már biztos, hogy hallottad a nevét és több verset is olvastál már tőle. Most az életútjával fogunk foglalkozni részletesebben. A tankönyved 81. oldalán olvashatsz a költő korai életéveiről és szüleiről. Kérlek olvasd el és a feladatlapokban töltsd ki A költő szülei, szülőhelye című rész kérdéseit.

Jó munkát kívánok!

05.04. Irodalom

 

Az elmúlt hetekben sok íróról, költőről tanultunk. A mai nap az lesz a feladatod, hogy készíts egy prezentációt vagy leírást a füzetedbe az egyik költőről/íróról és az egyik művéről.

Költők akik közül választhatsz: Szabó Lőrinc, Karinthy Frigyes, Áprily Lajos, Illyés Gyula

Ha kiválasztottad a személyt akiről írsz, akkor válassz tőle egy művet is azok közül amit olvastunk. Ha ezt is sikerült kiválasztani, akkor az lesz a feladatod, hogy írd le mi a mű szépsége és mi a mondanivalója. Ezeket nem kell hosszan leírni.

Ezt a beadandó munkát le fogom osztályozni!

Jó munkát kívánok!

05.04. Kommunikáció

 

A héten is tovább gyakoroljuk a foglalkozásokat. A héten már küldök olyan feladatokat is ahol egy-egy mondatban leírja a feladat a foglalkozásokat, ha a gyermeknek szüksége van rá, megkérem a kedves szülőt, hogy ezt olvassa fel neki.

Online feladatok:

https://wordwall.net/hu/resource/15171894/foglalkoz%c3%a1sok

https://wordwall.net/hu/resource/15171507/foglalkoz%c3%a1sok-neh%c3%a9z

Jó munkát kívánok!

05.04. Földrajz

 

A mai napon a természeti értékekről és a gazdaságról fogunk kicsit tanulni. A tankönyved 72.-75. oldalán találod. Olvasd el, és válaszolj az alábbi kérdésekre. Csak 15 kérdést küldtem, pénteken küldöm a folytatást.

Jó munkát kívánok!

A természeti értékek, és a gazdaság

6.o.földrajz tk. 72.-73.-74.-75. oldal

 

1.Mit használ fel a gazdaság, a különböző termékek elkészítéséhez?

________________________________________________________________

2.Mik befolyásolják, hogy mit és hol állít elő a gazdaság?

_______________________________________________________________

3.Mik tartoznak a természeti adottságok közé?

-____________________________________________

-_______________________________________________

-________________________________________________

-______________________________________________

Tanulmányozd a 3.1.ábrát a 72.oldalon

4.Hol nem alkalmas az éghajlat a földművelésre?

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

5.Miért kedvez a növénytermelésnek az olyan terület, ahol egész évben nyár van?

________________________________________________________________

______________________________________________________________

6.Mi jellemző ott, ahol kevesebbet süt a nap?

________________________________________________________________

7.Mit termesztenek a Földközi-tenger partvidékén?

_______________________________________________________________

 

8.Mi jellemző a sivatagokban?

________________________________________________________________

________________________________________________________________

Mf. 66.oldal 1., 2., 3., feladat

9.Mi függ még az időjárástól?

______________________________________________________________

10.Mit tenyésztenek például a hideg területeken?

_____________________________________________________________

11.Mit tenyésztenek például a melegebb területeken?

__________________________________________________________

12.Milyen páratartalom kedvezőbb az állatok számára?

___________________________________________________________

13.Mi jellemző a meleg, napsütötte tengerpartokra?

________________________________________________________________

______________________________________________________________

14.Hol nagyon fontos természeti érték a fa?

________________________________________________________________

15.Itt mi a főtevékenység?

-____________________________________________________

-__________________________________________________

05.04. Földrajz

 

A mai órán is, ahogy ígértem is, az lesz a feladatod, hogy ismételgesd a hazánk környező országairól tanultakat. Ismét leírtam ide, hogy miket kell átnézned.

A tankönyved 79. oldalán van egy összefoglalás, ezeket a kérdéseket nézd át, és próbálj rájuk választ találni, mert lehet kérdezni fogok belőle.

Valamint a feladatlapokban minden ország feldolgozásából, lesz 1-1 kérdés, ez a kérdés pont ugyan az lesz, amit a feladatlapokban is megtalálsz, így azokat a kérdéseket és válaszokat is ismételd át.

Végül még egy kicsi segítséget adok az ismétléshez, mégpedig, hogy Szerbia és Montenegrónál feltettem egy kérdést, valamint jeleztem, hogy ez már nem így van, ez az információ is fontos lehet majd a dolgozaton.

Még egy fontos dolog, gyakorold azt is, hogy ezeket az országokat hol találod a térképen.

Segítsen ez a térkép:



Jó gyakorlást kívánok! J

Hittan

 

Sziasztok drága kicsi csimutáim!

Ma is egy kis elgondolkoztatásra hívlak meg benneteket! Mégpedig:

-Vannak álmaitok?

-Az álmaitok mindig teljesülnek?

-Az álmaitokért nektek is tenni kell?

-Érhet kudarc?

-A kudarc ellenére ti ugyan úgy harcóltok az állmaitokér?

-Mit tennétek meg azért hogy az álmaitok teljesüljenek?

Hoztam nektek hozzá egy kis filmet! Remélem nektek is pontannyira fog tetszeni mint nekem!

https://www.youtube.com/watch?v=3SjXg1WcYyU

Küld el nekem azt ,hogy mi az álmod!?