2021. március 8., hétfő

03.08. Ének

 

Jövő héten hétfőn ünnep van. Remélem mindannyian tudjuk, hogy milyen ünnep ez! Mivel addig nem lesz énekóra, ezért most fogunk 1848-as eseménnyel kapcsolatos dalokat hallgatni:

Nemzeti dal:

https://www.youtube.com/watch?v=NPPhs1z4N1g

Kossuth Lajos azt üzente:

https://www.youtube.com/watch?v=B1mh6KdgZtI

 

Kossuth Lajos táborában:

https://www.youtube.com/watch?v=Bzsj0_e0FgI&list=PLEEvWXaLeLTMFm9iStSoaVTy4PN1a4y_s&index=3

Fel fel vitézek a csatára:

https://www.youtube.com/watch?v=LXC1nvUEpMw

És egy modern dal a forradalomról:

https://www.youtube.com/watch?v=nVq8JAEyTIU&list=PLEEvWXaLeLTMFm9iStSoaVTy4PN1a4y_s&index=10

Jó zenehallgatást kívánok!

03.08. Olvasás-írás

 

A mai napra van egy íráselemeket gyakorló írásos feladatlap amit hazaküldtünk, egy szó-kép párosítós feladatlap (ki kell vágni a szavakat és a képeket, majd egymás mellé,hátuljára ragasztani) valamint egy szókeresős feladatlap is. Szeretném ha ezeket megcsinálnátok, valamint küldök még olvasós feladatot. Olvassátok el a Jancsi és Juliska mesét és próbáljátok meg megbeszélni mi is történt a mesében. A képek sokat segítenek.


Jó munkát kívánok!

03.08. Olvasás-írás

 

A mai napra van egy íráselemeket gyakorló írásos feladatlap amit hazaküldtünk, egy szó-kép párosítós feladatlap (ki kell vágni a szavakat és a képeket, majd egymás mellé,hátuljára ragasztani) valamint egy szókeresős feladatlap is. Szeretném ha ezeket megcsinálnátok, valamint küldök még olvasós feladatot. Olvassátok el a Miau első két részét és próbáljátok meg megbeszélni mi is történt a mesében. A képek sokat segítenek. A megbeszélés alatt olyan kérdésekre gondolj mint pl. Hogy hívják a kiskutyát? –Pajti, Mekkora a kutya?-kicsi, Hol alszik Pajti?-szőnyegen, stb…



Jó munkát kívánok!

03.08. Olvasás-írás

 

A mai napra van egy íráselemeket gyakorló írásos feladatlap amit hazaküldtünk, egy szó-kép párosítós feladatlap (ki kell vágni a szavakat és a képeket, majd egymás mellé,hátuljára ragasztani) valamint egy szókeresős feladatlap is. Szeretném ha ezeket megcsinálnátok, valamint küldök még olvasós feladatot. Itt előbb a fenti betűk felismerését és csak utána a szótagok olvasását kell gyakorolni. Próbáljátok meg elolvasni az oldalsó szavakat is. Végül egy kis kommunikáció és téri tájékozódás gyakorlására válaszoljatok a kérdésekre a képek alapján.



Jó munkát kívánok!

03.08. Magyar Irodalom

 

A Kádár Kata című művet olvastuk utoljára és most a népballadák cselekményéről valamint egy ismert népballadát a Kőmíves Kelemennét olvashatod el. Tehát az olvasókönyved 39. oldalán kezd el az olvasást és közben a feladatlapokban próbálj válaszolni a kérdésekre, valamint másold át a fontos részleteket a feladatlapokban megadott utasítás alapján.

Ha ezzel végeztél, akkor a tankönyved 41. oldalán kezdődik a Kőmíves Kelemenné című mű. Olvasd el az egészet. Miután elolvastad elemezd a füzetedbe, vagy a feladatlapokban egy üres oldalra a művet a következő szempontok alapján:

-          helyszín:

-          szereplők:

-          cselekmény: (vázlatosan, pár mondatban)

-          misztikus/titokzatos esemény: (mi volt ez?)

-          számodra ismeretlen szavak amit nem sikerült megérteni:

Ennek a műnek nagyon nehéz megérteni a szövegét, népiesen, régiesen fogalmazták meg, ezért nagyon koncentrálj és lassan olvasd, hogy megértsd a fura szavakat is.

Végül lazításként itt egy kis szókereső az olvasmánnyal kapcsolatosan:

https://wordwall.net/hu/resource/12125547/k%c5%91m%c3%adves-kelemenn%c3%a9

Jó munkát kívánok!


03.08. Magyar Irodalom

 

Az elmúlt órákon sokat foglalkoztunk Jókai Mór: Kőszívű ember fiai című regénnyel. Olvastunk róla/belőle, megnéztük filmen és beszélgettünk is róla. A héten már egy új témával, a tegnap irodalmával fogunk foglalkozni. Miért hívhatjuk a tegnap irodalmának? Ha majd elolvasod a tankönyvben leírtakat, te is tudni fogod, hogy ezek a költők, írók akiket most fogunk tanulni, ők nem éltek annyira régen, hanem a 20. század költői, írói voltak. Most a 21. században vagyunk, ez is bizonyítja, hogy nem olyan rég volt a 20. század, ezt jelzi nekünk a tegnap szó a címben. Három új irányzattal ismerkedhetsz majd meg olvasás közben, a realizmussal, naturalizmussal és a szimbolizmussal, valamint egy híres író, Kosztolányi Dezső életével.

A feladatod az lesz, hogy olvasd el az olvasókönyved 112. és 113. oldalát és próbáld meg 1-1 mondatban a saját szavaiddal leírni nekem, mi is lehet ez a három irányzat, mit jelentenek!?

Valamint mivel két irodalom óránk van a mai napon, olvasd tovább a 114. oldalt, itt találod meg Kosztolányi Dezső életét röviden leírva és arra kérlek, hogy a 115. oldalon kezdődő Házi dolgozat című novellát is olvasd el.

Ezen az órán más feladatod nem lesz csak olvasni és három mondatot írni nekem az irányzatokról. Arra kérlek, hogy figyelmesen olvasd el a novellát, mert a következő órán dolgozni fogunk vele és hasznos lesz, ha emlékszel majd rá.

Jó olvasást kívánok!

03.08. Számolás-mérés

 Sziasztok!

Számolás-mérésből a mai napra hazaküldtünk egy számegyeztetős színezőt, valamint egy számolós színezőt. Ezeket kérlek csináljátok meg. Szeretnélek kérni titeket, hogy készítsetek a gyermekeknek egy számegyenest ha még nincs otthon, a 20-as számkörben, mivel az iskolában ennek segítségével tanulunk számolni. Persze ha nem megy, használhattok korongokat is, de mi már igyekeztünk áttérni a számegyenesre.

Valamint ezen kívül még 3 online feladatot küldök, ami az irányok differenciálásáról szól:


Jó munkát kívánok!

03.08. Matematika

 Sziasztok!

A héten még továbbra is az osztással fogunk foglalkozni és mint ígértem most két és háromjegyű számmal fogunk osztani. A lent látható videóban nagyon jól elmagyarázza a hölgy az osztás lényegét. Mi annyiban csináltuk másképp, hogy nem oldalt, hanem a feladaton belül végeztük a kivonást is. Leírok egy példát, hogy értsétek miről beszélek, de nem hiszem, hogy nehézséget okoz, mert eddig is így csináltuk amikor egyjegyűvel osztottunk.

  864 : 72 = 12

-72

 144

-144

      0

 

Videó: https://www.youtube.com/watch?v=NxgaYjAy3uY


 

Biztos vagyok benne, hogy látva a példát és a videót sikerült megérteni, hiszen az iskolában is ügyesen ment az írásbeli osztás.

A feladatotok pedig a tankönyvben lesz. Az oldalszámot nem tudom megmondani mert nekem régebbi tankönyvem van és más a számozás, de lefényképeztem az oldalt, ezt keressétek meg. A feladat pedig a mai napra a 2. feladatban található feladatok kiszámolása. Ha nagyon fárasztó, akkor minimum 4 feladatot számolj ki.




Jó munkát kívánok!

03.08. Matematika

 Szia!

Az iskolában már elkezdtük a 10-zel, 100-zal és 100-rel való osztást. A mai napon ezt kell gyakorolnod, úgy, ahogyan azt együtt is csináltuk. A munkafüzet 35. oldalán kell dolgoznod és a 2.,3. valamint a 4. feladatot kell megcsinálnod.

A 2. feladatban csak ki kell számolnod a hányadosokat (az eredményt). A 3. feladatban egy táblázatot látsz ahol egymás alatt 10, 100 és 100 Ft. szerepel, fent, egymás mellett pedig különböző összegek. A táblázatba azt kell beírnod illetve kiszámolnod, hogy hány darab kell egy pénznemből (pl 10Ft. vagy 100Ft.) ahhoz, hogy megkapjuk a fenti összeget. Már csináltunk ilyen feladatot a suliban, biztos elsőre menni fog, mert ügyes vagy!
Végül a 4. feladatban egy szöveges feladatot látsz. Olvasd el, értelmezd és próbáld kitalálni, hogy hogyan is tudnád kiszámolni a kérdést! Ne feledd, a szöveges feladatoknál mindig egy mondattal válaszolunk!

 Testnevelés 

2021.03.08-10.

Sziasztok hétfőtől szerdáig a következő feladatok várnak Rátok, sok sikert és kitartást kívánok. 

A feladatok kapcsán mindig kérek visszajelzést a messenger osztály csoportban, mert jegyet csak azoknak tudok adni márciusra akik visszaküldik a feladatok legalább egy részét. Online videós feladatoknál elég néhány Nektek tetsző feladatot (végrehajtás közben) videó vagy kép formájában visszaküldeni számomra. Köszönöm!

Hétfő

Alapos bemelegítés majd guggoló feladatok

Kedd

Írd meg mely úszásnemeket ismered, illetve milyen úszásnemben úszol, és melyik a kedvenced? Miért? Ha nem úszol egyáltalán akkor mely úszásnemet tanulnád meg szívesen?

 Sorolj fel néhány magyar olimpikon úszot a jelen vagy közelmúltból (régmúlt is lehet).

Szerda

Nyaktorna

1. Nagyon finoman fej előre hajtása (áll érinti a mellkast), majd fej vissza középig (hátra nem hajtjuk a fejet).

2. Szintén óvatosan fejfordítás jobbra és balra (a hossztengely mentén).

3. Fej hajítása balra, majd lent átgörgetése jobbra (áll érinti a mellkast), majd vissza görgetés a baloldalra. (hátra nem)

4.   Balra hajlítás - vissza

      Előre bólintás - vissza

      Jobbra hajlítás - vissza

      Ismét előre bólintás- vissza

5. Bukfenc előre-hátra

6. Fejállás

7. Tarkóállás (gyertya)