A mai napon elkezdjük tanulni az idő mérését. Erről már
tanultál, gondold át, miben lehet mérni az időt? (év, hónap, nap, óra, perc,
másodperc)
Az időt leggyakrabban órával mérjük, ezzel kapcsolatos feladatokat fogunk ma
csinálni. A tankönyved 44. oldalán fogunk dolgozni.
1. feladat:
Itt csak a napszakokhoz kell kötnöd a felsorolt tevékenységeket, majd egy pár
példát írj te is a felsoroltakon kívül, hogy te még mit szoktál pl. reggel
csinálni.
2.feladat:
Az a) részében számolnod kell, ahhoz, hogy ki tudd számolni hányszor megy körbe
a kismutató, tudnod kell, hogy az mit mutat, az órát vagy a percet. Ha ezt
átgondolod, sokkal könnyebb lesz. A b) részben pedig a pontos időt kell
leolvasnod és leírnod a lenti órákról. Ehhez tudnod kell, hogy 12:00 óra után
(dél után) már nem a számlapon írt számokat olvassuk fel, hanem folytatjuk a
számlálást 24-ig. Így délután az 1 óra – 13 óra, a 2 óra -14 óra, a 3 óra – 15
óra és így tovább egészen 24-ig, ami az éjfél, ekkor indul újra a számolás,
mivel eltelt egy nap.
3. feladat:
Itt a feladat azt kéri, hogy írd le számokkal a megadott időt, de én szeretném,
ha a füzetben dolgoznál és minden idő mellé rajzolnál egy kis órát is, ahova az
idő alapján rajzolnád be a mutatókat.
4. feladat:
Ebben a feladatban csak számolnod kell. Segíthet benne, ha egy órán meg tudod
nézni, ilyenkor mennyit halad a mutató, ha nincs olyan órád amin gyakorolhatsz,
az is segíthet a számolásban ha a két időt mutató órát egymás mellé rajzolod és
az alapján olvasod le, hogy hány perc telt el a kettő között.
Jó munkát kívánok!