Wordwall gyakorló feladatok
1. Időjárás
2. Főfogalmak 1
3. Konyha
4. Tejtermék
5. Szerszámok
6. Színek
Szia!
Ma egy labdára lesz szükséged a tornához. Ha nincs labdád, akkor egy kispárna vagy egy nagyobb plüss is alkalmas lehet!
Kérlek végezz egy pár perces bemelegítést. Ehhez is küldök egy pár perces videót.
Jó munkát!
Ági néni
A mai napon is hoztam nektek egy
aranyos mesét! Jó olvasást kívánok!
Gárdonyi Géza – A kis csacsi meg a nagy nyuszi
-Kelj fel kis
csacsi fiam – szólt hajnalban a nagy csacsi az istállóban. Kiviszlek ma a
mezőre.
Hopp, felugrik a
kis csacsi. Összeüti a bokáját. Jó reggelt kíván a mamájánakés kérdezi a fülét
vidáman megbillentve.
- Mi az a mező, anyukám?
- A mező – feleli a nagy csacsi – nem
egyéb, mint egy nagy-nagy zöld asztal. Olyan nagy, hogy az egyik szélétől a
másikig sohase tudod végigenni.
Ez tetszett a
kis csacsinak. Táncolva ment az anyja után a mezőre. Amint ott legelésznek,
egyszer csak odafut az anyjához a kis csacsi:
- Jaj, de megijedtem.
- Mitől?
- Furcsát láttam.
- Mit láttál?
- Icike-picike kis csacsikat.
- Mekkorákat?
- Mint a fülem.
- Nem lehet az.
- De bizony. Úgy ugráltak, mint a
szöcske. Gyere, nézd meg, ha nem hiszed.
Odavezeti az
anyját. Hát két kis nyúl ül ott a fű között. Éppen mosakodtak.
- Jaj, mit látok? Mekkora két nyulat
látok? – kiáltott a kis nyúl.
- Nem nyulak ezek, te kis csacsi –
szólt az öreg nyúl.
Az öreg szamár
pedig azt mondta erre a fiának:
- Nem csacsik ezek, te kis nyúl.
És mind a ketten
barátságosan néztek egymásra. Mikor jól megnézték egymást, a kis csacsi
hazament a nagy csacsival és a kis nyuszi a nagy nyuszival.
A mai olvasás-írás órára is a
megszokott módon, hoztam egy képet, amin a betűket, szótagokat szavakat
tudjátok gyakorolni, valamint itt már rövid mondatok is vannak. Próbáljátok
lassan összeolvasni a szavakat.
Jó munkát kívánok!
Így szünet után is folytatjuk a megkezdett mesesorozatot.
Ismét két oldalt hoztam nektek, szeretném ha elolvasnátok és mivel már elég sok
kis részt olvastunk el a Boribonból, így szeretném, ha az elejétől kezdve
átbeszélnétek, hogy milyen kalandokban volt része a két fiúnak.
Jó munkát kívánok!
Szünet előtt tanultál általánosságban a végvári harcokról,
ma a jelentősebb végvári harcokról tanulhatsz. Kérlek a tankönyved 114. oldalán
olvasd el az anyagot, és válaszolj a feladatlapokban lévő kérdésekre.
Jó munkát kívánok!
A mai órán egy kis rövid anyag következik, ami arról szól,
hogy hogy zajlott hazánkban a háború utolsó pár éve. Szeretném ha a tankönyv
129. oldalán elolvasnád, és válaszolnál a feladatlapokban arra a 7 rövid
kérdésre.
Jó munkát kívánok!
A feladatlapok és két oldalnyi írásfüzet mellett, hoztam még kommunikációs feladatot is.
A mai kommunikáció órára is két képet töltöttem fel. Az
elsőn a tegnapihoz hasonlóan az evőeszközöket lehet gyakorolni, illetve azok
helyét. Meg lehet beszélni irányított kérdésekkel, hogy mi hiányzik a
terítésből a képeken, valamint ha van rá lehetőség, valódi eszközökkel is el
lehet játszani a terítést, hogy mit hova rakunk, minek mi a neve. (ez alatt nem
a feltétlenül gondolok a terítés pontos szabályaira, hanem csak olyanokra, mint
pl. a poharat nem tesszük a tányérba, stb.)
Valamint a másik képen már ételek és cselekvések vannak. Itt
kérlek beszéljetek át olyan kérdéseket is mint pl. Mit csinál a fiú?, Mit eszik
a fiú?, Mivel eszik a fiú? Mit csinál a késsel?, stb.
Köszönöm szépen az együttműködéseteket és jó munkát kívánok!
A mai napon földrajzból folytatjuk az időjárási
jelenségeket. Szeretném, ha újra átolvasnád a tankönyvben. Utána pedig a múlt
órához hasonlóan, a füzetben folytasd a válaszadást. A további kérdések:
10.Miben okozhat nagy károkat a jéghullás?
-_______________________________________
-__________________________________________
-__________________________________________
11.Mi a zivatar?
________________________________________________________________
12.Mi a teendő villámlás esetén?
________________________________________________________________
________________________________________________________________
13.Mi a teendő hőség esetén?
________________________________________________________________
________________________________________________________________
14.Mit csináljunk sűrű ködben?
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
15.Mi történhet hófúváskor?
_______________________________________________________________
Mf.51.
oldal 4. feladat
Mf.
52.oldal 5.feladat
16.Mit tudhatunk meg még az időjárás-jelentőktől?
________________________________________________________________
17.Ezt hol jelölik?
____________________________________________________________
18.Milyen színű az a terület, ahol nem várható
veszély?__________________________
19.Ahol kevésbé nagy a
veszély:_________________________________
20.Nagyobb károkkal fenyegető időjárás helyét:__________________________
színnel jelölik.
21.A legveszélyesebb területek
jele:___________________________________
Mf.
53.oldal 6.feladat
Tanulmányozd
az 59.oldal 7.5. ábráját.
Jó munkát kívánok!
Földrajzból továbbra is Magyarországgal határos országokról
tanulunk. A mai napon Szlovákiáról olvashatsz a tankönyved 67. oldalától a 69.
oldalig. Miután elolvastad, szeretném, ha a feladatlapokban válaszolnál az
anyaghoz kapcsolódó kérdésekre.
Jó munkát kívánok!
Hittan
Jézus feltámadása
Kedves Ötödikesek!
Nézzétek meg ezt a rövid filmet!
Hallgassátok meg az alábbi zeneszámokat!
Hús vér templom - Sztojka Armandó