2020. június 2., kedd

Testnevelés 2020.06.02-05.

Sziasztok Gyerekek! 

Tavasszal szoktak esedékessé válni a NETFIT felmérések, amelyeket most mindenki megcsinálhat saját maga otthon. Nem kell más hozzá csupán egy lejátszó eszköz (telefon, bluetooth hangszóró stb...). Kérlek, majd írjátok meg kinek milyen eredményei lettek a feladatok során. Sok sikert hozzá! 

2020.06.02. Kedd

Ütemezett fekvőtámasz teszt. Csinálj meg annyit amennyit csak tudsz. :)

A hanganyagot itt találod ---> NETFIT hanganyag
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2020.06.03. Szerda

Ütemezett hasizom teszt
A láb derékszögben való tartására figyelj, hogy ne terheled a gerinced feleslegesen.

A hanganyagot itt találod ---> NETFIT hanganyag
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2020.06.04. Csütörtök

Helyből távolugrás. Ugorj olyan messzire amennyire csak tudsz, figyelj oda a karok lendítő szerepére egyben segítő szerepére, azok előrelendítésével párhuzamosan rugaszkodj el a talajtól

Az ehhez kapcsolodó videó anyagot itt tekintheted meg---> NETFIT helyből távolugrás
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2020.06.05. Péntek

Törzsemelés teszt. Keress egy vonalzót otthon és a videóban látható módon mérd meg a szüleid vagy testvéred segítségével, hogy milyen magasra tudod a törzsed emelni úgy, hogy eközben a lábad nem emeled fel. Próbálkozz és mérjetek. :)

A videó itt található---> Törzsemelés teszt

06.02. Technika és életvitel


A mai órán a technikától elvonatkoztatva, online feladatok lesznek:

1.       Online puzzle: (kicsit nehezebb a megszokottnál)

2.       Betűk, hangok differenciálása:



Jó munkát kívánok!

06.02. Történelem


A mai napon az utolsó két anyagrészből lesznek feladatok, ismételd át őket!

A honfoglaló magyarok élete, Kalandozó hadjáratok
(tk. 57.-64.old)

Válaszd ki a helyes választ, és írd le a füzetbe.

1.A honfoglaló magyarok általában:
- városokban
- falvakban
- megyékben éltek.

2.A falu egy vagy több
- törzs
- nemzetség
- nagycsalád települése volt.

3.A lakóhelyük kör alakú:
- pince
- jurta
- nyaraló volt.

4.A jurtát az
- asszonyok
- férfiak
- gyermekek állították fel.

5.A jurta felállítása körülbelül
- harminc
- húsz
- tíz percet vett igénybe.

6.A jurta közepén a
- családfő helye
- tűzhely
- asszonyok helye volt.

7.A bejárattal szemben volt a
- tűzhely
- asszonyok helye
- családfő helye.

8.Hol éltek még a honfoglaló magyarok?
- pincékben
- veremházakban
- téglaházakban

9.Milyen mély volt ezeknek az épületeknek az alapja?
- 100-120 centiméter
- 30-40 centiméter
- 70-80 centiméter

10.Mi volt a ház legfontosabb berendezése?
- tűzhely
- ágy
- szekrény

11.Ruhájukat elsősorban miből készítették a honfoglaló magyarok?
- len, pamut
- kender, bőr
- nylon, gyapjú

12.Mit viseltek elsősorban lábukon?
- bőrcsizmát
- sarut
- papucsot

13.Mi volt a férfiak fő foglalkozása?
- vadászat
- halászat
- pásztorkodás

14. A fiúgyermekeknek mi volt a kedvenc játékuk?
- kidobós
- nyíllövési verseny
- babázás

Igaz, vagy hamis? Az igaz állításokat másold le a füzetbe.

A Kárpát-medencében élő őseink szerettek kalandozni.
Főként Észak-Európa felé kalandoztak.
Azért kalandoztak, hogy zsákmányt szerezzenek.
Fegyvereket, állatokat, pénzt raboltak elsősorban.
Legfélelmetesebb fegyverük az íj volt.
A megtámadott népek annyira féltek őseink nyilaitól, hogy a templomban imádkoztak ellene.
A magyarok első nagy vereségét a kunoktól szenvedték el.
A magyarok közül három vezért fogtak el.
Az elfogott vezérek neve, Lehel és Bulcsú volt.
Lehel a kürtjével ölte meg a német császárt.
A németek csupán öt magyart hagytak életben.
Az életben hagyott hírmondókat más néven gyászmagyaroknak nevezték.
A tizedik század végén, a magyarok folytatták a kalandozásokat.


Jó munkát kívánok!

06.02. Történelem


A mai történelem órán két anyagot ismételj át, A Kádár-korszakot és A pártállam összeomlását. A tankönyved 148. oldalától a 150. oldaláig. Ha átolvastad őket, akkor készíts róluk egy rövid vázlatot a füzetedbe!

Jó munkát kívánok!

06.02. Történelem


A mai történelem órán folytatjuk a kiegyezés korát. Az oktatás, a tudomány és a művészet fejlődéséről lesz szó. A tankönyved 78. oldalától a 82. oldaláig olvasd el, utána pedig válaszolj a feladatlapokban az anyaghoz kapcsolódó kérdésekre!

Jó munkát kívánok!

06.02. Kommunikáció


A mai kommunikáció órán hasonló feladatlapot töltöttem fel, mint amit már gyakoroltunk. Ha nincs nyomtatási lehetőségetek, akkor nem kötelező megcsinálni a rajzolós feladatokat!



Jó munkát kívánok!

06.02. Földrajz


Ma még átnézzük A központi-körzetet. A tankönyved 55. oldalától olvasd el az 57. oldalig. Ezután válaszolj a következő kérdésekre:

1.       Mit foglal magába a Központi körzet?
2.       Mivel függ össze Budapest élete?
3.       Mi vonzza az embereket a fővárosba?
4.       Mi széleskörű és sokoldalú a fővárosban?
5.       Minek a központja a főváros?
6.       Mik jelentenek új munkahelyeket?
7.       Ezek mit veszélyeztetnek?
8.       Mi rontja a város levegőjét?
9.       Mi segít ezen ma már?

Jó munkát kívánok!

06.02. Földrajz


Végig értünk az idei évre szánt tananyagon. Ma már ismételni fogunk. Dél - és Kelet-Európa tananyagokból teszek fel pár kérdést. Ha ügyes leszel, le is osztályozom!  J
Válaszolj a kérdésekre egy füzetbe!

1.       Minek a partján fekszik Dél-Európa?
2.       Dél-Európa éghajlata:
3.       Lánchegységei:
4.       Sorold fel Dél-Európa nagyobb országait a fővárosukkal együtt!
5.       Írj pár mondatot a Pireneusi-félszigetről és országairól, amik szerinted fontosak!
6.       Írj pár mondatot a Appennini-félszigetről és országairól, amik szerinted fontosak!
7.       Mi Görögország legnagyobb szigete?
8.       Mettől meddig tart Kelet-Európa?
9.       Mik határolják?
10.   Hova ömlenek a folyói?
11.   A Szovjetunió felbomlása után, 12 ország szövetséget kötött. Mi jött létre a szövetség után? (írd le a nevét és a rövidítését is)
12.   Mesélj a Balti államokról részletesen!
13.   Mesélj a Független Államok Közösségéről!

Jó munkát kívánok!

06.02. Irodalom


Már nincs sok az idei tanévből, ez az utolsó előtti irodalom óránk. A mai napon egy filmet kell megnéznetek, ami Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig című regénye alapján készült. Arra kérlek titeket, figyeljetek a filmre, akár közben, vagy a film után jegyzeteljetek és a végén, készítsetek nekem egy hasonló vázlatot mint a Pál utcai fiúknál.
A filmet ezen a linken találjátok meg: https://www.youtube.com/watch?v=PYfU7VuXQpM




A vázlathoz adok egy kis segítséget, kell a (a füzetbe, illetve gépen is dolgozhatsz):

-          A mű műfaja:
-          Helyszín/helyszínek:
-          Szereplők:
-          Rövid tartalom:


Jó munkát kívánok!

06.02. Irodalom


A mai órán ismét két híres emberrel és műveikkel ismerkedhetsz meg. A tankönyved 130. oldalán olvasd el Juhász Gyula életét és költészetét, majd olvasd el a Magyar táj, magyar ecsettel című költeményét, amit a 132. oldalon találsz. Ha ezzel megvagy, válaszolj a következő kérdésekre:

1.       Milyen tájat mutat be a költő?
2.       Milyen hangulatú a táj az 1. és a 2. versszakban?
3.       Milyen színekkel ábrázolja az alkonyatot?

Ha ezzel megvagy, lapozz a 136. oldalra, itt találod Szabó Lőrinc életét és költészetét, olvasd el. Utána a 137. oldalon olvasd el a Lóci órás lesz című költeményt és válaszolj a következő kérdésekre:

1.       Milyen „rosszalkodásai ” voltak Lócinak?
2.       Mi okozza a harmadik versszakban a hirtelen megváltozott hangulatot?
3.       Gyűjts a versből érzelmek fokozását kifejező sorokat!

Jó munkát kívánok!

06.02. Irodalom


Ma egy híres női íróról olvashatsz, valamint az egyik művéből olvashatsz egy részletet. Az olvasókönyved 100. és 101. oldalát olvasd el, majd utána válaszolj az alábbi kérdésekre!

Janikovszky Éva

(tk. 100.-101.old.)

1.Mettől meddig élt az írónő?

2.Milyen író volt?

3.Kikről, és miket írt elsősorban?

4.Kedvelt művei:
-
-

Velem mindig történik valami


1.Hogy hívják a főszereplő kisfiú kutyusát?

2.Mivel elég nagyfiúnak gondolta az apukája a kisfiút, mivel bízta meg?

3.Ki hívta a negyedik kutyasétáltatásnál a fiút a játszótérre?

4.Mit gondolt Pacsitacsiról a fiú?

5.Vigyázzott a kutyusra?

6.Előkerült-e füttyentésre a kutya?

7.Ki talált rá a síró kisfiúra?

8.A kutya helyett ki jött velük szembe a parkban, miközben keresték Pacsitacsit?

9.Hogy döntött a fiú, hogy lesz inkább ’nagyfiú’ legközelebb?

10.Miben fog részesülni az, aki visszahozza az elveszett kutyát?

11.Mit hoztak először a hirdetésre?

12. Ő volt Pacsitacsi?

13.A következő bácsi miket hozott?

14.Mennyi pénzért vette meg a fiú a két kutyát, az apukája tudta nélkül?

15.Milyenek voltak a kutyák?

16.Miközben vitte haza a kutyákat, ki jött szembe velük?

17.Mit akart apukája a két kutyával?

18.Kik vették védelmébe a kisfiút, és a kutyákat?

19.Mit mondott apuka, miért szerencse, hogy neki nincs zsebpénze?

20.Mi lett a kisfiú büntetése?

21.Mit csinálna, ha mégis kapna zsebpénzt?

22.Miért?



Jó munkát kívánok!

06.02. Olvasás-írás


A szokásos olvasásos feladatot hoztam nektek. Olvassátok fel a betűket, olvassátok össze az értelmetlen szótagokat, majd a szavakkal is próbálkozzatok.



Jó munkát kívánok!




06.02. Olvasás-írás


A mai napon egy rövid kis történetet olvassatok el, ami egy fiúról szól, aki orvosnál járt, majd maga is orvososat játszott. Miután elolvastátok kérdezzetek vissza a mesében történtekre, beszéljétek át a mesét, úgy, ahogyan azt eddig is tettétek!



Jó munkát kívánok!