2020. május 12., kedd

05.12. Technika és életvitel


A mai órán a finommotorikát ügyesítjük egy kicsit. Mozaik képet fogunk készíteni. Színes papírt vagy újság papírt tépkedjetek szét kicsi darabokra. Természetesen a gyermek csinálja, majd ha széttépkedtetek eleget, egy képet alkossatok belőle. Mutatok mintákat:




Jó munkát kívánok!

05.12. Történelem


A mai napon belekezdünk egy új tananyagba ez A honfoglaló magyarok élete. A tankönyved 57. oldalán találod. Ezt az anyagot 3 órán keresztül fogjuk tanulni.
Válaszolj a következő kérdésekre:
A honfoglaló magyarok élete
( tk. 59-62.old.)

1.Hol éltek a honfoglaló magyarok?

2.Kik éltek ezekben a falvakban?

3.Mikben éltek a családok?

4.Hogyan nevezték a kör alakú sátort?



5.Kiknek a dolga volt a sátrak felállítása és szétszedése?

6. Ez körülbelül mennyi időt vett igénybe?



A képen a jurta felállításának folyamatát láthatod.

7.Mi borította kívülről a jurtát?

8.Miből készült a nemez?

9.Hogyan lett belőle vékony, erős lap?



Így nézett ki a jurta belseje.

10.Mi volt középen?


Jó munkát kívánok!

05.12. Történelem


A mai ismétlendő tananyag a Földünk a második világháború után, amit a tankönyved 134. oldalán találsz. Olvasd el és írj egy rövid összefoglalót a füzetedbe!

Jó munkát kívánok!

05.12. Történelem


Lassan a Szabadságharc végére fogunk érni, ma a tankönyved 62. és 63. oldalát olvasd el figyelmesen és válaszolj a feladatlapokban a Végküzdelem, a világosi fegyverletétellel kapcsolatos kérdésekre.



Jó munkát kívánok!

05.12. Kommunikáció


Ezen az órán online játékok lesznek:

-          először egy online puzzle:


-          Egy szókép egyeztetős feladat:

-          Kép-mondat egyeztetés:
Jó munkát kívánok!

05.12. Földrajz


A mai napon hazánk megyéit és körzeteit kell átismételned. Olvasd el a 35. és 36. oldalát , majd válaszolj a következő kérdésekre:

1.       Természetföldrajzi szempontból, hány nagy tájat különböztetünk meg? Sorold fel őket!
2.       Mi szerint osztható fel még hazánk?
3.       Hány megye van Magyarországon?
4.       Minek számít Budapest?
5.       Miből tevődik össze egy körzet?
6.       Sorold fel az ország körzeteit a hozzájuk tartozó megyékkel együtt! Használj térképet!

Jó munkát kívánok!

05.12. Földrajz


A múlt héten az Az Appennini-félsziget országát, Olaszországot tanultuk. Ma Görögország következik. A tankönyved 98. oldalán találod. Olvasd át és válaszolj a feladatlapokban a kérdésekre!

Jó munkát kívánok!

05.12. Olvasás-írás


A mai napon egy kiscsibe kalandjával ismerkedhettek meg. Beszéljétek át milyen állatokról olvastatok, melyik állat tud úszni, hol élnek ezek az állatok, miért hibázott Csibi és miért szidták le.



Jó munkát kívánok!

05.12. Olvasás-írás


Olvasás órán folytatjuk a szokott kis módszerünket. Olvassátok fel a betűket, beszéljétek meg a képeket, olvassátok össze a betűket, próbálkozzatok a szavak összeolvasásával, végül a képek megbeszélése után válasszátok ki, melyik hangot halljátok a szóban.



Jó munkát kívánok!

05.12. Olvasás-írás


Ma az utolsó rész következik a Miau meséből. Ha elolvastátok, az elejétől beszéljétek át a történteket.



Jó munkát kívánok!

05.12. Irodalom


A mai napon Gárdonyi Géza – Az ablak elbeszéléséből egy részletet olvashatsz. Ez a tankönyv 74. oldalán kezdődik és a 77. oldalig tart. Olvasd el és a feladatlapokból válaszolj 12 kérdésre, az utolsó kérdés legyen az, hogy: Vállalta-e a szenvedést tettéért?

Jó munkát kívánok!

05.12. Irodalom


Ma az utolsó részeket olvashatod A kőszívű ember fiaiból. Az olvasókönyv 103. oldalától a 109. oldalig olvasd el, majd válaszolj a következőkre:


1.       Keresd meg a regényrészletben azt a részt, amely az akkori kort lefesti!
2.       Milyen volt a tárgyalás hangneme? Miért adott olyan rövid válaszokat Jenő?
3.       Mit gondolsz, sejtették-e a bírák, hogy névcsere történt?
4.       Mit gondolsz, volt-e ügyvéd a hadbírósági tárgyalásokon?
5.       Mi lehetett az oka Ottó elutasító magatartásának?
6.       Jellemezd Alfonsine-t fiatal, majd idős korában!


Jó munkát kívánok!

05.12. Irodalom


Molnár Ferenc leghíresebb ifjúsági regénye a Pál utcai fiúk voltak, mint ahogy azt a múlt órán megtanulhattad. Ma ezzel a regénnyel fogunk foglalkozni. Nem kérem tőletek, hogy olvassátok el az egész regényt, majd csak pár részt olvasunk el belőle, ami benne van a tankönyvben. Azonban a mai feladatod az lesz, hogy nézd meg filmen a Pál utca fiúkat, ezen a linken megtaláljátok:


Miközben nézed, vagy akár utána jegyzetelj papírra, vagy a gépen egy dokumentumba, a lényeg, hogy próbálj egy rövid vázlatot írni a filmről, a fontos eseményekről, szereplőkről. Lejjebb láthatod, hogy nagyjából mit kérek:


Molnár Ferenc-Pál utcai fiúk

-          műfaja:
-          főszereplők:
-          helyszínek:
-          rövid tartalom:
o   bevezetés
o   fő rész
o   befejezés
-          a mű tanulsága:


Jó munkát kívánok!