2020. április 20., hétfő

Informatika 04. 20.


A mai informatika óra témája továbbra is a biztonságos internethasználat lesz. Kérlek benneteket, hogy a videókat figyelmesen nézzétek meg, lehetőség szerint a szüleitekkel, és utána beszéljétek át a látottakat.

1. feladat
Arra kérlek benneteket, hogy most nézzétek meg a következő linken található videót:

https://youtu.be/DOa4Qrzo6QQ?list=PLFm3vX8tRy9MAgfD9oe93NNAYRezDXh1I


2. feladat
Rendelkezésre álló szövegszerkesztőbe kérném az alábbi mondatok bemásolását. Kérlek küldjetek róla fotót!

1. Internetet szülői felügyelettel használunk.

2. Idegenekkel nem barátkozunk.

3. Ismeretleneknek nem adunk meg személyes adatokat.

4. Az internetre nem teszünk fel képet, videót magunkról, mert onnan eltüntetni nem lehet.

5. Youtube-on a gyerekeknek szánt, korlátozott üzemmódban elérhető tartalmakat nézem.


Köszönöm a munkátokat! 

Informatika 04. 20.



A mai informatika óra témája továbbra is a biztonságos internethasználat lesz. Kérlek benneteket, hogy a videókat figyelmesen nézzétek meg, lehetőség szerint a szüleitekkel, és utána beszéljétek át a látottakat.

1. feladat
Arra kérlek benneteket, hogy most nézzétek meg a következő linken található videót:

https://youtu.be/DOa4Qrzo6QQ?list=PLFm3vX8tRy9MAgfD9oe93NNAYRezDXh1I


2. feladat
Az alábbi linken egy újabb "Legyen ön is milliomos" típusú játékot találtok. Szurkolok mindenkinek: a főnyeremény ezúttal is a jelszó, amit várok e-mailben, vagy messengeren!


https://learningapps.org/display?v=pxnog1qac20

Köszönöm a munkátokat!

Testnevelés 2020.04.20-21.


Sziasztok! 

A hétfő és keddi feladatokat itt találjátok, várom a visszajelzéseket továbbra is. Köszönöm! Hajrá!

Április 20. Hétfő: Guggolás kihívás

Bemelegítés: helyben futás fél percig, páros karkörzés hátra, majd előre. Törzskörzés jobbra, majd balra. Térdkörzés, bokakörzés, csuklókörzés.

Hívd ki egy guggolás versenyre egy családtagodat!

Helyezkedjetek el a falnak háttal guggolásban. Fontos, hogy a hát szorosan támaszkodjon a falnak!

Start vezényszóval indítsátok el a gyakorlatot. Az győz, aki tovább bírja ezt a statikus helyzetet.



Április 21. Kedd: plank kihívás

Bemelegítés: helyben futás fél percig, páros karkörzés hátra, majd előre. Törzskörzés jobbra, majd balra. Térdkörzés, bokakörzés, csuklókörzés.

Hívd ki egy plank versenyre egy családtagodat!

Helyezkedjetek el alkartámaszban a talajon. Start vezényszóval indítsátok el a gyakorlatot. A láb zárt állásban, a csípő ne essen be! Az győz, aki tovább bírja ezt a statikus helyzetet.

04.20. Számolás-mérés


A mai napon ismét egy kicsit a relációs jelekkel, vagyis a több-kevesebb fogalommal foglalkozunk. Csináljátok meg a következő feladatlapot:



Ha ez megvan ugyan ebben a témában online játékokat hoztam nektek:
Az elsőben a 4 opcióból azt kell kiválasztani, ami megfelel a relációs jelnek:


A második feladatban a hármas szám az alap. Ha a képen háromtól kevesebb van, azt balra kell rakni, ha pont három van akkor középre, ha háromtól több van, akkor jobbra:
Ezt a feladatot sajnos nem lehetett, ide berakni, de ha bemásoljátok a linket a google-ba akkor meg fogjátok találni.
A harmadikban pedig a relációs jeleket kell kirakni, úgy, hogy megszámoljátok a képen lévő almákat, minden feladat után a jobb lenti sarokban rá kell kattintani a kék köröcskére:
Jó munkát kívánok!

04.20. Matematika


Először egy kis szorzás gyakorlása következik, mert azt mindig gyakorolni kell! :D


Ha ezzel megvagy, egy kis osztás következik, ne feledd, írd le a füzetbe, vezesd le úgy, ahogy tanultuk:

96:4=                                 84:4=                                 96:6=                                 84:6=

80:5=                                 90:6=                                 75:3=                                 72:2=

Jó munkát kívánok!

04.20. Matematika


Először egy kis szorzás gyakorlása következik, mert azt mindig gyakorolni kell! :D



Az előző órán a törtek szorzását gyakoroltad, ma is ezt fogjuk gyakorolni! Nyisd ki a feladatgyűjteményt a 76. oldalon és itt az első kettő feladatot kell megcsinálnod!
Emlékeztetőül: közönséges törtet, közönséges törttel úgy szorzunk, hogy a számlálót a számlálóval, a nevezőt pedig a nevezővel szorozzuk!

Valamint csatolom képen a tankönyv oldalát is:



Jó munkát kívánok!

04.20. Matematika


Először egy kis szorzás gyakorlása következik, mert azt mindig gyakorolni kell! :D





Az előző órán a törtek összeadását gyakoroltuk, most a kivonás következik. Ugyan úgy kell elvégezni mint az összeadást. A legfontosabb, hogy közös nevezőre kell hozni a kisebbítendőt és a kivonandót, csak utána tudod elvégezni a kivonást!

A tankönyv 103. oldalán találsz útmutatót, nézd át, majd utána az 1. és a 2. feladatot csináld meg!

Jó munkát!

04.20. Olvasás-írás

A mai napon először egy szétválogatós feladatra gondoltam, pl. szórjatok egy tálba rizst, babot, apró tésztát, borsót, kukoricát, bármi apró dolgot ami van otthon, akár gyöngyök is lehetnek, a lényeg, hogy a feladat az legyen, hogy szétválogassa őket a gyermek, ehhez ugye szükséges, hogy legalább 2-3 féle dolgot keverjetek össze. Ez fejleszti a finommotorikát és a figyelmet is.
Ezután, mikor már bemelegedtek az ujjacskáik egy másolós feladatlappal készültem, ha nincs nyomtatási lehetőségetek, egy négyzethálós füzetbe viszonylag könnyen át lehet rajzolni, a feladat pedig az, hogy gyermeketek rajzolja át a megadott ábrát pontosan!


Valamint ma folytatjuk az előző mese másolását:

- Tudja meg, gazduram, hogy egy szép kövér lúd van a zsákomban. Jaj, ha azt ellopná valaki!
- Nem lopja azt el nálam senki. Csak feküdj le, és aludj nyugodtan! - mondotta a gazda.
Hanem hát a róka csak azt várta, hogy mind elaludjanak. Akkor szépen kivette a zsákból... No, ugyan mi is volt a zsákban? Hát bizony a kakas volt, semmi más. Kivette a kakast, és úgy megette, hogy még egy tolla sem maradt. Hej, de aztán reggel rá is kezdett megint a siránkozásra:
- Jaj, jaj, jaj, valaki ellopta az én drága szép ludamat!
Keresték ezt is mindenfelé, s mikor nem találták sehol, a gazda adott neki egy jó kövér ludat, csak ne sírjon és ne panaszkodjon, hogy nála elveszett valamije.
Ment tovább a róka a kövér lúddal, és úgy örült, hogy majd kiugrott a bőréből. Az úton tízszer is kibontotta a zsákot, hogy megnézze, benne van-e még a lúd.



04.20. Olvasás-írás


A mai napon először egy szétválogatós feladatra gondoltam, pl. szórjatok egy tálba rizst, babot, apró tésztát, borsót, kukoricát, bármi apró dolgot ami van otthon, akár gyöngyök is lehetnek, a lényeg, hogy a feladat az legyen, hogy szétválogassa őket a gyermek, ehhez ugye szükséges, hogy legalább 2-3 féle dolgot keverjetek össze. Ez fejleszti a finommotorikát és a figyelmet is.
Ezután, mikor már bemelegedtek az ujjacskáik egy másolós feladatlappal készültem, ha nincs nyomtatási lehetőségetek, egy négyzethálós füzetbe viszonylag könnyen át lehet rajzolni, a feladat pedig az, hogy gyermeketek rajzolja át a megadott ábrát pontosan!



Majd ezután írj 2-2 sort a következő szavakból a füzetbe:

BOGÁR, LÉGY, SZÚNYOG, POLOSKA, HANGYA, DARÁZS, MÉH, KATICABOGÁR, CSÓTÁNY, TETŰ

Jó munkát kívánok!

04.20. Olvasás-írás


A mai napon először egy szétválogatós feladatra gondoltam, pl. szórjatok egy tálba rizst, babot, apró tésztát, borsót, kukoricát, bármi apró dolgot ami van otthon, akár gyöngyök is lehetnek, a lényeg, hogy a feladat az legyen, hogy szétválogassa őket a gyermek, ehhez ugye szükséges, hogy legalább 2-3 féle dolgot keverjetek össze. Ez fejleszti a finommotorikát és a figyelmet is.
Ezután, mikor már bemelegedtek az ujjacskáik egy másolós feladatlappal készültem, ha nincs nyomtatási lehetőségetek, egy négyzethálós füzetbe viszonylag könnyen át lehet rajzolni, a feladat pedig az, hogy gyermeketek rajzolja át a megadott ábrát pontosan!


Jó munkát kívánok!

04.20. Nyelvtan


A mai napon az állítmány helyesírásával fogunk foglalkozni.

A tankönyv 48. oldalán csináld meg az első és második feladatot, valamint a 49. oldalon olvasd el a verssorokat, figyeld meg melyik mondatrészhez kapcsoljuk mindig az –e kérdőszócskát.

Végül a tankönyv 49. oldalán lévő 3. feladatot is meg kell csinálni, itt a 3 képről mondatokat kell írnod a füzetbe. Minden képről legyen egy kijelentő, kérdő és egy tagadó mondat, tehát összesen 9 mondatot kell írnod. Ha ez kész, olvasd el újra a mondatokat, tedd fel a MIT ÁLLÍTUNK?- kérdést és húzd alá a mondataidban az állítmányokat!

Jó munkát kívánok!

04.20. Nyelvtan


Már tanultál a levélírás szabályairól az elmúlt években. Ezeket a tanultakat kell most elővenned, visszaemlékezned rájuk.

A tankönyv 66. és 67. oldalán találsz magyarázatokat és feladatokat a levélírással kapcsolatban, mind a négy feladatot csináld meg.

Jó munkát kívánok!


04.20. Nyelvtan


A múlt órákon tanultál a szavak hangalakjáról és jelentéséről, valamint a rokon értelmű szavakról, ma ezekkel kapcsolatos feladatokat kell megoldanod!

-          A feladatlapok tankönyvben (nagyformátú könyv) a 42. oldalon csináld meg a 8. és 9. feladatot (ez folytatódik a 43.oldalon is)
-          A 43. oldalon csináld meg a 10. feladatot.
-          A 44. oldalon a 11. feladatot kell megcsinálnod.

Jó munkát!