2020. március 30., hétfő

Informatika 03. 30.

Előző alkalommal a a biztonságos internethasználatról való ismereteknek a felidézését, frissítését kértem az alábbi linken elérhető videók megtekintése segítségével:

http://saferinternet.hu/tippek-videok/gyerekeknek

Mivel nem sok visszajelzést kaptam, arra kérnélek benneteket ezúttal, hogy nézzétek meg az első videót, ami Mártiról szól.
Figyeljetek nagyon oda.

További feladatotok az lesz, hogy az alábbi linken található játék segítségével keressétek ki a 6 megadott szót a szórácsból. Kérnék szépen majd egy fotót :-)

https://learningapps.org/display?v=p4c96cg4n20

Köszönöm a munkátokat!!!

Informatika 03. 30.



Előző alkalommal a a biztonságos internethasználatról való ismereteknek a felidézését, frissítését kértem az alábbi linken elérhető videók megtekintése segítségével:

http://saferinternet.hu/tippek-videok/gyerekeknek

Mivel nem sok visszajelzést kaptam, arra kérnélek benneteket ezúttal, hogy nézzétek meg az első videót, ami Mártiról szól.
Figyeljetek nagyon oda.
A videó alapján összeállítottam nektek egy Legyen Ön is milliomos jellegű játékot.
Aki minden kérdésre jól válaszol, megnyeri a főnyereményt :-)

A főnyeremény egy kód, amit ha elküldesz nekem, megkapod az ÖTÖST a munkádért!

Íme a játék:

https://learningapps.org/display?v=pgi9hffvt20

Sok sikert!!!

Várom a kódot e-mailben vagy messengeren!

Köszönöm a munkádat!

Testnevelés 2020.03.30-31.

Testnevelés




Március 30. Hétfő: Netfit: állóképesség növelése

Feladat: Segédkezz otthon a takarításban! És legyél kint a levegőn 10 percet! Ezt követően pedig nyisd meg az alábbi oldalt és indítsd el a fekvőtámasz hanganyagát és csinálj annyit, amennyit csak bírsz. Kérlek, írd majd meg a csoportunkba, hogy mennyit sikerült teljesítened.

Köszönöm Szépen!

Kattints:



Március 31. Kedd: Netfit: testösszetétel és tápláltsági profil

Feladat: az alábbi videó megnézése, kattints:



A videó megnézése után kérlek írd össze, hogy Te mit és hányszor eszel egy nap. 

A kidolgozott feladatot a csoportba kérlek írjátok, vagy küldjétek be.


Fekete István

03.30. Olvasás-Írás

Először szeretném, hogy a háztartásban is megtalálható pl. csőtésztát egy cérnára felfűznétek gyakorlás és bemelegítés képpen. Utána ,ha van nyomtatási lehetőség, nyomtassátok ki a feladatlapot, ha nincs, ez alapján rajzoljatok egy lapra pontokat, a feladat pedig, hogy háromszög formába összekössék a különböző helyen lévő pontokat.






Másold le a mese részletét!

A szállást kérő róka (népmese)

Egyszer egy vén róka nagyon megéhezett egy kis pecsenyére. Fogott hát egy üres zsákot, a hóna alá csapta, és elindult vele világgá. Ment, mendegélt, míg estére egy gazdaember házához nem ért. Bekopogott, és amikor megkérdezték, hogy ki az, hát így felelt:
- Szegény utasember vagyok, s éjjeli szállást kérnék, hogyha megszánnának.
Jószívű ember volt a gazda is meg a felesége is. Megszánták a szegény utast, beengedték, vacsorával is megkínálták. A róka megköszönte, szerényen a padra kuporodott, a zsákját pedig a pad alá tette.
Mielőtt lefeküdtek, az mondja a gazdának:
- Jaj, gazduram, nem jár itt a ház körül valami tolvaj? Ebben a zsákban egy szép nagy kakas van, nem szeretném, ha elveszne!
- Sose búsulj, róka koma, az én házamból még nem veszett el semmi! Csak aludj nyugodtan! - biztatta a gazda, s még mosolygott is, hogy a róka félti a kakasát.
Persze hogy a zsákban semmi sem volt! Hanem azért mikor felébredtek, a róka jajgatni kezdett:

- Jaj, jaj, jaj, valaki ellopta az én drága kakasomat!


03.30. Olvasás-Írás


Először szeretném, hogy a háztartásban is megtalálható pl. csőtésztát egy cérnára felfűznétek gyakorlás és bemelegítés képpen. Utána, ha van nyomtatási lehetőség, nyomtassátok ki a feladatlapot, ha nincs, ez alapján rajzoljatok egy lapra pontokat, a feladat pedig, hogy háromszög formába összekössék a különböző helyen lévő pontokat.


Írj két-két sort a következő szavakból:

-          ISKOLA, POSTA, BANK, PIAC, BOLT, ÜZLET, GYÓGYSZERTÁR

J

Jó munkát kívánok!

03.30. Olvasás-Írás


Először szeretném, hogy a háztartásban is megtalálható pl. csőtésztát egy cérnára felfűznétek gyakorlás és bemelegítés képpen. Utána ,ha van nyomtatási lehetőség, nyomtassátok ki a feladatlapot, ha nincs, ez alapján rajzoljatok egy lapra pontokat, a feladat pedig, hogy háromszög formába összekössék a különböző helyen lévő pontokat.








03.30. Nyelvtan


A múlthéten a mondatokat, mondatfajtákat és a mondatalkotást gyakoroltuk. Most a szófaj és a mondatrész a tananyag. Mielőtt belevágunk, ismétlésnek a következő Legyen ön is Milliomos játékot játszd le, addig még el nem jutsz a fődíjig. 
 
Ha végeztél a játékkal, nyisd ki a tankönyvet a 40. oldalon, ahol az 1., 2. és 3. feladatot. Valamint olvasd el a 41. oldalon szereplő magyarázatokat.

-          Az első feladatban alkoss mondatot a szavakból és válaszolj a kérdésekre.
-          A második feladatban keresd meg a szavak szófaját és kösd össze a megfelelővel.
-          A harmadik feladatban egészítsd ki a mondatokat, az előtte elolvasott és megtanult magyarázatok segítségével.
-          Ha mindezekkel végeztél, és elolvastad a 41. oldalt, akkor a füzetedben dolgozz tovább. Itt látsz tőmondatokat és hozzájuk tartozó kérdéseket. A kérdésekre felelve írj bővített mondatokat!

Mari eszik. (Hol? Mikor? Mit eszik? )
pl. Mari a konyhában, ebédidőben kiflit eszik.

1.       Zita olvas. (Hol olvas? Mit olvas? Milyet olvas?)
2.       Zoli énekel. (Hogyan énekel? Mit énekel? Hol énekel? )
3.       Karcsi játszik. (Mit játszik? Mióta játszik? Meddig fog játszani?)
4.       Gabi alszik. (Hogyan alszik? Hol alszik? Mikor alszik?)
5.       Brigitta rajzol. (Mit rajzol? Mire rajzol? Hol rajzol? )

Jó munkát kívánok!

03.30. Nyelvtan


A múlthéten a szavakkal foglalkoztunk, ennek gyakorlása érdekében a nyelvtan feladatlapok 38. oldalán csináld meg a 4. és 5. feladatot.

-          A negyedik feladatban mondatokká kell, rendeznek a felsorolt szavakat.

-          Az ötödik feladat a) részében ugyan ez a feladatod, majd ha végeztél vele, a b) feladatot a füzetbe csináld, a saját ötleteid szerint folytasd a mesét, és írj neki egy befejezést is. (ez lesz a könyvben a d) feladat.)
-          A c) feladatban adj címet a mesének. Az e) feladatban rajzold le, hova áshatták a vadmalacok a kuckót. Valamint az f) feladatban sorold fel, vajon mivel tehették ezt a kuckót kényelmessé. 

Légy kreatív! J A g) feladatot nem kell megcsinálni.

Jó munkát kívánok!

03.30. Nyelvtan


A múlthéten a mondatok szerkezetével foglalkoztunk, ma is ez a feladatunk. A tankönyv 58. és 59. oldalán találod a 6., 7., és 8. feladatot, ezeket kell megcsinálni.

-          A hatodik feladatban először kösd össze azokat a mondatrészeket, amik össze illenek, majd másold le helyesen a mondatokat a füzetbe.

-          A hetedik feladatban alkoss tagmondatokat a képekről úgy, hogy illeszkedjenek a második, meglévő tagmondathoz.

-          A nyolcadik feladatban két mondatot találsz, ezeket a mondatokat kell bővíteni a kérdések alapján. Ha válaszoltál a kérdésekre, a b) feladatban írd le a megalkotott mondatokat. Valamint válaszolj a c), d) és e) kérdésekre.

Ha ezekkel végeztél, kérlek írj legalább 5 bővített mondatot az otthonléttel, otthoni tanulással és a jelenlegi helyzettel kapcsolatban.

Jó munkát kívánok!

03.30. Számolás-mérés


A mai napon először építőkockákból építsetek 2-3 építményt, egy megadott minta alapján, amit előre a gyermekek elé raktok.

Majd az otthoni puzzle közül válasszatok ki egyet, amit kiraktok.

Végezetül az összeadás gyakorlásra küldök feladatokat:



03.30. Számolás-mérés


A mai napon először építőkockákból építsetek 2-3 építményt, egy megadott minta alapján, amit előre a gyermekek elé raktok.

Majd az otthoni puzzle közül válasszatok ki egyet, amit kiraktok.

Végül egy kis számolós játékkal készültem nektek, amit itt megtaláltok:



Jó munkát kívánok!

03.30. Matematika


A szorzást és osztást kell továbbra is gyakorolnunk. Így a matematika tankönyvben (nem a feladatgyűjteményben) a 78. oldalon találod a mai feladatokat. Az 5. és 6. feladatot kell megcsinálnod. Egyszerű szorzások és osztások vannak benne, kicsit nehezíti a dolgod, hogy a legtöbb helyen nem az eredmény hiányzik, hanem pl. a szorzó, vagy a szorzandó.
Írok példákat a kiszámolás módszerére, ezek alapján haladj te is:

16= 2x_                             Megoldás: 16:2=8 à tehát akkor a 8 a megoldás mivel 2x8=16

_:5=3                                 Megoldás:  3x5=15 à tehát 15 a megoldás mivel 15:5=3

15:_=3                              Megoldás: 15:3=5 à tehát 5 a megoldás mivel 15:5=3

Tehát ha a szorzásból hiányzik az egyik szám, akár a szorzó, akár a szorzandó, azt úgy tudod egyszerűen kiszámolni, ha az eredményt elosztod a meglévő számmal (szorzó, szorzandó).
Ha osztásról van szó és az osztandó hiányzik, akkor az osztót és az eredményt kell megszoroznod, így kapsz jó megoldást.
Ha viszont, az osztó hiányzik, akkor az osztandót kell elosztani az eredménnyel, így kapod meg az osztót.

Jó munkát kívánok!

03.30. Matematika


Mivel a múlthéten sikerült átismételni a törteket, most átlépünk a törtekkel való műveletekre. Elsőként az összeadást fogjuk gyakorolni úgy, hogy a törtek közös nevezőn vannak. Három feladatlapot töltök fel, ezeken magyarázatot is találtok. Nagyon egyszerű feladatokat kell majd megoldanotok!
Kérlek titeket, hogy írjátok át a füzetbe őket! Az egyik feladatnak kihúztam egy részét, ezt nem kell megcsinálni.





Jó munkát kívánok!