Végezd el a következő feladatokat! Kattints a címre és kezdheted!
4. olvasás
9. Dobble
HOGYAN HORDTA EL A BOLOND A HEGYEKET?
A Thaing és a Wangwu hegység vagy
700 li átmérőjű és sok ezer láb
magas lehet.
A hegy északi oldalán lakott
egy öreg ember, közel járt már a kilencvenedik évéhez, és mindenki úgy hívta: a
Bolond. Mivel a ház bejárata a hegyre nézett, minden alkalommal kerülőt kellett
tennie, akár elment hazulról, akár hazament. Ezt módfelett kényelmetlennek
találta, egy napon hát összehívta családját, hogy megbeszéljék, mit is
tehetnének.
- Mit szólnátok hozzá, ha
elhordanánk a két hegyet? - kérdezte. - Akkor utat nyithatunk délre, a Han
folyó partjához.
Valamennyien egyetértettek
vele, csak a felesége aggodalmaskodott:
- Annyi erőd sincs, hogy egy
dombocskát elhordj! Hogy tudnád elhordani a két hatalmas hegyet? Aztán meg hová
tennétek a kihányt földet és sziklát?
- Belehajítjuk a tengerbe -
hangzott a válasz.
A Bolond a fiával meg az
unokájával elkezdte ásni a földet, és kosárba rakva cipelték a tengerhez. Élt a
szomszédságukban egy Jing nevű özvegyasszony, meg annak a hétéves fia, ők is
elhatározták, segítenek elhordani a hegyeket. Hetekbe tellett, míg
egyszer-egyszer megjárták az utat.
Lakott a Han folyó partján még
egy nagyon öreg ember, akit mindenki úgy nevezett: a Bölcs. Látva
fáradozásukat, jót kacagott, s megpróbálta lebeszélni őket a munkáról.
- Elég legyen az értelmetlen
ostobaságból! - kiáltotta. - Hisz öreg vagy és gyenge, nem tudod elhordani
picinyke részét sem a hegynek. Hogy tudnád elhordani azt a rengeteg földet meg
sziklát?
A Bolond hosszan tartó
pillantást vetett rá. - Milyen ostoba és együgyű vagy - felelte. - Annyi eszed
sincs, mint az özvegy kisfiának. Ha meghalok, itt marad utánam a fiam, aztán
meg a fiam fia, és így tovább nemzedékről nemzedékre. Mivel pedig a hegy nem
nő, idővel miért ne tudnánk elhordani?
A Bölcs erre nem tudott mit
mondani.
Gondolkodj el, vajon a Bölcsnek
vagy a Bolondnak volt igaza? Miért volt igaza?
A mai órára a következőkre lesz szükségünk:
-minta: rajzold le, ha nem megy, a szülő segítsen, kérem.
-krepp papír vagy színes papír (zöld,
piros, fehér)
-ragasztó
Feladat:
- Tépd szét a zöld színű papírt,
göngyölítsd össze! Ragasztózd be a kokárdát/szalagrózsát és tedd rá a papírt,
majd nyomd rá!
- Tépd szét a fehér színű papírt,
göngyölítsd össze! Ragaszd rá a kokárdára! Ragasztózd be a kokárdát és tedd rá
a papírt, majd nyomd rá!
- Tépd szét a piros színű papírt,
göngyölítsd össze! Ragaszd rá a kokárdára! Ragasztózd be a kokárdát és tedd rá
a papírt, majd nyomd rá!
A mai napra elég sok feladatlapot küldtünk, így csak egy képet küldök, hasonlót mint a keddi kommunikáció órán, de már pár dologgal kiegészítve. Itt nem csak a tárgyak neveit lehet megbeszélni, hanem, hogy ki mit csinál. Írok pár kérdést, hogy lássátok mire gondoltam a tárgyak megbeszélésén kívül. Pl. Ki ő?- tanárnő, Mit mutat?- baba rajzot, Kiknek mutatja?- gyerekeknek, Mit rajzol a szőke kislány? – házat, Milyen színű a ház?- sárga, Ki ül a szőke kislány mellett?- barna hajú kislány, Ki ül a barna hajú kislánnyal szemben?- kisfiú, Hány fiú van? – egy, stb…
Jó beszélgetést kívánok ehhez és jó munkát a feladatlapokhoz!
Nyelvtanból a suliban elkezdtük az igeragozást gyakorolni,
most is ezzel kapcsolatos lesz a feladatod. A tankönyvben a 33. oldalon olvasd
el a szavakat, másold át a füzetbe és írd elé, hogy hányas szám, hányas
személyben vannak az adott igék. Utána csináld meg a 9. és 10. feladatot, de a
9. feladatban nem kell fogalmazást írnod! Majd lapozz egyet és a 11. feladatot
is csináld meg, de nem kell átmásolnod, elég ha a a könyvbe írod a hiányzó
személyragokat.
Ezután a feladatlapok című könyvben a 38. oldalon csináld
meg a 7. feladatot, de a d) részét nem kell megcsinálnod. Valamint a 8.
feladatot is csináld meg.
Végül egy kis ismétlésként csináld meg a 39. oldalon az 1.
feladatot. Ez az igék jelen idejével kapcsolatos, ezt már egy pár hete
tanultuk.
Jó munkát kívánok!
Nyelvtanból a jellemzést kezdtük el tanulni. A tegnapi
irodalom feladatotok is egy jellemzés volt, mikor az apukátokról kellett egy
fogalmazást írni. Ma haladunk tovább a tankönyvben. A 75. oldalon kell
megcsinálni a 4., 5. és 6. feladatot. A 6. feladatban a tankönyv nagyon szépen
részletezi, hogy mi alapján kell megírnod magadról egy rövid jellemzést, ezt
vedd figyelembe!
Majd az elbeszélés jellemzéssel és leírással fogunk
foglalkozni a 76. oldalon. Olvasd el a rövid fogalmazást, majd az első
feladatnak csináld meg az a), b) és c) részét is.
Jó munkát kívánok!
Sziasztok!
A csütörtöki feladat az lesz, hogy pörgesse meg mindenki összesen 3x a lentebb elhelyezett linkre kattintva a szerencsekereket és lássuk ki mit fog pörgetni. Az adott mozgásformát 25x ismételd meg. Sok szerencsét és erőt!
Péntek:
Ha lehetőséged van akkor menj ki a szabadba és bringázz egy nagyot, próbálj akár új helyeket felfedezni bringán a városban vagy faluban, ahol korábban esetleg még nem jártál. A megtett távot (kb) majd kérlek írjátok meg a messenger osztálycsoportjában! Ne feledjétek hétfőn szünet van, így majd csak kedden kaptok új feladatokat.
ui. ha esetleg nincs biciklid akkor kérlek sétálj egy nagyot, akár kutyát sétáltatva.
Szép hétvégét!