A mai nap dupla matematika óránk van, így egy kicsit több
feladatot fogok feladni. Kezdjük egy kis játékos szorzással, pörgesd meg a
kereket és mond ki az eredményt!
https://wordwall.net/hu/resource/790799/matek/szorz%c3%b3t%c3%a1bla-szerencseker%c3%a9k
Osztás gyakorlására pedig egy labirintusos játékra
gondoltam. Te vagy a piros kis lény, gyorsan ki kell számolnod a megoldást és
eljutni a jó megoldásig, úgy, hogy a kék kis lényeket elkerüld.
https://wordwall.net/hu/resource/1294836/matek/oszt%c3%a1s-gyakorl%c3%a1sa
Utána a tankönyv 36. oldalán az 5. feladatot csináld meg. Ha
valaminek a negyedét kéri a feladat például, akkor 4-gyel kell osztanod, ha a
harmadát, akkor 3-mal és így tovább.
Majd ha ezzel is végeztél, akkor a munkafüzet 36. oldalán
próbáld meg megcsinálni az összes feladatot.
Az 1., 2. és a 4. feladat nem nehéz, ezekhez hasonlót csináltunk a
napokban. A 3. feladatban gondolkodni kell. Számold ki a gyümölcsök mindkét
oldalán a feladatot ha van, és vedd figyelembe a relációs jeleket.
A relációs jeleket mi még csak egyszer említettük futólag,
így most ezt is leírom neked:
< - ez a jel azt jelenti, hogy a
jobb oldali szám nagyobb kell, hogy legyen, mint a bal oldali
> - ez azt jelenti, hogy a bal
oldali szám nagyobb mint a jobb oldali.
= - ezt pedig már biztos ismered,
ez azt jelenti, hogy egyenlő a jobb és bal oldali szám.
Összegezve, amerre mutat a
kacsacsőr nyitott szája, arra van a nagyobb szám!
Jó munkát kívánok!