2020. május 5., kedd

05.05. Olvasás-írás


Olvasás órán online játékos feladatokat hoztam nektek.
-          Elsőként egy online puzzlet:

-          Második játékunk a mai napon egy betű sorbarakó lesz. Színeket láthattok a játékban leírva és képen is. A szó betűjét kell sorbarendezni úgy, hogy a példában szereplő színeket kapjuk.  Ha rákattintatok a betűkre és tartjátok, úgy tudjátok áthelyezni őket.


-          A következő feladat ugyan ez, de nehezítés benne az, hogy már nincs leírva a szó, nem lehet átmásolni, hanem önállóan kell sorba rakni a betűket!
-          Végezetül, levezetésképpen egy egyszerű párosító játék következik.
Jó munkát kívánok!

05.05. Történelem


A mai napon új tananyagba kezdünk, ez lesz a Honfoglalás, letelepedés. Másold át a kérdéseket a füzetedbe, és válaszolj rájuk!
Honfoglalás, letelepedés
(5.o. történelem, 55.-56.old.)



1.Kik támadták meg gyakran, az Etelközben élő magyarokat?

2.Mire kényszerültek emiatt a magyarok?

3.Hova vándoroltak tovább?

4.Elevenítsd fel, hogy miért volt előnyösebb a Kárpát-medence Etelközhöz képest őseink számára. (tk. 51.old. lap alján)

5.Kinek a vezetésével vonult be a fősereg a Kárpát-medencébe?

6.Min szállították az asszonyokat, és gyermekeket?

7.Hova vonultak a Vereckei-hágón keresztül?



8.Böngészés.JKeress még képeket a Vereckei hágón épült emlékműről.
Melyik mai ország területén található a Vereckei-hágó?

9.Meddig tartott, míg a magyar nép letelepedett a Kárpát-medencében?

10.Mettől meddig tartott a honfoglalás?

11.Egy kis matek.J Számold ki, hány év telt el a honfoglalástól napjainkig?



Jó munkát kívánok!

05.05. Történelem


A mai napon a Háború befejezése című tananyag következik. Ezt a tankönyv 131. oldalán találod. Olvasd el és írj róla egy vázlatot a füzetedbe!

Jó munkát kívánok!

05.05. Történelem


Ma is a szabadságharcról folytatjuk a tanulást. A tankönyved 56., 57., 58. és 59. oldalain olvashatsz a szabadságharc kezdetéről és az ellenség kiűzéséről. Miután elolvastad, a feladatlapokban válaszolj a kérdésekre!

Jó munkát kívánok!

05.05. Kommunikáció


A lenti képen sok kis kép van. Beszéljétek át a kis képeket. Mi van a képen? Mit csinálnak a képen? Milyen színű? Hány darab? Tárgy esetén esetleg azt, hogy mire való?



Jó munkát kívánok!

05.05. Földrajz


A mai napon két anyagrészt ismételünk át. Olvasd el a tankönyv 28.,29.,30. és 31. oldalát. Itt hazánk iparáról és gazdaságáról informálódhatsz. Miután elolvastad, a füzetedbe válaszolj a következő kérdésekre:

1.       Mi keletkezett évmilliárdok alatt a kőzetekben?
2.       Mi keletkezett a vulkáni kőzetekben?
3.       Miért nem bányásszuk ezeket?
4.       Mi a legértékesebb ásványkincsünk és mi készül belőle?
5.       Honnan kell pótolni az energiaforrások hiányát?
6.       Hogyan kell bánni az energiával és miért?
7.       Mi a gazdaság feladata?
8.       Mi történik, ha a gazdaság gyorsul?
9.       Mi történik a gazdaság visszaesése miatt?
10.   Mik a legfontosabb szolgáltatások?
11.   Mik az ipar vezető ágai?
12.   Mit nyújt a mezőgazdaság?
13.   Mit termesztenek ott, ahol jó a termőtalaj?
14.   Mi terjedt el a termőföldek közelében és mik ezek?
15.   Milyen termelési módok terjedtek el még a hazánkban?

Jó munkát kívánok!

05.05. Földrajz


A múlt órán Dél-Európával ismerkedtünk, ma pedig az ezen a területen fekvő Pireneusi-félsziget országaival fogtok. A tankönyv 94. és 95. oldalán találjátok. Olvassátok el, és csináljátok meg a feladatlapok közül a címhez kapcsolódó kérdéseket!

Jó munkát kívánok!

05.05. Földrajz


A múlt órán Dél-Európával ismerkedtünk, ma pedig az ezen a területen fekvő Pireneusi-félsziget országaival fogtok. A tankönyv 94. és 95. oldalán találjátok. Olvassátok el, és csináljátok meg a feladatlapok közül a címhez kapcsolódó kérdéseket!

Jó munkát kívánok!

05.05. Olvasás-írás


A mai mesénk, amit el kell olvasnotok és megbeszélnetek a Marcsi babaruhája lesz. Kérdezzetek vissza, hogy milyen állatok, virágokról volt szó, vagy, hogy mit esznek az állatok, mit csinált Marcsi?!



Jó munkát kívánok!

05.05. Olvasás-írás


A mai napon az olvasást gyakoroljuk. Olvassátok el a betűket egyesével, beszéljétek meg, mik találhatóak a képen, olvassátok össze a betűket, próbáljátok a kék szavakat is összeolvasni, majd a végén állapítsátok meg, mik vannak a képen és melyik hangot halljátok benne az ott lévő három közül.



Jó munkát kívánok!

05.05. Olvasás-írás


A mai napon folytatjuk tovább a Miau mesét, már négy részt elolvastatok, ismételjétek át őket, ha szükséges segítenek a képek. Utána olvassátok tovább és beszéljétek át az új részeket is!







































Jó munkát kívánok!

05.05. Irodalom


Az olvasókönyvben olvasd el Az iskola című elbeszélést. A 72. oldalon találod. Ha elolvastad, csináld meg a feladatlapokban az anyaggal kapcsolatos kérdéseket!

Jó munkát kívánok!

05.05. Irodalom


A mai napon is folytatjuk a Kőszívű ember fiait. Az olvasókönyvben olvasd el a Látogatás Richárdnál és a Csata című részletet, amik a 99. oldalon kezdődnek. Ha elolvastad, csináld meg a következő feladatokat:

1.     Milyen embernek ismerted meg a tiszti szolgát? Jellemezd őt!
2.     Állítsd egymás mellé a három Baradlay fiút és mutasd be őket, milyen személyiségűek?
3.     Mit tudtál meg az anya nevelési elveiről a levélből? Milyennek érzed a fiaihoz való viszonyát?
4.     Mutasd be a csata helyszínét!

Jó munkát!

05.05. Irodalom


A mai napon belekezdünk a Regényekbe! Először is, tudnod kell mi is az a regény. Készítettem egy rövid összefoglalót ezt kérlek másoljátok át a füzetbe:

A regény

Műfaja: Epika, ezen belül nagyepika
Jellemzői:
-       nagy terjedelmű
-       egy részletes történetet mond el
-       az események több szálon futnak (cselekménye szerteágazó)
-       sok szereplő van, az író részletesen jellemzi őket
-       sok helyszín szerepel benne

Fajtái: Kaland regény, Ifjúági regény, Történelmi regény,
Kalandregény: regénytípus; a történet középpontjában a hős kalandos helyzetei, megpróbáltatásai vagy hőstettei állnak, elsősorban a szórakoztató jelleg dominál, de tanító szándékú fajtái is vannak.
Ifjúsági regény: a komolyabb művek befogadására még éretlen fiatalok számára írt, az ő igényeiket kielégítő szépirodalmi művek összessége.
Történelmi regény: olyan regény, mely valamely történelmi korban játszódik. Főhőse vagy történelmi személy, vagy pedig kitalált alak, de a mellékszereplők közt történelmi alakok is vannak. A regény megírását rendszerint alapos kutatás előzi meg.

Ha ez megvan, és átismételtétek a regényről tanultakat, akkor nyissátok ki az olvasókönyvet a 140. oldalon. és olvasd el a tudnivalókat Molnár Ferencről, majd válaszolj a következő kérdésekre:
1.     Mettől meddig élt Molnár Ferenc?
2.     Mi volt a foglalkozása?
3.     Melyik volt a leghíresebb ifjúsági regénye és mikor írta?
4.     Melyik színpadi műve a leghíresebb?

Jó munkát kívánok!