Szia!
Mai tornát lufival végezd😊
Lufis torna
Szép napot!
Ági néni
2020. május 28., csütörtök
Ének-zene 05. 28.
A mai órán egy újabb szolmizálással kapcsolatos játékot hoztam nektek!
1. feladat
Ismételjünk:
A szolmizáció, ahogy azt többször elmondtuk, a zenei hangok szótagokkal való elnevezése. A szolmizációs hangsorban a hangok mindig ugyanúgy követik egymást a mély hangoktól a magasakig.
Ujjaiddal 3x menj fel a hanglétrán, és közben mondd egymás után a hangokat. Figyelj nagyon, mert ma is lesz egy Wordwall feladat is.

2. feladat
A videó segítségével mutogasd el a kézjeleket, mellé mondd a megfelelő hangot is.
3. feladat
Mindkét feladatban a kisvonat vagonjaiba kell eljuttatni a megfelelő hangokat. A vagonon látod a hang kézjelét, a a ládán pedig írja betűkkel. A lufira kattintva az kipukkad, és a láda a vagonba pottyan.
Ha még nem megy fejből, akkor segítségképpen nézd a képet!!!
https://wordwall.net/hu/resource/1087068/szolf%c3%a9zs/szolmiz%c3%a1ci%c3%b3
https://wordwall.net/hu/resource/2199354/m%c5%b1v%c3%a9szet/szolmiz%c3%a1ci%c3%b3
Köszönöm a munkátokat!
1. feladat
Ismételjünk:
A szolmizáció, ahogy azt többször elmondtuk, a zenei hangok szótagokkal való elnevezése. A szolmizációs hangsorban a hangok mindig ugyanúgy követik egymást a mély hangoktól a magasakig.
Ujjaiddal 3x menj fel a hanglétrán, és közben mondd egymás után a hangokat. Figyelj nagyon, mert ma is lesz egy Wordwall feladat is.

2. feladat
A videó segítségével mutogasd el a kézjeleket, mellé mondd a megfelelő hangot is.
3. feladat
Mindkét feladatban a kisvonat vagonjaiba kell eljuttatni a megfelelő hangokat. A vagonon látod a hang kézjelét, a a ládán pedig írja betűkkel. A lufira kattintva az kipukkad, és a láda a vagonba pottyan.
Ha még nem megy fejből, akkor segítségképpen nézd a képet!!!
https://wordwall.net/hu/resource/1087068/szolf%c3%a9zs/szolmiz%c3%a1ci%c3%b3
https://wordwall.net/hu/resource/2199354/m%c5%b1v%c3%a9szet/szolmiz%c3%a1ci%c3%b3
Köszönöm a munkátokat!
05.28. Technika és életvitel
A mai technika
órán hajtogatni fogunk. Hoztam nektek egy kis hanganyagot, amit ha meghallgatsz
kitalálhatod, hogy mit fogunk készíteni. Fülelj nagyon!
Remélem a
békára gondoltál, hiszen békát fogunk hajtogatni.
Szükséges eszközök:
- zöld
négyzet alakú papír (a fejnek)
- zöld /vagy
bármilyen más színű/ téglalap (a testnek)
- két fehér
kör (a szemeknek)
- egy sima
négyzet alakú lap (a béka alapjának)
- olló
- ragasztó
- fekete
filc
Lépések:
1. lépés:
készítsük elő a szükséges elemeket.
A további
lépéseket képek formájában csatolom. Egyszerű meghajtogatni és akár külön
hajtogathatjuk a gyerekek mellett, hogy a mozdulatokat le tudják utánozni.
Köszönöm szépen!
- ragasszuk
fel a testet és a fejet az alapunkra
- rajzoljuk
meg a békánk lábait
- színes, díszes ruhát is kaphat a békánk.
Ha bármilyen
okból kifolyólag nem tudod elkészíteni ezt a hajtogatott békát, akkor lehet
gyurmával is dolgozni:
Játék
Hoztam nektek a
foglalkozásunk végére játékokat. Válaszd ki (legalább) az egyiket és oldd
meg:
- hol a béka?
- Mennyi
béka van a békamama körül? (számkép)
- Mennyi
béka van a békamama körül? (számok)
- Békák és
árnyékok
- Béka-memória
Jó munkát kívánok!
05.28. Számolás-mérés
A mai napon is az irányokat gyakoroljuk, remélem már egyre jobban megy!
1. Irányok szétválogatása a kutyusok segítségével:
2. Ez egy nehéz feladat. A dinoszauruszok egy táblázatban helyezkednek el, a köztük lévő üres négyzetekbe minden feladatnál lesz egy kérdőjel. Azt kell megállapítani, hogy a kérdőjel helyén a függőleges és a vízszintes sorba milyen színű és melyik irányba néző dinoszauruszok vannak. Jól megmozgatja az agytekervényeket! Szerintem gyorsan ráéreznek majd a gyerekek!
3. Egy kis számolás: Ez egy érdekes játék, mivel a múltkor beszéltünk
róla és jól megy a szorzás, így gondoltam próbálkozhatunk ilyennek is. A piros
kis manót kell elirányítani a megfelelő eredményhez a billentyűzet nyilacskás
gombjaival. A kék manók megölnek, így azokat el kell kerülni. Jó próbálkozást
kívánok! :D
05.28. Számolás-mérés
A mai napon is az irányokat gyakoroljuk, remélem már egyre
jobban megy!
1.
Irányok szétválogatása a kutyusok segítségével:
2.
Ez egy nehéz feladat. A dinoszauruszok egy
táblázatban helyezkednek el, a köztük lévő üres négyzetekbe minden feladatnál
lesz egy kérdőjel. Azt kell megállapítani, hogy a kérdőjel helyén a függőleges
és a vízszintes sorba milyen színű és melyik irányba néző dinoszauruszok
vannak. Jól megmozgatja az agytekervényeket! Szerintem gyorsan ráéreznek majd a
gyerekek!
3.
Egy kis számolás:
Jó munkát kívánok!
05.28. Matematika
A mai napon a tankönyvben dolgozol tovább. Három feladatot
kell megcsinálnod a 139. oldalról a 5., 6. és a 7. feladatot.
Az utolsó nehéz, gondold át, figyelj oda és értelmezd a
feladatot. Hogy könnyebb legyen megcsinálni és is elmagyarázom. Kék nyilacskát
kell húzni két ember közé ha az egyik a másik nővére. Piros nyilacskát kell
húzni, ha az egyik ember a másik öccse, és barna nyilacskát ha az egyik ember a
másik bátyja. Két név között két nyilacska is lesz, mivel ha az egyik ember a
másik bátyja akkor annak, a másik ember az öccse, így lesz piros és barna
nyilacska is. Ez nagyon jópofa logikai feladat! Kitartást hozzá!
Jó munkát kívánok!
05.28. Matematika
A tizedes törtek osztásánál maradunk még mindig. A
tankönyved 99. oldalán lévő feladatokat csináld meg a mai napon!
Jó munkát kívánok!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)