2021. március 30., kedd

03.30. Történelem

 

A mai történelem órán a végvári harcokról tanulhatsz egy keveset. A tankönyved 112. oldalán találod, olvasd el és válaszolj a feladatlapokban a hozzá tartozó kérdésekre. A jelentősebb végvári harcokról majd csak a szünet után fogunk tanulni.

Jó munkát kívánok!

03.30. Történelem

 

A héten, ezen az egy történelem órán arról szeretném ha tanulnál, hogy milyen volt hazánk a Német megszállás alatt. Erről a tankönyved 128. oldalán olvashatsz. Miután elolvastad, kérlek válaszolj a feladatlapokban a hozzá kapcsolódó kérdésekre.

Valamint, ismétlésképpen, esetleg több információ miatt, megnézheted a következő videót:

https://www.youtube.com/watch?v=kXHmsBBHHRI

 

Jó munkát kívánok!

03.30. Számolás-mérés

 

A mai napon a feladatlapok mellé, készültem egy online számolós feladattal:

https://wordwall.net/hu/resource/8211725/%c3%b6sszead%c3%a1s-20ig

A mai napon szeretném ha az összeadást gyakorolnátok, holnapra pedig egy kivonást gyakorló feladatot hozok majd nektek.

Jó munkát kívánok!

03.30. Matematika

 

A mai napon a közönséges törtek szorzását fogjuk gyakorolni. Szeretném, ha a munkafüzetben a 76. oldalon megcsinálnád a második feladatot. Ez egy nagy táblázat, kell benne számolni elég sokat, de nem nehéz.



Jó munkát és jó számolást kívánok!

03.30. Matematika

 

Ma is gyakoroljuk tovább a hosszúság mérését. A tankönyved 39. oldalán szeretném ha megcsinálnád a 7. és 8. feladatot. Mind a kettőben méregetned kell vonalzóval vagy mérőszalaggal. Valamint küldök egy kis online feladatot:

https://wordwall.net/hu/resource/13311732/hossz%c3%bas%c3%a1g-m%c3%a9r%c3%a9se-egyeztet%c3%a9s

https://wordwall.net/hu/resource/13311631/hossz%c3%bas%c3%a1g-m%c3%a9r%c3%a9se

https://wordwall.net/hu/resource/13311837/hossz%c3%bas%c3%a1g-m%c3%a9r%c3%a9se

Jó munkát kívánok!

03.30. Olvasás-írás

 

A mai napra is hoztam egy aranyos tanmesét a feladatlapok mellé. Jó olvasást kívánok!

A fogfájós nyuszi!

Képzeljétek, gyerekek, mi történt! … Egy nyuszikának a mezőn megfájdult a foga. Valószínűleg úgy esett meg ez a nagy baj, hogy kemény káposztatorzsára harapott.

Panaszosan makogott a nyuszi és nem tudta, mitévő legyen. A pofácskája hamarosan dagadni kezdett, s amikor a barázdabillegető meglátta, ijedtében még billegetni is elfelejtett.

Lekonyult a nyuszi füle bánatában és csak üldögélt a rét közepén. Gyógyfüvecskék kínálták magukat orvosságnak a fájós fogára, vadvirágok legyezgették a daganatot, de hát mindez nem sokat használt.

Észrevette a nyuszi, hogy egy mókus mogyorót ropogtat az erdőszéli fán.

Elkezdett vele beszélgetni.

- Mak-mak, de jó neked, mókuska!

- Mi bajod van, nyulacska.

- Fáj a fogam, mókuska.

- Ki kell húzni, nyulacska!

- Nem fog fájni, mókuska?

- Csak egy kicsit, nyulacska.

Gyáva volt a nyuszi, de foga már annyira fájt, hogy mégis elindult az erdőbe. Messziről hallatszott Harkály doktor kopácsolása. Amint közeledett hozzá, egyre jobban inába szállt a bátorsága.

- Sárgarépás jó napot! – toppant eléje hirtelen a róka. – Mi lelte azt a szép nyúlpofikádat, hogy ekkorára dagadt?

- Éppen most megyek fogat húzatni – reszketett a nyuszi -, de nagyon félek, mert Harkály doktornak éles a csőre.

- Ó, ó – sopánkodott a róka -, hiszen nem is kell ahhoz a harkály! Ide süss, nyulacska! Majd én rákötök egy vékony indát a rossz fogadra, megrántom és úgy kihúzom, hogy cseppet sem fog fájni.

Valójában persze azt gondolta a ravasz róka, hogy a fogára kötött indánál fogva szépen hazavezeti az ostoba nyulacskát a rókalyukban várakozó fiainak. Azoknak ma éppen ilyen gyönge nyúlhúsra támadt kedvük.

A nyuszi ezt nem tudta, ezért izgatottan mozgatta a bajuszát.

- Komolyan mondod, Róka bácsi?

- Úgy ám, füles öcsém! Sohasem fog többé fájni a fogad! No, gyere csak közelebb, nem bántalak. Tátsd ki szépen a szádat! Így ni! Biz, ez csúnya fog, de már rajta is a hurok. No, most gyere szépen velem, amerre vezetlek!

Vitte a róka a megszeppent nyulacskát és már majdnem a rókalyuknál voltak, s be is húzhatta volna oda szépen, de akkor az egyik rókafi, a legéhesebbik, kidugta a fejét és elkiáltotta magát:

- Hozza a papa a pecsenyét!

Ettől a nyuszi úgy megijedt, hogy hátrarántotta a fejét, s nyomban kirepült a szájából a fájós fogacska. A róka meg, aki húzta az inda másik végét, hanyatt bukfencezett, és legurult a domboldalon, bele a jéghideg patakba.

Felröppentek a madarak a fákról, összeszaladtak az őzek és makkot dobáltak egymásnak a mókuskák, úgy örültek, hogy a ravaszdi pórul járt. A nyuszi pedig megszabadult fájós fogától, s ma is vidáman ugrál a barázdában. Aki nem hiszi, menjen ki a mezőre és kérdezze meg tőle.



Jó munkát kívánok!

03.30. Olvasás-írás

 

A mai napra is hoztam egy kis olvasást a feladatlapok mellé.



Jó gyakorlást kívánok!

03.30. Olvasás-írás

 

A mai napra két oldalt hoztam nektek a megkezdett meséből. A szokásos módon olvassátok el, beszéljétek meg a részben történteket. Valamint próbáljátok meg az egész olvasmányt átbeszélni az elejétől gyakorlás képen.



Jó munkát kívánok!

03.30. Irodalom

 

A mai órán az olvasókönyved 52. oldalán találod Balassi Bálint életét, szeretném ha ezt elolvasnád és válaszolnál a feladatlapokban a hozzá kapcsolódó kérdésekre.
Valamint, ugyan ezen az oldalon olvasd el az Egy katonaének című művet. Utána pedig a kérdések és feladatok közül az első kettőt csináld meg.

Jó munkát kívánok!

03.30. Irodalom

 

A mai irodalom órán egy újabb költőről, Tóth Árpádról fogunk tanulni. Az olvasókönyv 127. oldalán találjátok a rövid élettörténetét. Olvassátok el!

Valamint a 128. oldalon olvassátok el az Esti sugárkoszorú művet. Majd gyűjtsd ki a versből a költő kérdését ábrázoló és az érzéseket bemutató sorokat!

Jó munkát kívánok!

03.30. Kommunikáció

 

Kommunikáció órából a mai napra kis gyakorló feladatokkal készültem a bútorokkal, berendezésekkel kapcsolatban:

https://wordwall.net/hu/resource/12613601/sz%c3%adnes-b%c3%batorok

https://wordwall.net/hu/resource/12174537/b%c3%batorok-mond-ki

https://wordwall.net/hu/resource/12614085/b%c3%batorok-%c3%b6sszekeveredtek-megtal%c3%a1lod-e-mi-hol-van

Jó munkát kívánok!

03.30. Földrajz

 

Földrajzból folytatjuk a tanulást, és így szünet előtt belekezdünk az utolsó részbe a tananyagból. Ezután majd összefoglalás fog következni. Ez az anyag rész pedig az időjárási jelenségek lesznek, a tankönyved 56. oldalán kezdődik. Arra kérlek, olvasd el az anyagot, majd mivel a feladatlapjaidban már nincsenek ehhez a témához kapcsolódó részek, küldök én kérdéseket, és kérlek ,nyiss egy földrajz füzetet, ahova ezeket átmásolhatod és válaszolhatsz rájuk.

Időjárási jelenségek

6.oszt.földrajz tk., 56.-57.-58.-59. oldal.

 

1.Hol áramlik a levegő?

_____________________________________________________________

2.Hogy nevezzük ezt az áramlást?

___________________________________________________________

3.Mit közölnek az időjárás jelentők, ha szeles idő várható?

____________________________________________________________

4.Mit jelent az északi szél?

________________________________________________________________

5.Mit adnak még meg?

___________________________________________________________

6.Ezt miben mérik?

________________________________________________________

Mf. 50.old. 1.feladat

Mf. 50.old. 3.feladat

7.Mire figyelmeztet az időjárás-előrejelzés?

__________________________________________________________

Az időjárás veszélyei:

8.Mi várható szélvihar esetén?

__________________________________________________________

9.Jégesőben mi történik?

____________________________________________________________

 

Ezek a kérdések nem fedik le az egész anyagot, de a mai napra úgy gondolom, hogy elég ennyi is. Szünet után fogjuk fojtatni!

Jó munkát kívánok!

03.30. Földrajz

 

A héten, így a szünet előtt, még belekezdünk egy új anyagrészbe, hazánk szomszédos országairól fogunk tanulni. Szeretném ha a tankönyvben elolvasnád a rövid bevezetőt és Ausztriáról is megtudnál pár fontos információt. Tehát a tankönyved 63. oldalától a 66. oldaláig olvasd el és a feladatlapokban a témakörökhöz kapcsolódó kérdésekre válaszolj.



Jó munkát kívánok!