2020. június 5., péntek

Hittan - Hétzáró istentisztelet

Hittan

Hétzáró istentisztelet


Tisztelt Tanárok, Szülők, kedves Diákok!
Az Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola 2020. június 5-ei, péntek hétzáró istentisztelet, a YouTube videómegosztón megtekinthető és meghallgatható videó formában. Elérhetőség: vagy a keresőbe az alábbi szavak megadásával:
2020.06.05. Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola istentisztelet
vagy pedig
a következő weblap címen: 
A kezdés dátuma: 2020. június 5 péntek 11 óra 45 perc. Ettől az időponttól bármikor megtekinthető!
Ugyanakkor nyomtatott formában az Egyházközség honlapján http://www.vasarhelyiotemplom.hu/ az igehirdetés mappában olvasható. 
Ugyanezeken a helyeken, ugyanebben a formában az Egyházközség más alkalmai is láthatóak, hallhatóak, illetve olvashatóak.
Tisztelettel és szeretettel:

Bán Csaba Attila
református lelkipásztor

Hittan - Trianon


Hittan 

Trianon


Kedves Színes Világ Csoport!

A trianoni békediktátum aláírásának 100. évfordulója volt tegnap, június 4-én. Szeretném, ha megnéznétek az alábbi rajzfilmet és filmet.

Mese Trianonról

Reformátusok és Trianon

Áldás, békesség!

Ildikó néni


06.05. Olvasás-írás


A mai órán online feladatok lesznek:

1.    Elsőként egy puzzle:

2.    Majd két darab memória játék következik: (közben nyugodtan meg lehet beszélni a gyermekekkel, hogy miket látunk a képeken)


3.    Figyelem fejlesztő:
Jó munkát kívánok!

06.05. Történelem


Összefoglalás
Őshazától a Kárpátokig
(tk. 46.-64.old.)

Az alábbiakban az utolsó nyolc anyag összefoglalásának kérdéseit találod, melyekben őseink vándorlásairól, életéről, kalandozásairól tanultál.
Segítségedre lesznek a tankönyv vastag betűkkel kiemelt részei, de ha önállóan is tudod a választ, annak külön örülünk.J

1.Kikkel éltek együtt a magyarok hatezer évvel ezelőtt az Ural hegység lábánál?

2.Melyik nyelvekhez tartozik a magyar nyelv?

3.Amíg itt éltek, mivel foglalkoztak főként őseink?
-
-
-
4.Itt az őshazában, mikben éltek a magyarok?

5.Miután kifogyott a bőséges táplálék, amit a terület nyújtott, megkezdték vándorlásukat, amely évszázadokon át tartott.
Hogyan nevezzük az akkori életmódjukat?

6.Ekkor már földet is műveltek, állatot is tartottak. Miből készítették fegyvereiket?

7.Miket alkottak a nagycsaládok?

8.Ki állt a nemzetségek élén?

9.Mikor Levédiába értek, törzsekbe szerveződtek. Mik tartoztak egy törzsbe?

10.Hány törzsben éltek itt őseink? Sorold is fel a törzsek nevét.

11.Fegyvereiken, használati tárgyaikon, melyik két állat jelent meg gyakran?
-
-
12.Levédiát elhagyva, hova vonultak őseink?

13.Kik voltak a hét törzs vezetői? Sorold fel.

14.Mit kötött a hét törzsfő?




15.Kit választottak fejedelemnek?

A következő történelemórán folytatjuk az összefoglalást!

Jó munkát kívánok!

06.05. Történelem


Történelemből nagyon ügyesek voltunk, ma A demokratikus szellemű átalakulást és A demokratikus intézményrendszer kialakulását kell átismételned, így a tankönyv végére is értünk! :D
A 152. oldaltól a 154. oldalig olvasd el, és írj rövid vázlatot róla a füzetedbe!

Jó munkát kívánok!

06.05. Történelem


Az idei tanév utolsó tananyagát vesszük át történelemből, ez pedig a Nemzetállamok születése Európában. A tankönyved 83. oldalán találod. Olvasd el és válaszolj a tananyaghoz kapcsolódó kérdésekre a feladatlapokban.

Jó munkát kívánok!

06.05. Kommunikáció


Kommunikáció órán a már ismert és megszokott feladatokat hoztam.  Tudjátok, elég csak a beszélgetős feladatokat megcsinálni :D



Jó munkát kívánok!

06.05. Irodalom


A mai órán Csukás Istvánról olvashatsz, majd az egyik művét is elolvashatod a tankönyved 102. oldalán. Ezután válaszolj a következő kérdésekre:

Csukás István
(tk. 102.-103.old.)

A méltán népszerű költő, író, ifjúsági szerző, már a tankönyv megjelenése után, 2020. februárjában hunyt el.
Mikor született?

Miket írt elsősorban?

Többek között milyen népszerű filmeknek, és televíziós sorozatoknak volt a szerzője?
-
-
-
Játszani is csak komolyan lehet

Az elbeszélésben az író a parkban beszélget egy kisfiúval. Arról beszélgetnek, hogy milyen szabályai vannak a játéknak, és hogy játék közben mit illik csinálni, és mi az, amit nem.

1.Hogy hívták a kisfiút?

2.Miről írt könyvet az író?

3.Hova ment a fiú, de mi történt kis idő múlva?

4.Mit mondott, miért jött vissza?

5.Mi volt az a három dolog, ami miatt nem akart a többiekkel focizni?
-
-
-

6.Egyébként szeretett focizni a fiú?

7.Mi az, amit viszont nem szeretett?

8.Mit mondott az író, hogy milyen lenne a játék, ha mindenki csak győzne?

9.Hogyan kell viselni a vereséget?

10.A győztes pedig mit ne csináljon?

11.(103.old.) Mije van minden játéknak?

12.Mikor lesz jó egy játék?

13.Hogy nevezzük azokat a játékokat, amiket többen játszanak?

14.Ez mit jelent?

15.Mik nincsenek a játék kezdetekor?

16.Mi lenne oda, ha valaki előnnyel indulna a játék kezdetekor?

17.Mi árán nem érdemes győzni?

18.Mi a legszebb dolog a játékban?

19.Miért jó dolog néha veszíteni is?

20.Mire jött rá a beszélgetésből Jóska?


Jó munkát kívánok!

06.05. Földrajz


Ma a néphagyományokról és a múlt hagyományairól olvashatsz a tankönyved 60. oldalától. Ha elolvastad válaszolj a következő kérdésekre:

1.       Minek van felbecsülhetetlen értéke Magyarországon?
2.       Mivel foglalkoznak kevesen manapság?
3.       Mit láthatunk múzeumokban. tájházakban, kiállításokon?
4.       Milyen volt a régi vidéki élet?
5.       Mi volt tájegységenként eltérő?
6.       Miről szólt a régi falvak élete?
7.       Mit csináltak a család tagjai?
8.       MI segít feleleveníteni a hagyományokat?

Jó munkát kívánok!

06.05. Földrajz


A mai földrajz órán érdekességeket olvashatsz a tankönyved 110. oldalán. Itt híres magyar kutatók és felfedezők vannak. Miután elolvastad, írd le nekem pár mondatban, hogy melyik ember élete és munkássága tetszett a legjobban és miért?!

Jó munkát kívánok!