2021. március 23., kedd

03.23. Történelem

 

Történelemből a múlt órán tanultuk a Mohácsi csatát, aminek igazán nagy következménye lett Magyarországon, ugyanis három részre szakadt. Erről már hallhattál a múlt heti videóban is. A tankönyved 109. oldalán el is olvashatod. Miután elolvastad, a feladatlapokban válaszolj a hozzá kapcsolódó kérdésekre.

Jó munkát kívánok!

03.23. Történelem

 

A mai nap belekezdünk a második világháború eseményeibe. A tankönyved 121., 122. és 123. oldalán olvashatsz a főbb eseményekről. Miután elolvastad, válaszolj a munkafüzetben a kérdésekre.

Valamint nézd meg az alábbi videót, kicsit másképp meséli el a történetet, kicsit bővebben, de hasznos lehet:

Töri videó

Jó munkát kívánok!

03.23. Számolás-mérés

 

A mai feladatlapok között elég sok van, ami számolós, számegyeztetős így csak egy Játékos számolós feladattal készültem itt a blogon:

https://wordwall.net/hu/resource/6693275/%c3%b6sszead%c3%a1s-20-ig

Jó munkát kívánok!

03.23. Matematika

 

A mai nap belekezdünk a Műveletek közönséges törtekkel című fejezetbe. A nyolc év alatt már sokat foglalkoztatok a törtekkel, megtanultuk őket összeadni, kivonni, közös nevezőre hozni, szorozni és osztani is egész számmal. Ezeket fogjuk ma átismételni és gyakorolni. A tankönyvedben mindegyik esetre találsz egy példát, de azért én itt szöveggel is leírom, hogy könnyebb legyen visszaemlékezni:

Műveletek azonos nevezőjű törtekkel:
Ebben az esetben csak a számlálóval (a törtvonal feletti szám) fogunk foglalkozni, azokat adjuk össze, vagy vonjuk ki egymásból, és a nevezőt csak átírjuk, nem változtatunk rajta semmilyen módon.

Műveletek különböző nevezőjű törtekkel:
Ebben az esetben első lépés, hogy közös nevezőre kell hozni a törteket. Ezt a folyamatot már sokat gyakoroltuk, tudjátok, hogy amennyivel szorozzuk a lenti számot, annyival kell szorozni a fentit is. Mindig törekedjetek a két nevezőnek a legkisebb közös számot megtalálni, amibe mind a kettő maradék nélkül belefér. Majd ha megvan a legkisebb közös nevezője a két törtnek, akkor jöhet az összeadás vagy kivonás, ami itt is csak a számlálók (fenti szám) között zajlik.

Szorzás:
Ha egész számmal szorozzuk a törtet, akkor mindig csak a számlálót kell megszorozni, a nevezőt nem változtatjuk.

Osztás:
Ha egész számmal osztjuk a törtet, akkor is a szorzás műveletét használjuk. Ugyanis a nevezőt (törtvonal alatti szám) kell megszorozni az osztó számmal.

Ha ezek a leírások mellé nézed a könyvben lévő példákat, biztos sokkal könnyebben visszaemlékszel majd.

Ha ezeket átismételted, akkor a mai órán csináld meg a (nálam) 83. oldalon az első feladatot!



Jó munkát kívánok!

03.23. Matematika

 

A héten a méréssel és a mértékegységekkel jelenleg a hosszúság mérésével fogunk foglalkozni. Már biztos tanultál a mértékegységekről!

Egy kis emlékeztető a mértékegységekről, rövidítésükről:

1.       milliméter - mm

2.       centiméter - cm

3.       deciméter - dm

4.       méter - m

5.       kilométer - km

Egy kis emlékeztető az átváltásukról:



Kérlek ezeket az emlékeztetőket beszéljétek meg, majd a tankönyv 38. oldalán nézzétek át és csináljátok meg az 1. és 3. feladatot.

Valamint a füzetedben váltsd át a következő mértékegységeket:

1.       1 cm =          mm

2.       1 dm=          mm

3.       1 m=             mm

4.       1 dm=          cm

5.       1 m=             cm

6.       1km=            cm

7.       1m=              dm

8.       1km=            dm

9.       1km=            m

Jó munkát kívánok!

03.23. Olvasás-írás

 

A mai nap is egy érdekes, bát kicsit hosszú mesét hoztam a feladatlapok mellé. Miután elolvastátok, a képek sorba rendezésével, beszéljétek át a mesét.

Farkastanya

Egyszer volt, hol nem volt, még az Óperencián is túl, volt egy tojás. Ez a tojás megindult világgá. Gurult, gurult, egyszer találkozott egy kacsával.

Azt kérdi tőle a kacsa: - Hova mégy, tojás koma? - Megyek világgá. - Én is megyek, menjünk együtt. Mennek, mendegélnek, találkoznak egy kakassal. - Hova mentek, kacsa koma? - Megyünk világgá. - Én is megyek, menjünk együtt.

Megint mennek, mendegélnek, találkoznak egy varrótűvel. - Hova mentek, kakas koma? - Megyünk világgá. - Én is megyek, menjünk együtt.

Megint mennek, mendegélnek, találkoznak egy rákkal. - Hova mentek, tű koma? - Megyünk világgá. - Én is megyek, menjünk együtt.

Megint mennek, mendegélnek, találkoznak egy lóval, végére pedig egy ökörrel. Mentek aztán, mendegéltek, egyszer rájuk esteledett. Ott volt egy kis ház, abba bementek. Ki-ki lefeküdt a maga helyére. A tojás belefeküdt a tüzes hamuba. A kacsa meg a kakas felültek a kandalló tetejére. A rák belemászott egy vödör vízbe. A tű a törülközőbe szúródott bele. A ló lefeküdt a ház közepére, az ökör meg az udvarra.

Egyszer jön ám haza a tizenkét farkas, akiké a kis ház volt. A legöregebb már messziről elkezdett kiabálni: - Phü-phü, de idegen szagot érzek, ki mer bemenni?! Volt köztük egy bátor, az azt mondta, hogy ő bemegy, ha ezer ördög van is odabent, nem fél ő semmitől. Be is ment. Mivel az övék volt a ház, egészen tudta, mi hol áll.

 Legelőször is a kandalló tetején kereste a gyújtófát, hogy majd mécsest gyújt, de a kakas meg a kacsa elkezdtek kiabálni, akkor belenyúlt a hamuba, hogy majd parazsat keres, de a tojás elpukkant, szaladt a vödörhöz mosakodni, ott meg a rák csípte meg ollójával, azután szaladt a törülközőhöz, ott meg a tű szúrta meg, nagy ijedten a ház közepére ugrik, ott a ló rúgja oldalba, amint szaladt kifelé, az ökör is nekiesett, felkapta a szarvára, az udvar közepére lökte.

Erre elkezdett ordítani, szaladt a többi farkashoz. - Jaj, fussunk, fussunk! Égszakadás, földindulás! Valamennyi ördög mind odabent van! Nyúlok a hamuba, meglőnek puskával. Szaladok a vödörhöz, megvágnak ollóval. Kapkodok kendőhöz, banya szúr tűjével. Futok ajtó mellé, kilöknek lapáttal. Szaladok az udvaron, vesznek vasvillára! Egy kiált: Hep-hep-hep! Más ordít: Add feljebb! Akkor nagyot estem, bezzeg jaj volt nekem! Akkor nekiindultak, még most is szaladnak, ha meg nem álltak.


Jó munkát kívánok!


03.23. Olvasás-írás

 

A mai olvasás órán a meglévő feladatlapok mellé a múlt heti órához hasonló feladatot hoztam. Az olvasás mellett, a kép jobb oldalán kisképek vannak, fel kell tenni a gyermeknek a kérdést, hogy mivel játszik Juci/Zoli és a gyermeknek kell válaszolnia rá.



Jó munkát kívánok!

03.23. Olvasás-írás

 

A mai olvasás órán a meglévő feladatlapok mellett egy új mesesorozatba kezdünk bele, aminek a címe: Boribon, a játékmackó. Olvassátok el figyelmesen, majd utána a képek segítségével beszéljétek át, hogy itt kiről is van szó, milyen játékok voltak és mik történtek velük.



Jó munkát kívánok!

03.23. Irodalom

 

Folytatjuk ma a végvári énekeket. A mai napon megismerkedhetsz Tinódi Lantos Sebestyénnel, az olvasókönyved 48. oldalán, valamint olvasd el A Cronica előszavából a részletet és a 49. oldalon található Kapitán György bajviadalja című részletet is, egészen a könyvnyomtatási érdekességekig.

Ha elolvastad ezeket, akkor kérlek a feladatlapokban a hozzájuk kapcsolódó kérdésekre válaszolj ügyesen!

Jó munkát kívánok!

03.23. Irodalom

 

A héten egy új költőről, Babits Mihály életéről és művészetéről fogunk tanulni. Az olvasókönyved 122. oldalán olvasd el a rövid élettörténetét, valamint olvasd el a 123. oldalon található Dal,prózában című művét. Miután elolvastad, próbáld elemezni a következő szempontok alapján és írd le:


-          helyszín:

-          évszak:

-          szereplők:

-          felszólítások a műben:

-          felkiáltások a műben:

-          kérdések a műben:

-          megszemélyesítések:


Valamint az irodalmi feladatlapokban az 54. oldalon csináld meg az 1. feladatot.

 Jó munkát kívánok!

03.23. Kommunikáció

 

A mai napon a fürdőszoba berendezéseivel kapcsolatos képet hoztam nektek. Beszéljétek át a berendezések neveit, és funkcióját is. Pl. Ez mi? –kád, Mire használjuk? –fürdünk benne. Ha így nem megy, kérdezzétek meg, hol szoktál/lehet fürdeni?



Jó munkát kívánok!

03.23. Földrajz

 

A mai napon belekezdünk egy új anyagrészbe, a Tél szele hóval, faggyal jó címűbe. A tankönyved 52. oldalán kezdődik. Olvasd el és válaszolj a feladatlapokban az első 8 kérdésre, valamint csináld meg a munkafüzetben a feladatot. Ez az anyagrész után majd ismétlés és dolgozat fog következni.

Jó munkát kívánok!

03.23. Földrajz

 

A múlt héten az is a feladataid között, volt, hogy átismételd az Alföldet. Most felteszek pár kérdést, arra kérlek, hogy válaszolj rájuk. A kérdéseket nem kell átírnod, csak egy papírra/füzetbe megszámozva a válaszokat írd le. Figyelmesen dolgozz, mert le fogom osztályozni!

Az Alföld:

1.       Az Alföldet milyen két különálló tájegységként szokták emlegetni?

2.       Mik őrzik az Alföld természetes élővilágát? Sorolj fel belőle legalább kettőt!

3.       Észak-Alföldön mi az ami adott és mi az amit pótolni kell a növénytermesztéshez?

4.       Melyik alma kelendő Magyarországon?

5.       Mit nem igényel a búza?

6.       Milyen állatokat jellemzőek Észak-Alföldön?

7.       Írd le 1-2 mondatban a fontos információkat Nyíregyházáról, Debrecenről és Szolnokról!

8.       Dél-Alföldön mi veszélyezteti a mezőgazdaságot?

9.       Miben gazdag Dél-Alföld? Miket tártak fel?

10.   Milyen termék híres Szegeden, Kalocsán és Makón?

11.   Írd le 1-2 mondatban a fontos információkat Szegedről, Kecskemétről, Hódmezővásárhelyről és Gyuláról!

12.   Mi tartozik bele a Központi körzetbe?

13.   Miért zsúfoltak a főváros utai?

14.   Mik települtek a peremvárosokba amik sok munkahelyet biztosítanak?

15.   Szerinted Budapest vagy Hódmezővásárhely levegője tisztább? Miért?


Jó munkát kívánok!

Hittan

 

Kedves gyerekek és szülők!

Most hittan óránk lenne a gyermekekkel! arra gondóltam hogy a közösen eltöltött időnél nincs nagyobb ajándék! Ezért szeretném ha gyermekek szülők akár testvérek egy kis időt töltenek együtt!

Ehhez kerestem mindenkinek egy kis filmet!

Kellemes időtöltést kívánok hozzá mindenkinek!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Gj6V-xZgtlQ&list=PLRza9ng-gU7xKHgkttUffXAkvhrv_ydqf

Hittan

 

Kedves gyerekek és szülők!

Most hittan óránk lenne a gyermekekkel! arra gondóltam hogy a közösen eltöltött időnél nincs nagyobb ajándék! Ezért szeretném ha gyermekek szülők akár testvérek egy kis időt töltenek együtt!

Ehhez kerestem mindenkinek egy kis filmet!

Kellemes időtöltést kívánok hozzá mindenkinek!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Gj6V-xZgtlQ&list=PLRza9ng-gU7xKHgkttUffXAkvhrv_ydqf

  Testnevelés 

2021.03.23-24.

Sziasztok! Jöjjenek a heti feladatok, amelyekhez sok sikert és kitartást kívánok! 

Kedd

Pörgessetek 3x és hajtsátok végre a kipörgetett feladatokat. :)

KONDICIONÁLIS KÉPESSÉGEK SZERENCSEKERÉK 


Szerda

Labdás otthoni testnevelés feladatok játékosan. Néhányat a videóban látható módon kérlek hajtsatok végre. Sok sikert, jó szórakozást a feladatokhoz.

Labdás testnevelés digitális óra