2020. április 27., hétfő

Informatika 04. 27.

A mai informatika óra témája továbbra is a biztonságos internethasználat lesz. Kérlek benneteket, hogy a videókat figyelmesen nézzétek meg, lehetőség szerint a szüleitekkel, és utána beszéljétek át a látottakat.

1. feladat
Arra kérlek benneteket, hogy most nézzétek meg a következő linken található videót:



2. feladat
Rendelkezésre álló szövegszerkesztőbe kérném az alábbi mondatok bemásolását. Kérlek küldjetek róla fotót!

1. Nem szabad elhinni mindent, amit az interneten olvasunk.

2. Az internetre bárki feltehet bármit.

3. Az interneten olvashatunk olyat, ami nem igaz.

4. Az interneten sok hasznos dolgot is találhatunk.

5. A szüleink segíthetnek abban, mi hasznos és mi nem.


Nagyon köszönöm a munkátokat! :-)

Informatika 04. 27.



A mai informatika óra témája továbbra is a biztonságos internethasználat lesz. Kérlek benneteket, hogy a videókat figyelmesen nézzétek meg, lehetőség szerint a szüleitekkel, és utána beszéljétek át a látottakat.

1. feladat
Arra kérlek benneteket, hogy most nézzétek meg a következő linken található videót:



2. feladat
Az alábbi linken egy újabb "Legyen ön is milliomos" típusú játékot találtok. Szurkolok mindenkinek: a főnyeremény ezúttal is a jelszó, amit várok e-mailben, vagy messengeren!

https://learningapps.org/display?v=p86yqybfk20

Kíváncsian várom az üzeneteket messengeren, e-mailben! :-)

Köszönöm szépen a munkátokat!

Testnevelés 2020.04.27-28.


Kedves gyerekek! Ezen a héten minden napra egy-egy kihívást fogtok kapni. A 0. kihívás az, hogy maradjatok otthon! A többit lentebb olvashatjátok.


Április 27. Hétfő: Guggolás egy lábbal

Előtte bemelegítés: helyben futás fél percig, páros karkörzés hátra, majd előre. Törzskörzés jobbra, majd balra. Térdkörzés, bokakörzés, csuklókörzés.
Feladat: Dőlj neki háttal a falnak. Emeled fel a bal lábad és nyújtsd ki előre! Guggolj le a jobb lábaddal, miközben a bal nyújtva marad!
Hajtsd végre a gyakorlatot ellentétes lábbal is! Végezz mind két lábbal 10-10 ismétlést!


Április 28. Kedd: Egyensúlyozás feladat

Feladat: Helyezz el a jobb és a bal kézfejedre egy-egy vízzel töltött poharat. Nyújtsd ki mind két karod oldalsó középtartásba. A poharakkal együtt ülj le törökülésbe, majd állj fel úgy, hogy a poharak ne essenek le!

04.27. Számolás-mérés

A mai napon online feladatokat hoztam nektek számolás-mérésből.

Elsőre egy érdekes figyelem fejlesztő feladat lesz. A képen láttok tárgyakat, van amiből többet, van amiből kevesebbet. A feladat megszámolni őket és a színes négyzetekben lévő számokkal párosítani. Ezt úgy tudjátok, hogy a négyzetekből kiálló „pöcköket” húzzátok és a legalsó sorban lévő tárgyak képei alatt lévő körökhöz kötitek őket. Ha mindegyik tárgyat megszámoltátok, akkor rá kell kattintani a válaszok beküldésére és utána jelez a játék, hogy jó, avagy nem jó a feladat megoldása.




A következő feladatban csak növekvő sorrendbe kell rendezni a számokat:





Végül egy kis számolás:
Jó munkát kívánok!

04.27. Számolás-mérés


A mai napon online feladatokat hoztam nektek számolás-mérésből.

Elsőre egy érdekes figyelem fejlesztő feladat lesz. A képen láttok tárgyakat, van amiből többet, van amiből kevesebbet. A feladat megszámolni őket és a színes négyzetekben lévő számokkal párosítani. Ezt úgy tudjátok, hogy a négyzetekből kiálló „pöcköket” húzzátok és a legalsó sorban lévő tárgyak képei alatt lévő körökhöz kötitek őket. Ha mindegyik tárgyat megszámoltátok, akkor rá kell kattintani a válaszok beküldésére és utána jelez a játék, hogy jó, avagy nem jó a feladat megoldása.




A következő feladatban csak sorba kell rendezni a számokat:
Jó munkát kívánok!

04.27. Matematika


Új tananyagrész következik, ezek pedig a szöveges feladatok lesznek. Egy szöveges feladatnál vannak fontos lépések amiket be kell tartani.

-          A legfontosabbak, hogy írd ki a szövegből a lényeges adatokat,
-          fogalmazd meg mi a kérdés,
-          gondold át, tervezd meg, hogy miként kéne azt kiszámolni ,
-          számold ki,
-          a legfontosabb pedig, hogy szöveggel válaszolj a kérdésre!

A tankönyved 94. oldalán találsz bővebb magyarázatot, figyelmesen nézd át, majd a 95. oldalon próbáld kiszámolni a 2. szöveges feladatot. Ha megvan, nézd át a 3. feladatot és az alapján old meg a 96. oldalon a 4. feladatot!

Jó munkát kívánok!

04.27. Matematika

A múlt órán megígértem, hogy ma egy rövid kis dolgozat lesz a törtek szorzásából és osztásából.
Figyelmesen dolgozz!!
A dolgozatban vannak nagyobb számok is, ezeket le bírod egyszerűsíteni, úgy ahogy tanultuk, de vigyázz, osztásnál csak akkor egyszerűsíts ha már a reciprok értékeket vetted!

Jó munkát kívánok!



04.27. Írás-olvasás

A mai napon a különböző minták és formák gyakorlásával kezdünk. Nyomtassátok ki vagy rajzoljátok át a feladatot, a gyermekek pedig írják át. A sor elejétől a végéig tartó vonalaknál ügyeljetek arra, hogy ne emeljék fel a ceruzát.


Ha végeztetek, a mese másolását folytatjuk:

No, most volt csak nagy örömben a róka, mikor kiért az országútra, s a zsákot kibontotta! Sohasem látott még ilyen szép malacot. Ebből lesz ám csak jóízű pecsenye!
Ment, mendegélt egész nap, s estére megint csak bekopogtatott egy gazda házához. Beeresztették, s itt is ugyanazt mondta, mielőtt lefeküdtek:
- Gazduram, jól vigyázzon ám éjjel a tolvajokra, hogy el ne lophassák az én szép kövér disznómat, ami ebben a zsákban van!
Odanéz a gazda, hát látja, hogy a zsákban nem férne el egy kövér disznó, de meg hallotta is, hogy kismalac visít ki belőle. No de azért nem szólt semmit, csak elaludt szépen.
De nem aludt ám el a róka! Megette a malacot szőröstül-bőröstül, s alighogy pitymallott, már el is kezdte a jajgatást:
- Jaj, jaj, jaj, valaki ellopta az én drága szép disznómat!

Jó munkát kívánok!

04.27. Írás-olvasás

A mai napon a különböző minták és formák gyakorlásával kezdünk. Nyomtassátok ki vagy rajzoljátok át a feladatot, a gyermekek pedig írják át. A sor elejétől a végéig tartó vonalaknál ügyeljetek arra, hogy ne emeljék fel a ceruzát.


Ha végeztetek a feladatlappal a következő szavakból írjatok 2-2 sort:
MACSKA, CICA, KUTYA, NYUSZI, TENGERIMALAC, HÖRCSÖG, PAPAGÁLY, TEKNŐSBÉKA, HAL,

Jó munkát kívánok!

04.27. Írás-olvasás


A mai napon a különböző minták és formák gyakorlásával kezdünk. Nyomtassátok ki vagy rajzoljátok át a feladatot, a gyermekek pedig írják át. A sor elejétől a végéig tartó vonalaknál ügyeljetek arra, hogy ne emeljék fel a ceruzát.



Jó munkát kívánok!

04.27. Nyelvtan


Sokat tanultunk az alanyról és az állítmányról, de még mindig nem eleget, így ma az alany helyesírásával kapcsolatban lesznek feladatok!

A tankönyved 51. oldalán olvasd el az új anyagot, majd az 1. feladatot csináld meg, a megoldást hangfelvételben, videón is elküldheted nekem, nagyon örülnék neki!
Ha ezzel végeztél, olvasd tovább az anyagot, majd a 2. és 3. feladatot is csináld meg!

Jó munkát kívánok!

04.27. Nyelvtan


Eddig a levélírással foglalkoztunk. Ma belekezdünk a fogalmazások szerkesztésébe.  A tankönyved 68. oldalán sok fontos információt tudhatsz meg a fogalmazás írásról. Ha elolvastad csináld meg az első feladatot, amiben csak az anyaggyűjtés formáit kell meghatároznod, válogass a fent felsorolt példák közül.

Majd ezután, a 69. oldalon lévő 2. feladatot is meg kell csinálnod. A felsorolt címek közül válassz ki egyet, írj egy rövid vázlatot a fogalmazásodhoz a füzetbe, majd utána ezt bővítsd ki úgy, hogy legyen bevezetése, főrésze és befejezése. Valamint segíthet ebben, ha megcsinálod és elolvasod az 5. feladat b és c részét! Manapság írni fogsz egy pár fogalmazást, arra kérlek, figyelmesen csináld meg ezt és a többit is, mert osztályozni fogom!

Jó munkát kívánok!

04.27. Nyelvtan


Eddig megismerkedhettél a szavak hangalakjával és jelentésével, a többjelentésű szavakkal, az azonos alakú szavakkal, a rokon értelmű szavakkal és az ellentétes jelentésű szavakkal. A mai napon pedig a hangutánzó szavakkal fogsz foglalkozni. Vannak olyan szavaink, amik állatok hangjához, vagy zajokhoz hasonlítanak. Ezek a hangutánzó szavak. Ilyen pl. kopog, reccsen, cincog, zörög, nyávog, stb…

-          A tankönyv 49. oldalán csináld meg a 13. feladatot.
-          Az 50. oldalon pedig a 14. feladatot kell megcsinálnod.

-          Ha ezzel megvagy, nyisd ki a feladatlapokat a 46. oldalon és csináld meg a 16., 17. és 18. feladatot.
-          Miután mindennel végeztél, nézd át amiket eddig a szavakról tanultunk, mert szerdán dolgozat lesz belőle. Olvasd el a füzetbe átmásolt definíciókat, értelmezd, próbálj példát mondani rájuk!

Jó munkát kívánok!

04.27. Matematika


A múlt órán dolgozatot írtatok a törtek összeadásából és kivonásából. Nagyon ügyesek voltatok, örülök, hogy sikerült megérteni így is, hogy távol vagyunk egymástól! Mindenkire nagyon büszke vagyok! :D

Azonban ezzel nem ért véget a törtekkel való ismerkedésünk. A mai napon belekezdünk a törtek szorzásába is. Először gyakorold a szorzást a következő feladattal:




Ha végeztél a törtek jönnek. Ma egész számokkal fogjuk szorozni a törteket. Ez nagyon egyszerű lesz.

Egy szabály van: Közönséges törtet egész számmal úgy szorzunk, hogy a tört számlálóját szorozzuk, a nevezője pedig változatlan marad!

Tehát: Ha egész számmal szorozzuk a törtet, akkor csak a törtvonal feletti számot kell beszoroznunk, a törtvonal alatti szám nem fog változni az eredményben sem! Nézd: 2/5 x 3 = 6/5 ­à csak a kettest (a törtvonal feletti számot szoroztam be a hármassal, a törtvonal alatti számot, az ötöst pedig csak átírtam.)

Ha így sikerült megértened, nyisd ki a tankönyvedet a 104. oldalon, itt is látni fogsz magyarázatot, olvasd el figyelmesen. Ezután próbáld megcsinálni az első és második feladatot!

Jó munkát kívánok!