2020. május 18., hétfő

Informatika 05. 18.


A mai alkalommal az informatika órához kapcsolódó eszközöket illetve azok rendeltetését szeretném veletek átismételni.

Ezzel kapcsolatban két feladatotok lesz.

1. feladat
Ismételjük át az informatika teremben előforduló eszközöket. Az alábbi linken található játékos feladat fog segíteni ebben:

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/25276603282


2. feladat
Az alábbi feladat segítségével pedig az egyes eszközök rendeltetését tudjuk átismételni, vagyis azt, hogy mire használjuk őket:

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/25306473342


Itt szöveget kell képhez társítani, ezért kérném a szülők segítségét annak elolvasásában.

Köszönöm a munkátokat!

Informatika 05. 18.


A mai órán az internethasználattal haladunk tovább. Ismételjük át az egyszerű internetes kereséssel kapcsolatos tudnivalókat.

1. feladat
Nézzétek meg figyelmesen a videót:




2. feladat
 Most pedig kipróbáljuk mindkét lehetőséget.


  • A videóban említett tematikus kereső a startlap.hu az alábbi linken található:


https://www.startlap.hu/

A felső sorban, a keresősáv alatt találjátok a a témakat, amikre kattintva eléritek az adott témához tartozó linkeket.




A témák közt van egy, ami titeket is érdekelhet, mégpedig a játék. A feladatod az lesz, hogy kattints arra, hogy "játék",  nézd meg a linkgyűjteményt, azaz a játékokat, és sorolj fel 5 játékot, amit ismersz!
Ezt messenger üzenetben kérem szépen!



  • A másik lehetőség, a kulcsszavas keresés szemléltetésére a legnépszerűbb a Google keresőt fogjuk használni. A feladat, hogy írd be a keresőbe a kedvenc játékod nevét. Utána a találati oldalon nézd meg, mi az első 5 találat, és azt írd meg nekem.



Például, én beírtam a Google keresőbe, hogy "hello neighbor", és az első öt találatom a következő:

play.google.com
www.microsoft.com
store.steampowered.com
www.youtube.com
epicgames.com

Ezt is messenger üzenetben kérem!

Köszönöm szépen a munkátokat!

Testnevelés 2020.05.18-19.


Kedves Gyerekek!

Ezen a héten a játékot kötjük össze erősítő gyakorlatokkal. Használjatok dobókockát és pénzérmét a munkához. Sok sikert és kitartást kívánok egész hétre Nektek!

Május 18. Hétfő: Fej vagy írás?




Május 19. Kedd: Mozogj a kockával!

Dobj a dobókockával és hajtsd végre a dobásodnak megfelelő gyakorlatot 10-szer!








05.18. Számolás-mérés


A mai napon számolás-mérésből figyelemfejlesztő és logikai online feladatok lesznek:
-          Meg kell figyelni a színek sorrendjét, majd ki kell választani a három színből melyik következik a fenti sor végén:



-          Ki kell választani azt a képet, ahol több tárgy/állat van:
-          Az utolsóban pedig ki kell választani, melyik nem illik a sorba, ez egy kicsit nehéz lesz, de beszéljétek meg a gyermekekkel, hogy hol használjuk azokat az eszközöket, az oda nem illőt mire használjuk, mi a többi, miért különbözik..stb…
Jó munkát kívánok!


05.18. Matematika


Ma a szorzást fogjuk gyakorolni, különböző feladatokkal:
-          Keresd a párját



-          Nyomd meg a piros gombot ha tudod a megfejtést, de igyekezz mert ha a kép minden része látszani fog, lejár az időd
-          Végül egy lufipukkasztós játék:
Jó munkát kívánok!

05.18. Matematika


A mai napon belekezdünk a tizedes törtek szorzásába 10-zel, 100-zal, és 1000-rel.
Ez egy nagyon könnyű anyag lesz, ha megtudod a titkot!
Először nézd meg a tankönyved 93. oldalát, olvasd el, értelmezd!
Ha ezzel megvagy, akkor elárulom a titkot és mindjárt sokkal egyszerűbb lesz!
Tehát tizedes törtet úgy szorzunk 10-zel, hogy a tizedes vesszőt eggyel arrébb visszük jobbra. 100-zal pedig kettővel visszük arrébb, 1000-nél pedig hárommal, nézd:

33,456 x 10 = 334,56
33,456 x 100 = 3345,6
33,456 x 1000= 33456 (itt az utolsó szám után lenne a vessző de azt már nem írjuk ki)

Ha sikerült megértened, akkor a tankönyved 93. oldalán csináld meg az 1., a 94. oldalon a 2. feladatod!




Jó munkát kívánok!

05.18. Matematika


A múlthéten a tizedes törtek összeadásával foglalkoztunk. Ma belekezdünk a kivonásba. Tizedes törtből tizedes törtet úgy vonunk ki, hogy egymás alá írjuk a számokat, és jobbról balra egyesével kivonjuk a felső számból az alsót. Nézd:
56,37
-24,15
______
32,22
Amire figyelni kell:
-          Mindig egymás alá írd a tizedes vesszőket, így kapsz majd pontos eredményt.
-          jobbról balra számolj
-          ha a tizedes vesszőket egymás alá írod akkor a számok is a megfelelő helyre kerülnek, de igyekezz, hogy pontosan egymás alá írd, hogy ne zavarodj meg a feladat közben.
-          számolj pontosan :D

Nyisd ki a tankönyvedet a 109. oldalon, itt is elolvashatod, hogy hogyan kell elvégezni a kivonást, valamint csináld meg a 1. és 2. feladatot.
Ezután a feladatgyűjtemény 100. oldalán csináld meg a 4. és 5. feladatot!

Jó munkát kívánok!

05.18. Olvasás-írás


A mai órán az írást fogjuk gyakorolni. Első feladatnak hoztam egy kis feladatlapot, ahol a giliszták mintázatát kell folytatni.



Ma egy újabb mesét kezdünk el másolgatni:


Egyszer volt, hol nem volt, volt egy öreg gazdaember. Annak az öreg gazdaembernek a kertjében volt egy körtefa, s azon a körtefán szép nagy körték termettek. A szomszédjának keskeny udvara volt, az istálló jó hátul volt, éppen a körtefa iránt.
Annak a szomszéd embernek volt egy olyan nyolcévesforma huncut fia. Annak a gyereknek mindig valami komiszságon járt az esze. Legjobban szúrta a szemét, hogy mennyi körte van az öregember körtefáján. Egyszer, amikor átlesett a kerítésen a gyerek, látta, hogy az öregember ott fekszik a körtefa alatt hanyatt, a kalapja a szemére van téve, s a pálcája, amivel sétálgatott, mellette.
Csábította a körte nagyon a gyereket, nem nyughatott. Gondolkozott, töprenkedett, hogyan juthasson ő oda, hogy azokból a körtékből egyék. Végül is kitalálta. Elment, megkereste a kenderkötelet, amelyikkel az apja kötötte le a szénát a szekéren, s a csűrgerendára felkötötte a kötelet, úgy csinált hintát magának.

A folytatást majd a következő órán.
Jó munkát kívánok!

05.18. Olvasás-írás


A mai órán az írást fogjuk gyakorolni. Első feladatnak hoztam egy kis feladatlapot, ahol a giliszták mintázatát kell folytatni.



Ha kész, a füzetedbe írj le 2 sort a következő szavakat:

TÁNYÉR, KANÁL, VILLA, KÉS, POHÁR, BÖGRE, CSÉSZE, LÁBAS, SERPENYŐ, TEPSI, RONGY, SZALVÉTA,

Jó munkát kívánok!


05.18. Írás-olvasás


A mai órán az írást fogjuk gyakorolni. Első feladatnak hoztam egy kis feladatlapot, ahol a giliszták mintázatát kell folytatni.



Ha ez kész, az otthon lévő feladatlapok közül válasszatok és csináljatok meg belőle egy-két darabot!

Jó munkát kívánok!

05.18. Nyelvtan


A mai nap új anyagba kezdünk bele, ezek pedig a határozók lesznek.

A tankönyved 63. oldalán elolvashatod, hogy mi az a határozószó, milyen kérdései vannak, miket fejeznek ki egy mondatban. Ha elolvastad és megértetted, csináld meg a címhez tartozó feladatot és az 1. feladatot is.
Az idén öt féle határozóról fogunk tanulni. Az első lesz a helyhatározó. A helyhatározót a tankönyved 64. oldalán találod, olvasd el, majd próbáld megcsinálni a 65. oldalról a 1. és 2. feladatot.

Jó munkát kívánok!

05.18. Nyelvtan


A mai napon a szókics változásairól olvashatsz és te magad is képezhetsz új összetett szavakat, a mai órán igazán kreatív lehetsz!
Nyisd ki a tankönyvedet a 78. oldalon, olvasd el az oldal elejét, majd csináld meg az 1. feladatot. A 79. oldalról is csináld meg 2. és 3. feladatot, figyelj oda arra, hogy a harmadik feladat vége a 80. oldalon van.

Jó munkát kívánok!

05.18. Nyelvtan


A mai nap is a toldalékos szavakkal foglalkozunk, valamint az összetett szavakkal.

-          A tankönyved 57. oldalán csináld meg a 10. feladatot, ahol a mondat elején lévő szóhoz kell hozzákapcsolni az –os toldalékot. Az első mondat szava a dob, ha ehhez hozzákapcsolod az –os toldalékot azt kapod, hogy dobos. Ez alapján csináld meg a többit is.
-          Utána olvasd el a bekeretezett részt és másold le a füzetedbe.
-          Ha kész csináld meg az 58.oldalon lévő feladatokat a könyvben.
-          Végül az 59. oldalon lévő 12.b) és 13. feladatot is csináld meg, de azokat a füzetbe!

Jó munkát kívánok!