2020. április 7., kedd

04.07. Kommunikáció


A mai napon szeretném, ha gyakorolnátok és fejlesztenétek egy kicsit a beszédhanghallást, hangdifferenciálást, helyes hangadástechnikát és természetesen a figyelmet, emlékezetet. Mindezt a következő feladattal. A képen látható értelmetlen szótagokat mondjátok ki gyermeketeknek, neki pedig az lesz a feladata, hogy utánatok mondja. Figyeljetek a pontosságra és ha szükség van rá, javítsátok ki őket, akár újra és újra ki is mondhatják a szótagokat!




 Jó munkát kívánok!

04.07. Földrajz


A mai napon Magyarország népességét olvasd át, amit a tankönyv 17. és 18. oldalán találsz, és válaszolj a füzetbe a következő kérdésekre:

1.       Mekkora Magyarország területe?
2.       Magyarország lakossága? (2005-ös adatok szerint)
3.       Keresd meg az interneten ma mennyi lakosa van?
4.       Mi hazánk államformája?
5.       Mennyien élnek az ország területén kívül?
6.       Hol élnek ezek a magyarok?
7.       Hogy került ilyen nagyszámú magyarság külföldre?
8.       Miért élnek a többi országokban?
9.       Mi lehet a legfontosabb nemzeti érdek?
10.   Mi az ország népességének három nagy csoportja?
11.   Kik alkotják a kereső népességet?
12.   Hova nem tartoznak a tanulók?

Jó munkát kívánok!

04.07. Földrajz

Nagy-Britannia után, ma Franciaországról tájékozódhatsz egy kicsit! A tankönyv 85.,86. és 87. oldalán találod. Ha elolvastad, a munkalapokból csináld meg a Franciaországra vonatkozó oldalt.





Jó munkát kívánok!

04.07. Életvitel


Az első feladathoz gombokra és egy sima felületre, vagy egy papírlapra lesz szükség. Szeretném, ha betűket, szavakat raknátok ki a gombokból, hasonlóképpen mint ahogy a képen látjátok.



Ezután fonálra, vagy cérnára lesz szükség, ezt kell áttekerni egy WC-papír gurigára, vagy valamilyen eszközre. Ezzel jól megtornáztatjuk a kezeiket és fejlesztjük a finommotorikát!

Jó munkát kívánok!

04.07. Történelem



Az Etelköz című tananyagot folytatjuk ma. Olvasd át újra a könyv 51. oldalt. Majd válaszolj a következő kérdésekre folytatva a múlt óra kérdéseket:

11.Hogyan rohantak az ellenségre?

12.Mi volt a magyarok híres csele? Egészítsd ki a szöveget! Ha nem tudsz a szövegbe gépelni, a számok a hiányzó szavakat, kifejezéseket helyettesítik, és külön leírhatod.
„Ezután színleg (1)              ,és az ellenséget (2)                                         .Ha
sikerült a csel, a csapat (3)                               , (4)                               az
ellenséget, majd (5)                  zúdítottak rá.

13.Melyik két harcos nép vette körül, az etelközi magyarokat?
-
-
14.Mit láttak be a magyarok?
15.Sorold fel a hét törzsfő nevét!
-
-
-
-
-
-
-
16. Mit kötött a hét törzsfő?

17.Kit választottak fejedelemnek?

18. Vérszerződés



Irodalomból, a mondák témakörén belül, idén már megismerkedtél a vérszerződés történetével. Olvasd el ismét, az irodalom tankönyv 30. oldalán található mondát.
19.A vérszerződés során minek ismerték el Árpádot és utódait?

20.Hova indultak gyakran a magyarok hadi utakra?

21. Miért volt előnyösebb hely a Kárpát-medence, az Etelközhöz képest?

04.07. Történelem


A tankönyv 118. oldalán találod a Háborús készülődés című tananyagot. Ha ezt átismételted, átolvastad, írj egy rövid vázlatot róla a füzetbe.

Jó munkát kívánok!

04.07. Történelem


A mai napon a Nemzeti kultúránk kibontakozása, jeles személyiségei a tananyag, amit a tankönyv 45., 46. és 47. oldalon találsz. Ha elolvastad, töltsd ki a munkafüzet ezen fejezetét!

Jó munkát kívánok!

04.07. Olvasás-írás


Olvassátok el a betűket, beszéljétek meg mi van a kisképeken, olvassátok össze a betűket, majd mindkét oldalon az utolsó feladatban beszéljétek meg mi van a képeken és hogy azokban a szavakban melyik betűt haljátok a három közül.




Jó munkát!

04.07. Olvasás-írás


Boribon következő két része jön. Beszéljétek át az előző részeket, próbáljátok meg emlékezetből, esetleg a képek segítségével. Mivel ez az utolsó része Boribonnak, így ha elolvastátok újra ismételjétek át a teljes mesét!




04.07. Olvasás-Írás


A Miau 6. része következik olvasásból. Ezt képen csatolom is. Mielőtt elolvasnátok, beszéljétek át az előző öt részt emlékezetből. Valamint az új rész elolvasása után, azt is beszéljétek át.






Jó munkát kívánok!

04.07. Irodalom


A mai napon egy legendát olvashatsz, amit az olvasókönyv 67. oldalán találsz. Miután elolvastad Szent István király legendáját a feladatlapok közül csináld meg az erre vonatkozó részt.

Jó munkát kívánok!

04.07. Irodalom


A mai napon a Magyar irodalom egyik legolvasottabb írójával ismerkedhetsz meg, ő Jókai Mór! Az életéről az olvasókönyv 76. oldalán olvashatsz, majd ezután az Irodalmi feladatlapok 39. oldalán csináld meg az első kettő feladatot.
Ezután az olvasókönyvben lapozz a 89. oldalra és olvasd el, a 92. oldalig. Itt sok mindent megtudhatsz az egyik leghíresebb regényéről A kőszívű ember fiairól. Ha ezt is elolvastad, az Irodalmi feladatlapok 41. oldalán válaszolj az első feladat kérdéseire is.

Jó munkát kívánok!

04.07. Irodalom


A mai napon is folytatjuk a Toldit. Nagyon ügyesen haladtok vele! Elsőként egy kis ismétlésnek játszd végi a Legyen ön is milliomos játékot!





-          Ha ezzel megvagy, a tankönyv 123. oldalán találod a Tizenegyedik éneket. Ezt kell elolvasni!
Ebben az énekben dől el Miklós sorsa, itt a legnagyobb a feszültség, ez a cselekmény tetőpontja! A tizenegyedik ének nyitóképe előkészíti az izgalmas eseményeket. Miklós a megvásárolt vitézi öltözékben indul új helyszínre, hogy tervét megvalósítsa. Vajon sikerül neki?
-          Miután elolvastad és értelmezted a Tizenegyedik éneket, az Irodalmi feladatlapok 44. oldalán lévő feladatokat csináld meg!
Jó munkát kívánok!