2021. március 11., csütörtök

Természetismeret 6-8. o.

 Végezd el a következő feladatokat! Kattints a címre és kezdheted!

1. Hónapok csoportosítása

2. szavak olvasása

3. szavak olvasása 2 

4. olvasás

5. szavak kirakása betűkből

6. kép-szó párosító

7. kép-szó párosító 2 

8. kép-szó párosító 3

9. Dobble 

10. Kép-szókép párosítás

03.11. Osztályfőnöki óra

 

HOGYAN HORDTA EL A BOLOND A HEGYEKET?

A Thaing és a Wangwu hegység vagy 700 li átmérőjű és sok ezer láb magas lehet.

A hegy északi oldalán lakott egy öreg ember, közel járt már a kilencvenedik évéhez, és mindenki úgy hívta: a Bolond. Mivel a ház bejárata a hegyre nézett, minden alkalommal kerülőt kellett tennie, akár elment hazulról, akár hazament. Ezt módfelett kényelmetlennek találta, egy napon hát összehívta családját, hogy megbeszéljék, mit is tehetnének.

- Mit szólnátok hozzá, ha elhordanánk a két hegyet? - kérdezte. - Akkor utat nyithatunk délre, a Han folyó partjához.

Valamennyien egyetértettek vele, csak a felesége aggodalmaskodott:

- Annyi erőd sincs, hogy egy dombocskát elhordj! Hogy tudnád elhordani a két hatalmas hegyet? Aztán meg hová tennétek a kihányt földet és sziklát?

- Belehajítjuk a tengerbe - hangzott a válasz.

A Bolond a fiával meg az unokájával elkezdte ásni a földet, és kosárba rakva cipelték a tengerhez. Élt a szomszédságukban egy Jing nevű özvegyasszony, meg annak a hétéves fia, ők is elhatározták, segítenek elhordani a hegyeket. Hetekbe tellett, míg egyszer-egyszer megjárták az utat.

Lakott a Han folyó partján még egy nagyon öreg ember, akit mindenki úgy nevezett: a Bölcs. Látva fáradozásukat, jót kacagott, s megpróbálta lebeszélni őket a munkáról.

- Elég legyen az értelmetlen ostobaságból! - kiáltotta. - Hisz öreg vagy és gyenge, nem tudod elhordani picinyke részét sem a hegynek. Hogy tudnád elhordani azt a rengeteg földet meg sziklát?

A Bolond hosszan tartó pillantást vetett rá. - Milyen ostoba és együgyű vagy - felelte. - Annyi eszed sincs, mint az özvegy kisfiának. Ha meghalok, itt marad utánam a fiam, aztán meg a fiam fia, és így tovább nemzedékről nemzedékre. Mivel pedig a hegy nem nő, idővel miért ne tudnánk elhordani?

A Bölcs erre nem tudott mit mondani.

 

Gondolkodj el, vajon a Bölcsnek vagy a Bolondnak volt igaza? Miért volt igaza?

03.11. Osztályfőnöki óra

 

Tanmese:

Csak nézzétek meg, ezzel kapcsolatban nem lesznek feladatok.

https://www.youtube.com/watch?v=S9F2TibFncc

03.11. Rajz/Vizuális kultúra

 

A mai órára a következőkre lesz szükségünk:

-minta: rajzold le, ha nem megy, a szülő segítsen, kérem.

-krepp papír vagy színes papír (zöld, piros, fehér)

-ragasztó

Feladat:

- Tépd szét a zöld színű papírt, göngyölítsd össze! Ragasztózd be a kokárdát/szalagrózsát és tedd rá a papírt, majd nyomd rá!

- Tépd szét a fehér színű papírt, göngyölítsd össze! Ragaszd rá a kokárdára! Ragasztózd be a kokárdát és tedd rá a papírt, majd nyomd rá!


- Tépd szét a piros színű papírt, göngyölítsd össze! Ragaszd rá a kokárdára! Ragasztózd be a kokárdát és tedd rá a papírt, majd nyomd rá!




03.11. Kommunikáció

 

A mai napra elég sok feladatlapot küldtünk, így csak egy képet küldök, hasonlót mint a keddi kommunikáció órán, de már pár dologgal kiegészítve. Itt nem csak a tárgyak neveit lehet megbeszélni, hanem, hogy ki mit csinál. Írok pár kérdést, hogy lássátok mire gondoltam a tárgyak megbeszélésén kívül. Pl. Ki ő?- tanárnő, Mit mutat?- baba rajzot, Kiknek mutatja?- gyerekeknek, Mit rajzol a szőke kislány? – házat, Milyen színű a ház?- sárga, Ki ül a szőke kislány mellett?- barna hajú kislány, Ki ül a barna hajú kislánnyal szemben?- kisfiú, Hány fiú van? – egy, stb…




Jó beszélgetést kívánok ehhez és jó munkát a feladatlapokhoz!

03.11. Nyelvtan

 

Nyelvtanból a suliban elkezdtük az igeragozást gyakorolni, most is ezzel kapcsolatos lesz a feladatod. A tankönyvben a 33. oldalon olvasd el a szavakat, másold át a füzetbe és írd elé, hogy hányas szám, hányas személyben vannak az adott igék. Utána csináld meg a 9. és 10. feladatot, de a 9. feladatban nem kell fogalmazást írnod! Majd lapozz egyet és a 11. feladatot is csináld meg, de nem kell átmásolnod, elég ha a a könyvbe írod a hiányzó személyragokat.

Ezután a feladatlapok című könyvben a 38. oldalon csináld meg a 7. feladatot, de a d) részét nem kell megcsinálnod. Valamint a 8. feladatot is csináld meg.

Végül egy kis ismétlésként csináld meg a 39. oldalon az 1. feladatot. Ez az igék jelen idejével kapcsolatos, ezt már egy pár hete tanultuk.

Jó munkát kívánok!

03.11. Nyelvtan

 

Nyelvtanból a jellemzést kezdtük el tanulni. A tegnapi irodalom feladatotok is egy jellemzés volt, mikor az apukátokról kellett egy fogalmazást írni. Ma haladunk tovább a tankönyvben. A 75. oldalon kell megcsinálni a 4., 5. és 6. feladatot. A 6. feladatban a tankönyv nagyon szépen részletezi, hogy mi alapján kell megírnod magadról egy rövid jellemzést, ezt vedd figyelembe!

Majd az elbeszélés jellemzéssel és leírással fogunk foglalkozni a 76. oldalon. Olvasd el a rövid fogalmazást, majd az első feladatnak csináld meg az a), b) és c) részét is.

Jó munkát kívánok!

Testnevelés

 Sziasztok!

A csütörtöki feladat az lesz, hogy pörgesse meg mindenki összesen 3x a lentebb elhelyezett linkre kattintva a szerencsekereket és lássuk ki mit fog pörgetni. Az adott mozgásformát 25x ismételd meg. Sok szerencsét és erőt! 

Szerencskerék


Péntek:

Ha lehetőséged van akkor menj ki a szabadba és bringázz egy nagyot, próbálj akár új helyeket felfedezni bringán a városban vagy faluban, ahol korábban esetleg még nem jártál. A megtett távot (kb) majd kérlek írjátok meg a messenger osztálycsoportjában! Ne feledjétek hétfőn szünet van, így majd csak kedden kaptok új feladatokat.

ui. ha esetleg nincs biciklid akkor kérlek sétálj egy nagyot, akár kutyát sétáltatva.


Szép hétvégét!