2020. április 15., szerda

Természetismeret 04. 16. csütörtök

Kedves Szülők, Gyerekek!
Ma nem kell feladatlapot kitölteni, hanem öt wordwall játékot szeretnék küldeni.
Továbbra is a játék nevére kattintva indul a feladat. Jó munkát kívánok!
1. csoportosítás

2. Ételek párosító

3. csoportosítás főfogalom 

4. párosító főfogalom

5.  egyező párok

Angol 04.15.

Sziasztok!
Sajnos vége a szünetnek. Jó hír: újra tanulhatunk!!!!
Arra kérlek Benneteket, hogy a LearningApps-en (tankocka) készítsetek el 10 feladatot. Rátok bízom, hogy az angolon belül milyen témakörben.
Jó munkát, vigyázzatok Magatokra!
(Ha valaki megtalálja azt a tavaszi "Legyen ön is milliomos" feladatot, amit már együtt megcsináltunk és elküldi nekem a linkjét, akkor nagyon hálás lennék. Előre is köszi.)

Testnevelés 2020.04.15-17.


Sziasztok! 

A szünet utáni első napon kérlek Benneteket, hogy az alábbi feladatot csináljátok majd meg, és küldjétek el számomra. Erre jegyet fogok adni, és biztos vagyok benne, hogy mindenki nagyon ügyes lesz.

Április 15. Szerda: Táplálkozással kapcsolatos feladat

Írj 4 db fehérjedús, szénhidrátban, vitaminban és zsírban gazdag ételt!

Fehérjedús étel:


Szénhidrátban
gazdag étel:





Vitaminban
gazdag élet:



Zsírban gazdag
étel:



Április 16. Csütörtök:  Guggoló feladatok

Kérlek Benneteket, hogy indítsátok el az alábbi videót, amelyben általános bemelegítés mellett, nyújtó hatású és guggolásos feladatokat találtok. Kérlek Benneteket hajtsátok végre ezeket, amelyhez ezúton kívánok sok sikert és kitartást. J  


Április  17. Péntek

Szabad játék az udvaron! 

J Szép hétvégét!

04.15. Vizuális kultúra


A mai órán állatokat fogtok rajzolni. Keress otthon egy plüssállatot vagy műanyag állatfigurát. Fogj papírt és ceruzát. Ülj lámpafényhez vagy az ablakhoz, ahol beszűrődik a nap. Rajzold körbe a játékod árnyékát. Ezután díszítsd ki a formát: színezheted, rajzolhatsz bele csillagokat, pöttyöket, köröket, lehet csíkos, kockás, amilyen tetszik. Minél színesebb legyen! Ha van kedved, akár a környezetet és megalkothatod (például ahogy az utolsó képen látszik).







Jó munkát kívánok!

04.15. Számolás-mérés


A mai napon, a formákkal foglalkozunk, így egy feladatlapot, hoztam nektek, majd utána egy kis számolást! Akiknek nincs nyomtatási lehetősége, kérlek rajzoljatok hasonlót!




04.15. Számolás-mérés


A mai napon, a formákkal foglalkozunk, így egy feladatlapot, hoztam nektek, majd utána egy kis számolást! Akiknek nincs nyomtatási lehetősége, kérlek rajzoljatok hasonlót!


5+4=                                  6-3=

6+5=                                  7-4=
8+7=                                  11-6=
12+4=                                15-4=
13+6=                                18-9=

04.15. Számolás-mérés


A mai napon, a formákkal foglalkozunk, így egy feladatlapot, hoztam nektek, majd utána egy kis számolást! Akiknek nincs nyomtatási lehetősége, kérlek rajzoljatok hasonlót!




5+4=                                  6-3=
6+5=                                  7-4=
8+7=                                  11-6=
12+4=                                15-4=
13+6=                                18-9=

04.15. Matematika


Így a szünet után egy érdekes fejtörővel indítanánk. Nagyon figyelj oda mert becsaphat főleg a boszorkány és a szorzás jel! Kíváncsian várom, milyen megoldást kaptok, vajon milyen szám van a kérdőjel helyén? :D



Ha ezzel megvagy, a tankönyv 91., 92. és 93. oldalán nézd át a nagyobb számok osztásának a technikáját. Ha megértetted csináld meg a következő osztásokat, úgy, hogy a könyvben lévő magyarázatok alapján levezeted!
36:3=                                               52:4=                                               70:5=
96:8=                                               38:2=                                               91:7=

04.15. Matematika


Így a szünet után egy érdekes fejtörővel indítanánk. Nagyon figyelj oda mert becsaphat főleg a boszorkány és a szorzás jel! Kíváncsian várom, milyen megoldást kaptok, vajon milyen szám van a kérdőjel helyén? :D



Ha ezzel kész vagy, akkor visszatérünk a törtek világába. A feladatgyűjteményed 74. oldalán csináld meg mind a négy feladatot!
Törtek összeadását és kivonását látod a feladatokban, a legfontosabb, hogy ne felejtsd el, csak közös nevezőjű törteket lehet összeadni és kivonni, így mindig az első dolgod legyen közös nevezőre hozni őket! Írok egy nehéz példát, így biztos eszedbe jut, hogy is csináltuk ezt:
2/4 + 5/6=
A 4-nek és a 6-nak a legkisebb közös nevezője a 12. Ez a legkisebb olyan szám, amibe maradék nélkül belefér mind a kettő szám. A 2/4-et hárommal szorozzuk meg, mert a 4 háromszor fér bele a 12-be. A 5/6-ot csak kettővel szorozzuk mert 2x fér bele a 6 a 12-be. Tehát ezt kapjuk:
6/12 + 10/12= 16/12  Így már könnyen ki tudom számolni az összeadást!
Jó munkát kívánok!

04.15. Matematika


Így a szünet után egy érdekes fejtörővel indítanánk. Nagyon figyelj oda mert becsaphat főleg a boszorkány és a szorzás jel! Kíváncsian várom, milyen megoldást kaptok, vajon milyen szám van a kérdőjel helyén? :D



Ha ezzel kész vagy, akkor visszatérünk a törtek világába. Már adtunk össze közös nevezővel rendelkező törteket, bővítettünk és egyszerűsítettünk törteket, ma pedig ezek segítségével megtanulunk összeadni különböző nevezővel rendelkező törteket. Ehhez újra elő kell vennünk a törtek bővítését, ugyanis először bővítenünk kell a törteket, hogy közös nevezővel rendelkezzenek majd csak ezután adhatjuk őket össze.  Nézd meg a tankönyv 102. oldalát itt a példát áttekintve meg fogod érteni! Ezután csináld meg az első és a második feladatot!
Jó munkát!

04.15. Írás-olvasás


Így szünet után játékos feladatokkal indítanék, ezért formaegyeztetős feladatokat hoztam nektek erre az órára!
Mind a három feladat szinte ugyan az, de egyre nehezednek, több formát és nehezebb képekből kell felismerni.



Ha megcsináltátok, a füzetbe rajzoljanak a gyerekek a füzetbe minden formából három darabot. Ha egyedül nem megy, rajzoljatok ti egyet, ők pedig másolják át! A formák: kör, négyzet, téglalap, háromszög.
Jó munkát kívánok!

04.15. Nyelvtan


Így a szünet után egy rövid kis feladattal ismételd át az alanyról és állítmányról tanultakat, ezt a feladatot a tankönyv 46. oldalán találod, a második feladat az.
Ezután lazításnak, olvasd el a 47. és 48. oldal elejét az új címig. Ha mindent elolvastál, az lesz a feladatod, hogy írj egy fogalmazást a füzetbe, a 2. feladat instrukciói alapján. Valamint a 48. oldalon lévő 4. feladatban kösd össze a témákat a címekkel!
Jó munkát kívánok!

04.15. Nyelvtan


Így szünet után, az összetett mondatok helyesírását fogjuk kicsit gyakorolni. De előtte ismételd át a az igét és a névszókat a következő játékkal:

1.       Ige gyakorlása – ebben a feladatban 5 feladat van, nagyon egyszerűk, kérlek mind az ötöt csináld meg : https://learningapps.org/2317586




2.       Névszók: https://learningapps.org/4004822





Majd ha ezzel végeztél, a tankönyv 65. oldalán csináld meg az első és második feladatot.

Jó munkát kívánok!

04.15. Nyelvtan


A múlt órákon olyan szavakról beszéltünk amiknek egy hangalakja de több jelentése van. Ma pedig olyan szavakkal ismerkedhetsz meg amiknek különböző hangalakjuk van mégis ugyan azt jelentik. Ezek a szavak a rokon értelmű szavak. Pl. kutya - eb

-          a tankönyv 47. oldalán olvasd el a magyarázatot és a bekeretezett részt másold át a füzetbe.
-          ezután a 6. feladatot, a 48. oldalról pedig a 7., 8., és a 9. feladatot.

Jó munkát kívánok!